Verkoop De klant.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Advertisements

Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Consumentengedrag & Kopersgedrag van organisaties
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Product, merk en assortiment
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Filiaalmanager.
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H1 Assortimentbeleid Ondernemer detailhandel.
Sales H1 Koopgedrag Commercieel medewerker binnendienst/buitendienst.
Detailhandelsmarketing
Kennistest, doelgroepbewerking en omzetprognose
HS 3 Het verkoopgesprek.
Onderwijseenheid ondernemen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 13 Plaats.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Hoofdstuk 4 Distributie (plaats)
College 3 terugblik H 1 t/m 4 bespreken opgaven H 6: Productbeleid werkvorm: living Graph.
3HA1b CSV: afdeling Handel & Administratie ROC A12: opleiding Verkoper en Logistiek medewerker.
Prijs- en Productmix ALLEEN OP NEERGEKLAPTE STOELEN GAAN ZITTEN.
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Indeling van hoofdstuk 3
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer en bestellen.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Marketing les 4 Koopgedrag en marktaandeel Product-levens-cyclus
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Onderzoek Basisstof 6.
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
AFDELING 2 marketingbeleid.
Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
Hoofdstuk 6 Consumentenkoop
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
De supermarktmedewerker
De supermarktmedewerker
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoop Verkoop afhandelen.
Verkoop Service.
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop Het verkoopgesprek.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Verkoop De klant

1 Hospitality 2 De klant 3 Het verkoopgesprek 4 Service 5 Verkoop afhandelen

Wat heb ik in de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Klanttypen Klantgedrag Invloedfactoren op klantgedrag.

De klant Klanttypen

Online klantgedrag Kijkers Kopers Trouwe klanten Kritische klanten. De klant Online klantgedrag Kijkers Kopers Trouwe klanten Kritische klanten.

De klant Klantgedrag Fasen.

Koopbeslissingproces De klant Koopbeslissingproces Probleemherkenning Informatie zoeken Evalueren van alternatieven Aankoopbeslissing Evaluatie na de koop.

Koopgedrag Routinematig aankoopgedrag (RAG) De klant Koopgedrag Routinematig aankoopgedrag (RAG) Beperkt probleemoplossend koopgedrag (BPO) Uitgebreid probleemoplossend koopgedrag (UPO).

Invloedfactoren op klantgedrag De klant Invloedfactoren op klantgedrag Cultureel Economisch Persoonlijk Psychologisch Sociaal Technologisch.

Klantgedrag en de winkelformule De klant Klantgedrag en de winkelformule Convenience goods Shopping goods Speciality goods.

Klantgedrag en consumentenbehoefte De klant Klantgedrag en consumentenbehoefte Soort product Beleving in de winkel.

Klantgedrag en vergelijkend warenonderzoek De klant Klantgedrag en vergelijkend warenonderzoek Belangrijk voor de klant Belangrijk voor de retailer.