Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitale leermiddelen
Advertisements

Organisatie van de afname van CSPE’s op school
SAMENVATTING WORKSHOP: ”DE KANSEN VAN FOCUS OP VAKMANSCHAP” Workshop op Themadag FD ROC van Twente Almelo, 15 november 2013.
functiegebouw Naar een provinciaal functiegebouw?
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Visie op HNW juni Belang van een Visie Een Visie op Werken is de overkoepelende beschrijving hoe een organisatie werk in de toekomst ziet. De visie.
Kwaliteit met beleid Petra Verhagen
Klik om het opmaakprofiel van de modelondertitel te bewerken Digitale examinering bij het Clusius College Werkconferentie Examineren taal en rekenen 8.
Passend Onderwijs een korte inleiding
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Gepersonaliseerd leren
KAD-PROJECT KWALITEIT AFSLUITING & DOORSTROOMSUCCES.
Maatwerk vanuit Management in Zorg en Dienstverlening HAN/MZD/2011.
CGO-Begeleidingsstructuur en Beroepspraktijkvorming
Onderwijscentrum VU W E E T W A T O N D E R W IJ S W A A R D I S.
De virtuele leergemeenschap: een realiteit ! ? Ankie van den Broek en Léon Souren VELON 12 maart 2007.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Intakegesprekken voor Groen Proeven: een goede start is halve werk Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR & Corry.
Focus op vakmanschap standaardmodellen in SPBS. Terugdringen VSV Verkorten en intensiveren van opleidingen Nieuwe kwalificatiestructuur Urennorm Focus.
Digitale Didactiek Onderwijs anders organiseren, anders onderwijzen: andere kwaliteiten voor medewerkers 1digitale didactiek.
Pilotschool ICK Even voorstellen Gert van Burken.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Toetsbeleid en digitaal toetsen casus HvA
OPDRACHT 3 vakdidactiek Mbo
Instellingsexamens Nederlands
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Congres congresnaam Naam medewerk(st)er Functie medewerk(st)er Modernisering van leerarrangementen M.J.M. van den Berg.
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Opleiden in de school vanuit het perspectief van de VO-raad Bijeenkomst voorbereiding Opleidingsschool Rijnmond Bas de Wit 9 december 2014.
Presentatie Project Kennistoetsbank Pedagogisch Werk 1 oktober 2015
Startbijeenkomst HAN project Werkplekleren Loek FM Nieuwenhuis en collega’s Lectoraat beroepspedagogiek.
Zorgen van morgen? Zorgen voor morgen!.
Blended Learning Hoe realiseer je dat op instellingsniveau? Making a supertanker change its course Pieter Cornelissen
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
In control met efficiënte en excellente examenprocessen. Eenvoudig en transparant!
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Gerard Oud Clusius College (AOC, Noord-Holland) Erik Degen Cito (Toetsinstituut, Arnhem) 7 april 2016 Hoe wilt u het hebben? Voorbereiding op Centrale.
WELKOM Tweede jaars OGP6 Onderzoek Bijeenkomst
WAAROM BEN IK EEN GESCHIKTE LC- KANDIDAAD. ACTIEVE VOORTREKKER – ONDERWIJS VERNIEUWING -Het sportklasproject tot een succes gemaakt. -Flex It project.
Arbeidsmarktonderzoek gehandicaptenzorg
Participerend Leiderschap
Gepersonaliseerd en persoonlijk leren Visie en praktijk bij HU
Presentatie EduCheck SOML
Inhoud 1 Module bouwwerk FT 2 Leeromgeving student 3 Leerteam 4
Van startbekwaam naar …..
Bijeenkomst zorgtafel J&O
Informatiebijeenkomst Opleidingsaanbod verpleegkunde 5 april 2017
Bunnik,
Kennis delen.
“Kwaliteitsverhoging door formatief evalueren” Werkkring conferentie: Van kwaliteitszorg naar kwaliteitscultuur 16 november 2017 Ramon Busch.
Twickel College Borne Havo/atheneum
MBO College Airport Presentatie Verdraaid Goed Onderwijs
Informatieavond ‘devices’ op de Sav
Gepersonaliseerd leren
Competentie gericht onderwijs
Maatschappelijke Zorg 21 februari 2017
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Keuzedelen schooljaar Opleidingen VP, MZ en VZ op de
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Drie kernpunten: uitkomsten onderzoek
Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018
Informatieavond 8 juli me.
Flexibel programmeren van onderwijs en toetsen
oefenfirma ‘Keizer Karel’
The Future Teacher 3.0.
Transcript van de presentatie:

Werkveldbijeenkomst VZ 4 september 2018 Vervang ‘Je naam’ en ‘Je functie’ in zijn geheel door je eigen naam en functie.

CIRKEL VAN SAMENWERKING Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

KERNWAARDEN ROC-NIJMEGEN Meedoen Ontmoeten Ontdekken Ontwikkelen Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

Visie op leren ROC Nijmegen Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

KADERS DIRECTIE ZWS&UV ​ FLEXIBEL ONDERWIJSCONCEPT DAT DIFFERENTIATIE MOGELIJK MAAKT STARTMOMENT MINIMAAL 2 X PER JAAR (BBL) LOCATIE IN OVERLEG (BBL) REGIE BIJ LERENDE (Marinka Kuipers) ROL DOCENT;LEREN FACILITEREN (6e rol leraar) DIGITAAL WAAR MOGELIJK EXAMINERING FLEXIBEL EN OP MAAT MET GECERTIFICEERDE EXAMENLEVAERANCIER (Consortium) Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

OVERIGE KADERS ​ HAALBAAR UITVOERBAAR BETAALBAAR ORGANISEERBAAR​ Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

GEPERSONALISEERD LEREN ​ ​Gepersonaliseerd leren gaat over het bieden van unieke, op individuele studenten toegespitste leerprocessen. Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

VOORDELEN ​ Gaat uit van de individuele leerbehoefte (vraaggericht) Er wordt rekening gehouden met de reeds aanwezige competenties Tempo-, inhoud- en niveaudifferentiatie worden mogelijk Reflectie en kennisdeling zijn belangrijk Examineren in eigen tempo Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

NADELEN ​ Veranderende rol docent en werkplekbegeleider (van doceren naar coachen) Leerprocessen moeten opnieuw inzichtelijk gemaakt worden (veel werk) Examens worden gedifferentieerd af genomen (complexe organisatie) Voor een opsomming gebruik je middellange streepjes. Dit doe je met een sneltoets (ALT0150). De standaard opsommingsstreepjes zijn te klein in de nieuwe vormgeving.

Zijn er nog vragen?