Sprank 3D Sprank Sprankelend naar 2020 Omgeving Samenwerking Met wie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ben jij een onderzoeker 2.0?
Advertisements

Verder met de persoonlijke aanpak
feedback als leidend principe
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening De burger CENTRAAL Interactieve verwijzingen Toegankelijkheid Ranking Sep 2009 Vergeleken Gemeenten.
Opleiding Aviation Presentatie Themadag Engineering 18 november 2011
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Project Wot nieuwland.
Van social media naar social CRM Social media audit Strategie Implementatie Plan.
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
Gezamenlijk de crisis door
#KM2.0 BIJEENKOMST 4 IN CREA #KM2.0 4 e bijeenkomst CREA.
Procesmanagement voor de afdeling ADICT
Peter Brouwer Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW WZSW – Waar Zit Sociale Waarde?
Wikiwijs- voor individuen of een community? Darco Jansen Manager Strategie&Beleid RdMC Projectleider Wikiwijs - Professionaliseren.
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Benutten kansen fietsbeleid = Impuls fietsgebruik.
Gebieden/Regisseurs Wijkaanpak nieuwe stijl & Transformatie Sociale Domein.
Beleidsvoering naar groei
Begeleidingsplannen GGZ
Missie, visie & jaarplan
Missie, visie, strategie & jaarplan
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Zorg nieuwe stijl.
Samen werken aan een gezonde regio!
Presentatie Geert Keser 5 november 2010
Implementatie van een alumnisite Hoe was het? Doel van alumnibeleid “Ohhh …dat kunnen wij ook erg goed” Implementatie Conclusie.
Kansen op kennis en ook kennis voor kansen inleiding door roel in ‘t veld
Breda MENSEN Organisatie Gemeente GEBRUIKER Portal Bezoeker STAD Ondernemers.
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
Module I Informatica Dhr. C. Walters. Het belang van informatie Gegevens  Informatie  Besluitvorming Gegevens = Data, Raw Material Informatie = Gegevens.
Zorg Proeftuinen Vlaanderen
Gemeenschapsontwikkeling door zelfsturing
ArchiValue: de APG-Case
De visie van de Vlaamse overheid op digitalisering
Initiatief doelen standaarden systemen waarden empowermentcreativiteit visie Intern Extern Flexibiliteit Controle De essentie van de ontwikkeling van medewerkers.
ART & Vincent van Gogh =.
Van Wmo-werkplaats naar kennisnetwerk voor sociaal domein Theo Roes voorzitter overleg Wmo-werkplaatsen.
Samen aan de slag voor verbreding Resultaten van een interactieve werksessie Op 2 november 2015 Jos Debeij Samen aan de slag voor verbreding - een interactieve.
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
“NIET DENKEN MAAR DOEN” Eindconferentie kennisplatform Impreze
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Sportieve omgeving / onderneming Hulsberg Jack Opgenoord Huis voor de Sport.
Bedrijfsplan 1.  Proces en invloed  De centrumgemeentevariant  Democratische legitimatie  Dichtbij burger (dienstverlening)  Efficiencywinst, financiële.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Kennismarkt Susan Osterop Landelijke coördinator Taskforce Integrale Vroeghulp 18 november 2013.
Samenwerken in de keten Ervaringen van KPC groep.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Gemeenten op weg naar hun CJG Overzicht van de ondersteuning vanuit VNG en Jeugd en Gezin.
Innovatief sociaal werk MO groep, NBC Nieuwegein, 26 november 2014 Jord Neuteboom & Arin van Zee - Viatore.
Ontwikkelingen Dordrecht West op weg naar nieuwe doelstellingen Adviescommissie 15 november 2011.
Herindeling GNL
Een inclusieve samenleving vraagt inzet van talent.
Webcare en ZGW Dimpact 10 jaar! Frank Bruijninckx 17 november 2016.
Sociaal digitaal Visie op de digitalisering in het
Onderzoek naar de maatschappelijke meerwaarde van WZSW
Visieontwikkeling Les
Marja Comajta Alkmaar, 16 oktober 2017
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
Programma Sociaal eigenaarschap / zorgcoöperaties
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Pilot online discussieplatform Argu
Overheidsmonitor Standaarden Transparantie DIENSTverlening
5 BOuWstenen voor een sterk lokaal sportbeleid
De teamleider is een duizendpoot
Naar een stad waarin iedereen meedoet
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Flits-sessie Het verhogen van de aantrekkingskracht van de instelling
TELT TEAM Functioneel beheerdag 2019.
Transcript van de presentatie:

