INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Rentetoelage Hinder Openbare Werken Agentschap Ondernemen.
Advertisements

14 juni 2011 Infomoment georganiseerd door het Toelichting bij het aanvragen en afrekenen van creatie- en spreidingsdossiers door Machteld De Smedt (Vlaamse.
Organisatie AG Stadsplanning
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
Subsidies Sociale Economie Presentatie door de POD Maatschappelijke Integratie Werkgroep sociale economie 27 januari 2014.
The CAF Procedure voor externe feedback
Infomoment Oproep ontwikkelings- educatie oktober 2013.
6/5, Alden Biesen – 28/5, Brugge P 1 6 mei 2009, Alden Biesen 28 mei 2009, Brugge Comenius “monitoring dagen” focus: verslaggeving.
Jasper Dekker consultant Agentschap SZW
Europese financiering voor Musea, 26 juni 2007 Amsterdams Historisch Museum Laura Grijns.
…in goede en kwade dagen De zakelijke kanten van een romantisch partnerschap: corruptie vermijden en aanpakken.
OPROEP WERKERVARING 2009 ARTIKEL 60 INFOSESSIE 2 SEPTEMBER 2008 FINANCIEEL PROJECTBEHEER.
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
Oproep Werkervaring 2009 artikel 60 Verwelkoming & inhoudelijke duiding oproep.
ADMINISTRATIEVE VEREENVOUDIGING Forfaitaire kosten / Standaardkosten.
TO-oproep en projectfiche  Agendapunten  Oproep  Aanvraagformulier Concept/uitgangspunten Concrete punten vh formulier  Beoordeling  Vragen.
Comenius monitoring dagen - mei over verslaggeving “Comenius monitoring dagen” : over verslaggeving 20 mei 2008, Alden Biesen 29 mei 2008, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 6 november, Brugge.
Comenius monitoring dagen oktober, Alden Biesen 12 november, Brugge.
21 mei 2008Het Europees Sociaal Fonds investeert in jouw toekomst1 / 14.
Module 4: Verantwoordingsvereisten en administratieve aspecten
ESF voorlichtingsbijeenkomst
Oproep Innovatie Brussel, 12 november 2013 ESF-Agentschap Vlaanderen.
Faillissementspreventie Oproep Wat? De oproep geeft via een wedstrijdprocedure steun aan projecten van werkgeversorganisaties, beroepsfederaties.
Het aanvraagformulier Medegefinancierd door het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) Het document downloaden van de website van het Programma.
Presentatie Forum 22 mei 2011 Erfgoedcel k.ERF Subsidiereglement Erfgoedprojecten.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Informatiesessie Ateliers voor het Actief Zoeken naar Werk (AAZW) Projectoproep
Workshop Fondsen werven
De juridische context van de digitale factuur.
OAPEN - NL Aanvraagprocedure. Aanvragen Aanvrager: Wetenschappelijke uitgeverij Wetenschappelijke boeken: –Monografieën en bundels –Peer reviewed –Alle.
Informatiebijeenkomst subsidie cultuur 2013 – 2016 , 3e tender Raymond Tassenaar adviseur subsidieverlening 8 oktober 2014.
Implema ntation of UN Resolutio n 1373 Financiële sancties FOD Financiën – Thesaurie 21 April april 2015 FOD Financiën - Thesaurie.
FEDASIL Belgisch programma voor de hervestiging van vluchtelingen Infosessie voor de OCMW’s 03 september 2015 Directie Operationele diensten.
Informatiebijeenkomst Herentals 23/12/2015. Fedasil Federaal agentschap voor de opvang van asielzoekers Onze opdracht Fedasil is verantwoordelijk voor.
Infosessie Oproep Versterkt Streekbeleid 354. Versterkt streekbeleid Inhoud en doelstelling.
Projectoproep bedrijventerrein- management 26 februari 2016 VAC Leuven.
Informatiebijeenkomst inzake subsidieregeling Cultuur Eindhoven februari 2016.
Vluchtelingen, de uitdagingen voor Hasselt
FEDASIL Belgisch programma voor de hervestiging van vluchtelingen Infosessie voor de OCMW’s 11 april 2016 Directie Operationele diensten.
Infosessie Oproep Armoede (360) 7 maart Voorstelling ESF.
TOELICHTINGEN BIJ STAP 1 Toelichting Projectnaam van het sectorplan Geef het project een logische naam van maximaal 50 tekens inclusief spaties. Toegestaan.
IMPULSSUBSIDIES Stad Landen Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
AMIF en ISF Stand van zaken Hein Koller Hoofd Bureau Verantwoordelijke Autoriteit Directie Regie Vreemdelingenketen Directoraat-Generaal Vreemdelingenzaken.
1 - 9/07/2016 Klimaatsubsidie provincie Antwerpen Goedgekeurd 28 april 2016 Dienst Duurzaam Milieu- en Natuurbeleid.
OPROEP DUAAL LEREN & WERKEN Infosessie
INFORMATIE OVER PPL-INNOVATIEPROJECTEN
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
Werkgroep activering 2 april 2015.
Communicatie na rampen en terreur. Internationale good practices.
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Tijdelijke subsidieregels Innovatiegelden
Balans en perspectieven na drie jaar
Hervorming medefinanciering
INFOSESSIE OPROEP AMIF 24 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 15 OPVANG
AMIF-ISF Coaching eindverslag AMIF 03 - Integratie
Séance d'information / Infosessie
AMIF-ISF Praktische Informatie inzake uitvoering van projecten
Standaarschalen en registratie projectuitvoering
INFOSESSIE OPROEP AMIF 16 VRIJWILLIGE TERUGKEER
POP 3 Flevoland Niet-productieve investeringen voor biodiversiteit,natuuren landschap Roelof Noord 21 juni 2018.
DUURZAME INZETBAARHEID Voorlichtingsbijeenkomst ESF subsidie
AMIF-ISF Praktische Informatie inzake uitvoering van projecten
FINANCIERING PROJECT SUBSIDIES Infobeurs 05/11/2018.
Erasmus+ Primary Checks KA1 hoger onderwijs 14 februari 2019.
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
INFOSESSIE OPROEP AMIF 42 INTEGRATIE
Flexibiliteits opties in Energie Prestatie Contracten
INFOSESSIE OPROEP AMIF 43 INTEGRATIE
Transcript van de presentatie:

INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG 8/7/2019 INFOSESSIE OPROEP AMIF 45 OPVANG

Budget AMIF BE Pijlers Coördinatie % Opvang Fedasil (& partners) 23,5 Asielbeleid –en procedures CGVS & RVV 10 Hervestiging CGVS & Fedasil 2,4 Integratie POD MI, Gemeenschappen 31 Legale migratie DVZ 2,2 Vrijwillige terugkeer 18 Gedwongen terugkeer DVZ (& FedPol) 12,6 TOTAAL  

Beheer Verantwoordelijke Autoriteit: FOD Binnenlandse Zaken, Cel Europese fondsen In samenwerking met Fedasil

Nationaal programma : Opvang Action 2: Enhance the reception quality (p 10/33) Ex. actions: • Controls of the quality of reception structures; assistance of vulnerable persons (who are asylum seekers). • Provide specific assistance for vulnerable persons (e.g. UAM, victims of sexual mutilation). • Provide psychological and legal assistance (e.g. regarding the asylum procedure). • Train reception staff to provide quality assistance. Desired Objects / Results : • Increased reception quality, focused on the target groups, by better trained staff

Nationaal programma : Opvang Action 3: Support recognized refugees during the transition out of the reception network to obtain adequate and stable accommodation. (p 10/33) Desired Objects / Results : • Recognized refugees are helped in their search to obtain stable accommodation.

Oproep projectoproep nr45 Opvang Periode 2020-2022 4.533.686,66 EUR beschikbaar

Timing Woensdag 3/07: publicatie in het Belgisch Staatsblad Maandag 8/07 : infosessie Maandag 2/09 om 23u59 : deadline voor indiening (via mail aan amif-isf@ibz.eu)

Indiening projecten: projectfiche en budgetfiche Beschikbaar op www.amif-isf.be (nieuwe versie!) In te dienen per mail aan de Verantwoordelijke Autoriteit (amif-isf@ibz.eu): Versie in word/excel Versie in pdf (ondertekend door de juridisch vertegenwoordiger of afgevaardigde) Met bijlagen 17/07/2019

Indiening projecten: bijlagen (1) Een document waaruit blijkt dat de nodige cofinanciering is voorzien of aangevraagd (verplicht volgens format te vinden op de website); Een ondertekend budget opgesteld aan de hand van de standaard budgetfiches (pdf en excel); De door beide partijen ondertekende partnerschapsverklaringen (indien het project wordt uitgevoerd in partnerschap met andere organisaties); Het meest recente jaarverslag van de organisatie;

Indiening projecten: bijlagen (2) Het financieel identificatieformulier (verplicht volgens format te vinden op de website); Een document dat aantoont dat de ondertekenaar van dit formulier hiertoe gemachtigd is door de hoger vermelde juridische vertegenwoordiger (indien de indiener/ondertekenaar niet de juridische vertegenwoordiger is) Een BTW-attest waaruit blijkt dat uw organisatie de BTW niet kan recupereren.

