LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Advertisements

Vaardig? Een spectrum aan vaardigheden! Van informatie- naar media- naar exploratievaardig? Of e-Research & e-learning literate? Collaboration literate??
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Informatiesystemen in de Bouw
Validatie en kwalificatie van een temperatuur gecontroleerde Supply Chain Gert-Jan van Diest IGZ Congres - De Nieuwe GDP Guideline Nieuwegein, 2 september.
Jaap van Lakerveld Directeur
English and IPC How to teach content through English.
Paragraph  People wanted to avoid war in the future.  League of Nations (1919) had failed.  In 1945: 2 nd try: United Nations.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Wednesday, 01 April 2015 woensdag 1 april 2015 STOP I am born in Yachroma, city nearby Moscow. Yachroma is located on hills between several small rivers,
Montoring internationalisation DOiT – Turkmenistan March 2012 A.J. Nijssen.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Vrije Universiteit amsterdamPostacademische Cursus Informatie Technologie The Application Infrastructure The world around you is changing.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
1 EUROCITIES-NLAO is supported under the European Community Programme for Employment and Social Solidarity (PROGRESS ). The information contained.
Creating local Europeana related networks Europeana taskforce Hans van der Linden 17/4/15.
Minor Project- en Programmamanagement
Gemakkelijker onderzoekend leren in de klas dankzij de online leermiddelenbank van Scientix.
2 december 2015, Privacy en de Digital Enterprise Vertrouwen in data.
Framing for Success Theory of Change within Plan : what should Agents of Change do differently to achieve it? Sandra Galbusera, Plan België 15 oktober,
Competenties en skills Verbreding van de horizon of een doodlopende weg? Jumbo Klercq, maart 2015.
Community Service in het Hoger Onderwijs in Nederland Prof. Dr. Lucas Meijs Professor Strategische Filantropie & Vrijwilligerswerk Rotterdam School of.
1 functie Presentation TEEB-stad tool The value of green infrastructure in cities Lian Merkx Platform31.
Banking Structural Reform State of play DG FISMA Unit D2 11 May, 2015 Brussels.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
Van BiSL naar BiSL Next Lucille van der Hagen
Prof. dr. Fons Coomans UNESCO Chair ‘Human Rights and Peace’
De Betekeniseconomie.
Jaap van Lakerveld Directeur
Behaal een certificering
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Enterprise Europe Network - Groen Gas BBQ
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Jo Lucassen - Janine van Kalmthout (Mulier Instituut)
Sector, Firm Size and ICT investments
Joint Leiden-Delft-Erasmus project on Cyber Insurance
Testen en Testautomatisering in een Agile CI / CD omgeving
SDI from a technological perspective: Architecture
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Just Science Done Right!
RECS International Mission and Strategy
<Typ titel via Beeld, Koptekst en voettekst, Koptekst>
Introduction of second Rijkswaterstaat Pilot Asses further improvements of the HIJ barrier in relation to system of HIJ Welcome, my name is Pim Neefjes.
Participatory Action Research
Leefbaar loon en investeerders
Rob Heyman and Ilse Mariën
Agendapunt 3 1 juli januari 2019 Gerben Klein Lebbink.
A National Strategy for Public Libraries in the Netherlands
Dynamic Architecture What about you?
State of play Niek de Wit Directorate for Sustainability
Jannes Huisman Senior coach
Hebben we wel meer testautomatiseerders nodig?
Towards and Africa Europe Partnership
The next step in educational online platforms (from the perspective of the Verwonderpaspoort) Nick Degens & Eelco Braad Research Group User-Centered Design.
Seminarie ‘Automatisering factuurstroom’
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Empty handed here I come,
Meaning maning by public leaders in times of crisis
Mixed-Signal Design Engineer
Leerlingen zeiden: “Je MOET hem loslaten
Transcript van de presentatie:

A FRAMEWORK A BRIDGE BETWEEN DEMAND AND SUPPLY transparant, objective, independent 11 APRIL 2019 LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI MEMBER NEN en CEN COMMISSION TC428 BOARD MEMBER IP3 Why do I do what I do: 1 because digital skills are a global phenomenon and competition for talent is ww 2 because the current digital world has a small number of very large dominant companies and technologies. To be as an organization competitive in this field is by means of the people you have in house That human capital is the distinctive asset of an organization: nothing else! Korte inhoud: Nu het hebben van digitale vaardigheden en mogelijkheden een wereldwijde markt is, wordt het belangrijk om op een eenduidige manier daarover te spreken. Of het nu gaat om een vacaturetekst, een rol in een organisatie of een persoonlijk profiel, zodra daarbij digitale vaardigheden komen, kan en wordt internationaal gezocht en gevonden. In deze workshop wordt aangeven hoe we hierover eenduidig met elkaar kunnen communiceren  o.a. met behulp van use cases. Kort profiel:                Liesbeth Ruoff is sinds 2017 voorzitter van de SIG digital skills en vertegenwoordigt het KNVI op dit gebied in allerlei commissies zowel in Nederland  bijvoorbeeld NEN TC428 als in het buitenland  CEN TC428, EU workshops en IFIP. Zij heeft langjarige ervaring (30+) met activiteiten in zowel het HR, Management als ICT domein.

