THE EMPOWERED CUSTOMER

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Noodzaak van slimmer onderzoek Alfons ten Brummelhuis Den Haag, 4 juni 2014.
PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
All Media are SOCIAL Eenleven zonder media, is dat mogelijk? Media spelen een belangrijke rol in ons sociale leven en zijn een primaire levensbehoefte.
Over consumenten, gedrag en marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Wat is interactieve marketing?
Welkom Doel van dit event 3 geteste criteria  Brandstofefficiëntie gemeten aan de hand van de rolweerstand  Grip op nat wegdek  Extern rolgeluid.
Van B-to-B naar B-to-C Het realiseren van incrementele verkoop via alternatieve kanalen Hans Offringa 15 en 22 juni 2010 Het realiseren van incrementele.
De wereld van e-commerce HOC ICT – Jeroen Stumpel – 8 maart 2012 Stumpel.nl voor al uw boeken & kantoorartikelen.
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Wat hebben de OV-Chip en de Baja Beach Club gemeen?
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
De kracht van Qurius Qurius heeft al ruim 15 jaar ervaring met het implementeren van Microsoft Dynamics ERP software, en als één van de weinigen met ge.
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
 Introductie  Hoofdstuk 1 t/m 4 en 7 & 8  The Filter Bubble en online marketing  The Filter Bubble en de toekomst  The Filter Bubble en organisaties.
Werken met de BETERapp Een hulpverlener vertelt: ‘Een herstelproces kenmerkt zich door terugval. Helaas vindt zo'n terugval normaliter niet plaats als.
Aan de slag met de BETERapp
© Shopping 2020 TRENDS EN ONTWIKKELINGEN INKOOP EN SUPPLY CHAIN expertgroep Inkoop en Supply Chain Juni 2014.
Activatie in een recessie 20 januari 2009
Nike Supply Chain Management
5 % 15 % 80 % Reteaming, plannen maak je samen! 14 November 2014 Joost Iserief Cathelijne Spijker Vantevoren snoepjes klaarleggen Uitdelen knikkers.
1 e-Books & i-Papers Rik Min researcher Centre for Telematics and Information Technology (CTIT) & Faculty of Educational Science and Technology (EDTE)
Uitleg van de Mobiele App van het spel Golddigers.
Manuela Stoter, Michelle Diepbrink en Kelly Louwen
APP Platform Rivium, 5 maart 2013 Rik Vietsch.
DMK – lesweek /09/06/mobile-advertising-nederland een-nieuw-perspectief/ Aanvullende PowerPoint op.
OPDRACHT B. ING BANKIEREN APP Omschrijving: Altijd en overal uw particuliere en uw zakelijke bankzaken regelen via uw mobiel of tablet. Download deze.
DMK – week 4. Onderwerpen week 5 deel 1 Tio Onderwerpen DMK: Digitale marketingtoepassingen vervolg Webcare: wat is webcare en waar doe ik daar mee? Mobile.
Bewonerscommunicatie Ilse van den Berg, dinsdag 13 oktober 2015.
De educatieve uitgever anno 2012 Harold Rimmelzwaan 10 november 2011.
Roelof Janssen, Where are we going ? WebToPrint.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Pemwjk3. Programma tafeltjesronde over ruimte en materiaal Bespreek de inzichten die naar aanleiding van de tafeltjesronde over ruimte en materialen hebt.
Storesafari. Bekijk het filmpje OFF- EN ONLINE 2
Mid-market servercampagne – Thru Partner- presentatie: Dia voor presentator: niet laten zien Spreker: Partner Titel van de presentatie: We geven u het.
stap 6: Unieke toegevoegde waarde bepalen
TRUE PRICING Bio True Price ObjectiviteitTransparantie Prijsopbouw duidelijk Fairness Winstmarge van Stakeholders Kosten na de productie integreren.
Introductie tot het boekenvak: De boekhandel, een bedrijfseconomische benadering.
Disruption in Retailing Customer will buy differently Prof Dr Cor Molenaar RSM/ErasmusUniversity eXQuo consultancy.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
8e Wereld wonder : Samengestelde Interest
Budg€t Fun.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Consumentengedrag Beslissen
Loont investeren in DCIM?
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Collect&Go – FEVIA 19/10/2017.
What will you do to change the
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Kluwer The end of Publishing
Informatiebijeenkomst
ESEF Seminar Smart Manufacturing IoT Big Data - Errol van Engelen
6 kansen voor de komende 6 jaar
Disruptive, exponential, (big) data driven, digital transformation;
Education for Sustainable Development - Budva - May , 2010
De praktijk: kinderen van 9 – 12 jaar
Cashless future Mediabegrip week
Welkom bij DAIly NURSE.
Deze complexe relatie wordt beïnvloed door veel factoren, waarvan beslissingen die het management wel of niet neemt, waarschijnlijk de belangrijkste zijn.
Inspelen op innovaties
Inspelen op innovaties
Media ICT en Design College – ROC Midden Nederland
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Human Rights & Artificial Intelligence in World Perspective
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

THE EMPOWERED CUSTOMER THE DIGITALISATION OF RETAIL Welkom Dag teken digitalisering  kijkje in retail wereld waarin de consument steeds meer macht krijgt

Voorstellen (studie  Q&A) Retail adviesbureau. Helpen retailers beter presteren door advies, onderzoek en inspiratie. Store of the future. Vandaag meenemen in voorbeelden van digitalisering van retail: groot, klein, succesvol en niet succesvol

4e industriële revolutie - World Economic Forum: begin van 4e industriële revolutie - Stroomversnelling ontwikkeling van technologie waardoor fysieke, digitale en biologische werelden samensmelten. - Verandert hoe we leven, werken, kopen.