Projectfiche: indicatoren Common Indicators: (nationaal programma): C1 - Aantal doelgroeppersonen aan wie bijstand is verleend door middel van projecten op het gebied van opvangvoorzieningen en asielregelingen C3.1 - Aantal personen dat met de steun van het Fonds opleiding over asielgerelateerde onderwerpen opleiding heeft gekregen C5 - Aantal uit hoofde van het Fonds ondersteunde projecten voor de ontwikkeling, de monitoring en de evaluatie van het asielbeleid in de lidstaten. Specifieke Indicatoren (minstens 1 per project !)

Projectfiche: doelgroep Een objectieve en verifieerbare registratie van de doelgroep wordt uitgevoerd gedurende de looptijd van het project Deze registratie moet het mogelijk maken om een duidelijke afbakening te maken tussen de doelgroep van de organisatie en de specifieke doelgroep van het project

Doelgroep: statuut Er moet een bewijs zijn dat de persoon het statuut van vluchteling had of genoot van subsidiaire bescherming of in de asielprocedure was wanneer deze persoon deelnam aan het project. Documentatie statuut: recente kopie van de verblijfskaart (bijvoorbeeld bijlage 26) Voor elke persoon geholpen die wordt vermeld in het narratief verslag, moet er een bewijs van het statuut zijn.

Doelgroep: statuut Check statuut: bij start deelname aan project + tijdens de duur van zijn deelname (elk jaar in januari): meerdere kopieën verblijfskaarten : bijhouden voor controle Voor elke deelnemer bijhouden tijdens welke periode deze heeft deelgenomen aan het project (start- en einddatum) Het aanvaarden van de EU subsidie houdt in dat je deze verplichtingen volgt.

Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: algemeen Voorschriften voor de subsidiabiliteit van de uitgaven van de projecten gefinancierd onder het federaal beheer van AMIF en ISF Uitgaven moeten opgenomen worden in de budgetfiche om in aanmerking te komen voor subsidies De AMIF-toelage = max. 75% van de totale betoelaagbare kost Totale subsidiabele kosten (TSK) = Totale ontvangsten (TO)

Budget – subsidiabiliteit van de uitgaven: specifiek voor oproep AMIF 45 Opvang Periode: 01/01/2020 – 30/06/2022 Minimum drempel : minstens 100.000,00 EUR aan EU bedrag op 12 maanden Personeelskosten: enkel werkelijke kosten voor personeel van het project zijn subsidiabel Kosten voor conferenties en seminaries : enkel werkelijke kosten zijn subsidiabel Kosten gelinkt aan de doelgroep: enkel werkelijke kosten zijn subsidiabel

Budget: indirecte kosten Kosten die niet kunnen worden beschreven als directe kosten, maar rechtstreeks verband houden met de uitvoering van het project max. 7 % van de directe subsidiabele kosten of max. 15 % van de directe personeelskosten niet verplicht om indirecte kosten in te brengen geen bewijsstukken voor indirecte kosten 0/07/2019

Selectie van projecten: Inoverwegingname Tijdige indiening Respect voor het minimale bedrag van de subsidie Respect voor het max percentage van de financiering Geen andere EU financiering voor zelfde project Doelgroep wordt gerespecteerd Doelstelling wordt gerespecteerd ! Niet respecteren van één van deze criteria: geen verdere analyse van het project 17/07/2019

Selectie van projecten: administratieve ontvankelijkheid Projectfiche is correct ingevuld Alle bijlagen zijn aanwezig Indien niet volledig: 5 dagen om aan te vullen NB : project mag niet herschreven worden en de inhoud of het budget mogen niet gewijzigd worden 17/07/2019

Selectie van projecten: inhoudelijke en financiële evaluatie Kwaliteit van het project Kwaliteit van het budget Ervaring en deskundigheid van de eindbegunstigde De mate waarin het project bijdraagt tot het federale beleid inzake opvang De mate waarin het project de coherentie van het federale beleid inzake opvang erkent en versterkt. Uitgevoerd door de cel EU Fondsen en Fedasil De Stuurgroep neemt de beslissing op basis van deze evaluatie : selectie, niet selectie of herwerken 17/07/2019

Vragen? www.amif-isf.be amif.isf@ibz.eu Alexandra Weerts: 02 500 23 07 17/07/2019