Sprank 3D Sprank Sprankelend naar 2020 Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Sprankelend naar 2020 Samen, breder, hét baken in het sociale domein (en de rode loper naar Divosa en Stimulansz) José Hendriksen, Alexandra Bartelds, Peter Boorsma, Peter van Eekert, Eldert Kuiken, Evelien Meester, Chrisje Meima, Wim Eiselin, Jos Stuart

Sprank 3D Case: FNV Ambitie FNV (2010) Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Ambitie FNV (2010)

Ambitie FNV Bereiken Raken Binden Activeren Sprank 3D Case: FNV Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Ambitie FNV Bereiken Raken Binden Activeren

Sprank 3D Case: FNV Omgeving FNV Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Omgeving FNV Kijken we hetzelfde naar de omgeving waarin we functioneren (visie)?

Omgeving: door ICT minder afhankelijk van plaats en tijd Sprank 3D Case: FNV Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Omgeving: door ICT minder afhankelijk van plaats en tijd Was Print Zuilen Massacommunicatie Aanbodgestuurd Top-down Is Crossmediaal / web 3.0 Communities Personalisatie Vraaggericht Co-creatie

Sprank 3D Case: FNV Niet gelukt (2015) Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Niet gelukt (2015) Crossmediaal (multimediaal) Conversatie (comments) Communities (vak apart) Digitale dienstverlening (primaire proces) Personalisatie (CRM) Essentie: de vraag organiseren is niet gelukt

Sprank 3D Case: FNV Wel gelukt (2015) Mijn FNV Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Wel gelukt (2015) Mijn FNV Kadersite (technisch gelukt) FNV socials (functioneel?) 1 FNV Magazine (900.000) 19 edities Hybride

Sprank 3D Case: FNV Geleerd (2015) Eindresultaat ! Ambitie Omgeving Niet gelukt Wel gelukt Geleerd Geleerd (2015) Eindresultaat ! Positie t.o.v. primaire proces bewaken CRM Bottom-up (regie) Mensenwerk (learning by doing)

Sprank 3D Sprank Ambities Sprank 2020 Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Ambities Sprank 2020 Middel Verbreding doelgroepen -wethouders -uitvoerenden -burgers? Verbreding kennisdomeinen - werk & inkomen - jeugd - zorg Versterken ‘merk’ Sprank Verhogen impact op beleid Resultaat Relevantie in Dienstverlening - dichter bij burger - hogere kwaliteit Respons in Samenwerking - kennisuitwisseling - participatie Reputatie in Ondersteuning - meer vraag naar producten

Sprank 3D Sprank Omgeving Sprank 2020 Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Omgeving Sprank 2020 Crossmediaal: hybride (bereik, kosten) ? Communities: kennisdeling, samenwerking (door wie) Personalisatie: dichter bij (edities op inhoud, functie) Vraaggericht: groeipad (behoefte, concurrentie) ? Co-creatie: samenwerking, prosumers? 3D: ?

Sprank 3D Sprank Crossmediaal? Magazine is signatuur, merk Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Crossmediaal? Magazine is signatuur, merk We maken verhalen, niet papier Push & pull Setting: actief - passief Vraag? Bereik (social)! Kosten

Sprank 3D Sprank Communities? Primaire processen - redactie? Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Communities? Primaire processen - redactie? Sprank als ‘losstaand’ merk Mensen doen mee voor zichzelf en anderen Laten ontstaan Groeipad

Sprank 3D Sprank Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Personalisatie? Dichtbij! Print edities ? Op inhoud of doelgroep? Derde partijen? CRM systemen? Groeipad

Sprank 3D Sprank Vraaggericht? Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Vraaggericht? Marktonderzoek: sterk groeiende behoefte? Marktonderzoek: concurrentie? Wat leest de doelgroep(en)? Wat is kanaalvoorkeur? Hoe en waar actief online?

Sprank 3D Sprank Co-creatie? Biedt online platform andere voordelen? Omgeving Samenwerking Met wie Voor wie Resultaat Meten Tijdpad Investering Opbrengsten Ankerpunten Co-creatie? Biedt online platform andere voordelen? Samenwerking / kennisdeling Participatie? (met hun doelgroep, burgers: prosumers)?