Conclusies onderzoekers

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Advertisements

Relationele en seksuele ontwikkeling van kinderen
Welkom bij de World Vision Quiz.
De mayonaisepot en de koffie
Technologie en Commercie Meisjes in de techniek Augustinus college A.H. Jonker.
Verloren Bos Sportkamp Informatie Verloren Bos, Nijverheidsstraat 17 Lokeren Hemelvaart (29 mei – 1 juni) 53 plaatsen.
Nationaal Park Drents-Friese Wold, wie kent het (niet)?
Hoi allemaal!. Ik ben Mo, en ik ga jullie iets vertellen over integratie.
Krijttekeningen van Julian Beever Onvoorstelbaar!.
Workshop Spectaculaire Bouwtechniek Door: Theaterbureau Kapok Ewout Bomert Hannie Uiterwaal Cor de Ridder Landelijke Dag Platform vmbo Bouwtechniek, 6.
Glow.
Glow.
Basisstof 9: Variatie in lengte en gewicht
Nepal!. Mijn reis: Eind februari ga ik naar Nepal Engels en knutselen lesgeven op een basisschool Wonen in een gezin daar.
Dit is de spreekbeurt van Bram
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Jullie dorp De kinderen over NIEHOVE in Wat doe je na schooltijd en in de vakantie? Waar ga je naar school en waar wonen je vriendjes? Wat vind.
Presentatie resultaten monitor landelijk versus lokaal maart 2014.
Mondeling Nederlands nieuw het verhaal
Basisschool De Bron – Veenendaal-Oost Groep 3-4-5
Welkom in de jungle van groep 3. Jip maakt eerst een schets en daarna verft hij zijn aap in de jungle!
Sport in de samenleving!
Stage: Basisschool de Klingerberg
Crossmediaal mediaconcept Kyra Dirksen Thomas van der Haar Anne Verdurmen.
Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens naar het NFF geweest?
“Reclame maken voor een eigen restaurant”.
Toepassingen 5L week 3: ‘Kinderen in de wereld’ In een klas zijn 10 jongens en 15 meisjes. De verhouding van de aantallen is 10 tegen 15, maar we kunnen.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek7 Hafida El- Gharbaoui.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
PARTNER LOGO Digitaal pesten 1 Universiteit
Plattegrond maken Explorers ’12. Uitleg Opdrachten: doormiddel van opdrachten maak je je plattegrond compleet. Kleur/legenda: vergeet niet om alles.
Presentatie landelijke resultaten monitor Samengesteld door:
Adri Hartkoorn Beleid en voorbereiding juli 2013 Herinrichting speelplek Grote buitendijk Velserbroek 10 juli 2013 Resultaten interviews.
With the support of the Lifelong Learning Programme of the European Union
Resultaten Crowdsourcing Haarzicht Terry van Gend Utrecht – 26 september 2013.
Downsyndroom door naam. *Vandaag houd ik een spreekbeurt. *Het gaat over mijzelf. *Want het gaat over Downsyndroom. Spreekbeurt.
Deze presentatie gaat over:.  Hallo,  Wij hebben een onderzoek gedaan in de wijk.  Wij hebben uiteindelijk gekozen voor het gebied bij de kinderboerderij.
Een toekomstige stad onder water
Het is vandaag Girlsday!
V-DEMO Simon Comazuipen. Welk beleid?
Week van OSSde LentekriebelsOss
Kinderen over de liefde Grappige uitspraken en quotes
Hoeveel boterhammen eet elke klas per dag?
Liefde en relaties.
De mayonaisepot en de koffie
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 KGT Lesweek 4
Cursus 1.1 Werken met Kaarten Klas 1 BK Lesweek 2
BLOKBOEK - NATUUR 7 LES 3 – DE HERSENEN.
Energie voor je leerlingen
Een speurtocht door een middeleeuwse stad
Wat is Biologie? Basisstof 5: Groei
Hoofdstuk 25 Procenten. Hoofdstuk 25 Procenten.
Jezus zit met zijn leerlingen te eten
HET GAMEPROFIEL VAN DE GROEP
Kato bruyneels, Lore Driessens
Doe de quiz en leer meer over ‘ik ben van mij!’
Slim tellen.
Benny juliane en tessa.
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
Onderzoek water!! Les 2 WaterLab www. onderzoekwater.nl Regenmeter
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Slim tellen.
ONTWERPEN LES: DE WERELD IN 1 DAG!.
SEL Les 2: normen en waarden.
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Waarom zouden we een speeltuin aanleggen bij Park de Wervelaan
Scoliose Wat is dat eigenlijk?
Transcript van de presentatie:

Conclusies onderzoekers

Wat hebben we gedaan? De onderzoekers hebben de data van alle leerlingen in Nederland verzameld en verwerkt. Hiermee kun je kijken hoeveel natuur er voorkomt op jullie favoriete buiten- speelplekken en of er verschil zit tussen: jouw klas en de rest van het land jongens en meisjes jongere en oudere kinderen steden en dorpen

Landelijk gemiddelde

Jongens

Meisjes

Jongere leerlingen

Oudere leerlingen

Stad

Dorp

Conclusies Er is meer natuur (natuurlijk + mensgemaakt) getekend dan dingen Jongens tekenen meer mensgemaakte dingen dan meisjes Meisjes tekenen meer water dan jongens Kinderen in een dorp tekenen meer natuurlijke natuur dan kinderen in een stad Kinderen in een stad tekenen meer lucht dan kinderen in een dorp Tussen groep 5/6 en 7/8 zit geen verschil.

Resultaten extra Wat voor plekken hebben leerlingen in het hele land getekend? (steekproef van 316 tekeningen) Kinderen tekenen vooral: Speeltuinen Parken (deze hebben ook allemaal speeltoestellen) Voetbal- en hockeyvelden

Resultaten Verschil tussen jongens en meisjes: Meisjes tekenen vaker speeltuinen en parken dan jongens Jongens tekenen vaker voetbal- en hockeyvelden (zowel kunstgras als echt gras) dan meisjes Meisjes tekenen vaker dieren, een zwembad of een bos dan jongens