Verandering aandeel Digital Natives en Digital immigrants wereldwijd Shopper – digitaal publiek groeit Verandering aandeel Digital Natives en Digital immigrants wereldwijd Richting het keerpunt waarbij er meer digital natives zijn dan digital immigrants. The empowered customer: consument krijgt steeds meer macht. Duidelijk zichtbaar in retail: de klant je maakt of breekt. Steeds groter deel van de customer journey online Wat triggert nu een aankoop, en hoe kan technologie hier een bevorderende rol in spelen?

Drie krachten voor groeipotentieel Om als retailer te groeien heb je deze drie factoren nodig. Retail skills: het samenbrengen van vraag en aanbod op een manier die de consument voorziet in zijn behoeften. Écht snappen waar nu toegevoegde waarde ligt voor de consument. Hiervoor belangrijk om te werken in teams: alle stakeholders

Shopper - behoeften Behoeften in kaart brengen met opdrachtgever. Validatie: Belangrijk om gedurende het hele proces te blijven bedenken: voldoet dit aan de gebruikers behoeften?

Technologieën Artificial Intelligence & Machine Learning Multichannel Master Data Conversational user interfaces (voice) RFID Payment solutions (mobile & POS) Social platforms Augmented reality Virtual reality Blockchain 3D printing Face recognition Image recognition IoT platform Gartner veel technologieën geïdentificeerd Niet allen plateau van productiviteit Accelerators: binnen 2-3 jaar grote impact op retail

Retail skills & groeipotentieel Consumentgerichte digitalisering zorgt voor groei Belang testen: gebruiksvriendelijk, goed eruit zien, monitoren

1. PERSONALISATION Behoeften: recognition, inspiration, guidance. Uitdaging: constant deze aanpak repliceren voor andere individuen op verschillende touchpoints.

ALIBABA - E-commerce ecosysteem - Mobiele app, interface past zich aan op individu d.m.v. slimme algoritmes. - Relevante content - Favoriete merken, meest gekochte product categorieën.

HABIT Nutrition blueprint DNA wangslijmvlied, bloed, body metrics met home kit Gespecialiseerd voedingsschema en maaltijdboxen aan huis.

2. CONVERSATIONAL (VOICE) COMMERCE Behoeften: recognition, interaction, guidance, transaction.

STARBUCKS Betaalsysteem? Belangrijkste dat voice algoritme goed werkt.

3. CONVENIENCE COMMERCE Behoeften: recognition, transaction. TIJDWINST Hoe saaier het product, hoe meer behoefte naar gemak.

AH TAP TO GO

H&M Niet meer filteren en zoeken, automatisch de beste resultaten door beeldherkenning.

AS WATSON LAB Gemak, checkout proces verkorten.

TIKKIE BIJ MUNCH Als je de klant vertrouwen geeft krijg je het terug. Getest op kleine schaal. Eerst bij Munch, toen bij kinderdagverblijven.

4. MIXED REALITY Behoeften: inspiration, entertainment, visualisation, interaction, guidance. 1990 gaming en technologie industrie grote beloften VR  gimmick Nu betaalbare en functionele alternatieven: Occulus, Hololens, mobiele apps

FORMEX Na 20 traditionele retail, sinds 2017 enkel online. Ondanks webshop prijzen en 30 dagen terugsturen is deze app ontwikkeld zodat mensen kunnen passen.

MEMOMI 2-3 maanden getest in Den Haag bij Credo Eerst in winkel, daarna meer afgeschermd bij paskamers Niet succesvol: ongemakkelijk rondje draaien

GUESS Succesvolle toepassing van virtuele spiegel. Goed gebruiksvriendelijk, accuraat, doet wat de consument wil. QR checkin, RFID chips kleding, virtueel passen Ook fysiek passen, aanbevelingen en andere opties in spiegels in paskamer

5. TRANSPARENCY Behoeften: interaction, guidance, transaction, delivery Toename behoefte aan informatie supply chain Vertrouwen ivm privacy

CARREFOUR Simpel gemaakt voor de consument. Blockchain geeft duidelijk inzicht in supply chain.

6. CUSTOMISATION COMMERCE Behoeften: customisation, inspiration, guidance Transformatie van massa productie naar co-productie. 3D printing, scanning, AI. AR kan helpen visualiseren.

ADIDAS Knit for You pop-up. Body scan met laser, hand bewegingen, 4 uur proces, 200 euro Geen voorraad Beperkte parameters en hulp: SIMPEL. Toch gevoel van uniek product.

Grote ontwikkelingen klein maken Digitalisering een grote storm? Je kan veel impact maken door kleine veranderingen te implementeren, zolang je het maar goed doet (voorzien van klantenbehoeften).

TAKEAWAYS: Belangrijkste voorwaarde voor groei is perfecte fit wensen van klant en retailer Testen van technologie: kan goed idee lijken en tegenvallen door onverwachte redenen

Voor in de auto Welke van de besproken thema’s is het meest relevant voor jouw eindgebruiker? Hoe kan jij ervoor zorgen dat de eindgebruiker wordt voorzien in zijn behoeften? Welke technologieën zie je in je huidige werk naar voren komen?

DANK VOOR JULLIE AANDACHT!