BUILD ON

BUILD ON

EU shared definition of competence EN 16234-1 e-CF overview EU shared definition of competence a demonstrated ability to apply knowledge, skills and attitudes for achieving observable results 5 e-CF levels Influence Context complexity Autonomy Behaviour Framework in 4 dimensions Dim 1: 5 e-CF areas Dim 2: 40 competences Dim 3: 5 e-CF levels Dim 4: knowledge and skills examples www.ecompetences.eu

E-CF 2019

BUILDING BLOCKS ICT PROFILE TEMPLATE DESCRIPTION OF A COMPETENCE IT-CMF MANAGEMENT OF IT VALUE AND IT-ENABLED INNOVATION EUROPEAN ICT PROFILE FAMILY TREE ICT PROFESSIONAL ROLE PROFILES-ESCO RELATIONSHIP DESCRIPTION OF A PROFILE MATRIX OF COMPETENCE AND ROLE PROFILE DESCRIPTION LIST OF DELIVRABLES ADAPTATION TEMPLATE OF EXISTING PROFILES MAPPING STRUCTURE SFIA AND E-CF SEMANTIC ANALYSIS BASED ON e-CF MATRIX OF DELIVRABLES AND ICT PROFILES

EU ICT PROFESSIONAL ROLE PROFILE TEMPLATE

EU LIST OF DELIVERABLES

IT-CMF MANAGEMENT OF IT VALUE AND IT-ENABLED INNOVATION

USAGE OF E-CF FRAMEWORK* Team member Team member Team member *based on profiling tool of EXIN e-CF© NEXT

“SEMANTISCHE TOOLING”

QUESTIONS ? 11 APRIL 2019 LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN M +31655305886 E liesbeth.ruoff@knvi.nl Why do I do what I do: 1 because digital skills are a global phenomenon and competition for talent is ww 2 because the current digital world has a small number of very large dominant companies and technologies. To be as an organization competitive in this field is by means of the people you have in house That human capital is the distinctive asset of an organization: nothing else! Korte inhoud: Nu het hebben van digitale vaardigheden en mogelijkheden een wereldwijde markt is, wordt het belangrijk om op een eenduidige manier daarover te spreken. Of het nu gaat om een vacaturetekst, een rol in een organisatie of een persoonlijk profiel, zodra daarbij digitale vaardigheden komen, kan en wordt internationaal gezocht en gevonden. In deze workshop wordt aangeven hoe we hierover eenduidig met elkaar kunnen communiceren  o.a. met behulp van use cases. Kort profiel:                Liesbeth Ruoff is sinds 2017 voorzitter van de SIG digital skills en vertegenwoordigt het KNVI op dit gebied in allerlei commissies zowel in Nederland  bijvoorbeeld NEN TC428 als in het buitenland  CEN TC428, EU workshops en IFIP. Zij heeft langjarige ervaring (30+) met activiteiten in zowel het HR, Management als ICT domein.

MATRIX E-CF COMPETENCIES - ROLE PROFILES

MATRIX ICT ROLE PROFILES – DELIVERABLES

EU ICT PROFESSIONAL ROLE PROFILES - ESCO RELATIONSHIP ESCO is the multilingual classification of European Skills,Competences, Qualifications and Occupations. ESCO is part of the Europe 2020 strategy. On the 18 of July 2018 the European Commission adopted the Implementing Decisions provided for in Article 19 of Regulation 2016/589/EU of the European Parliament and of the Council of 13 April 2016 on a European network of employment services (EURES), workers' access to mobility services and the further integration of labour markets, and amending Regulations (EU) No 492/2011 and (EU) No 1296/2013. Commission Implementing Decision No 2018/1020 establishes the list of skills, competences and occupations of the European classification (ESCO) to be used for the operation of the EURES common IT platform as provided for in Article 19 of Regulation (EU) 2016/589 and lays down the procedures to update and review this list. Commission Implementing Decision No 2018/1021 lays down the technical standards and formats necessary for the operation of the automated matching through the common IT platform using the European classification (ESCO) and the interoperability between national systems and the European classification.

MAPPING STRUCTURE SFIA AND e-CF SFIA – e-CF Comparison & Mapping Review, May 2016

ICT PROFILE TEMPLATE

TEMPLATE USE EXISTING EU PROFILES

PERSONAL PROFILE EXIN e-CF© NEXT