Mix Nationale DHZ sessie 2017

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelingen in de retailmarkt
Advertisements

1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | September 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juni 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
SAUNAVOORDEELPAS Jamal Atide
MEXX Presentatie MIX Nationale DHZ Sessie NOOS
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Branche analyse drogisterijen Onderzoek online marketing activiteiten
Fun of functie in Haarlem?
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | februari 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK Supermarktkengetallen
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen augustus 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Maart 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | week GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | Augustus 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
1 © GfK 2013 | Supermarktkengetallen | December 2013 GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het.
GfK Supermarktkengetallen
© GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2014
1© GfK 2014 | Presentatie ANVR congres 2014 | 14 November 2014 UW KLANT KOOPT (STEEDS) MEER BIJ EEN ANDER! Marco Wolters 14 november 2014 Connecting customers.
- De Uitdaging – Sturen op cijfers en trends
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | mei Onderwerpen ‘Wat is de omzet van de supermarkten op weekniveau?’ ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | november 2014.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | januari 2015.
© GfK 2015 | Supermarktkengetallen | april 2015
Online kansen in de Automotive Aftersales markt
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | oktober 2014.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | juni 2015.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | juni 2015.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | maart 2015.
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
1 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | september 2015 © GfK 2014 | Supermarktkengetallen | augustus 2015.
1 © GfK 2015 | Supermarktkengetallen | februari 2015.
Elektronisch factureren: de volgende stap in online zaken doen Datum 14 september 2006.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Bits & Bytes Magazine Media.
Kantoorboekhandel Van Atten
BTW = Belasting toegevoegde waarde
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Groei van ‘de onderneming’ …
Sellogram J. Kamphuis AOC Oost 2018
GfK Supermarktkengetallen
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Consumeren deel 1 Door de economische crisis geven mensen minder geld uit. Voor een supermarkt is de crisis een minder groot probleem dan voor een.
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
GfK Supermarktkengetallen
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Transcript van de presentatie:

Mix Nationale DHZ sessie 2017 GfK rapportage: de markt in cijfers Berry van Oosterhout , 15-03-2017 © GfK June 2, 2019 | Nat. DHZ sessie 2016

3,4 miljard GfK Omzet Monitor 3,9% groei DHZ GfK Panelmarkt 2016 : 3,4 miljard GfK Omzet Monitor 3,9% groei

2016 weer +7% Verhuisbewegingen naar record 1,8 miljoen, Source: CBS Last update:13-2-2017

Bouwmat. DHZ groothandel e gereedschap groei 7 % Traditioneel -5 % Ondertussen groeide de Bouwmaterialen Groothandel …. en de “OnLine Generalisten”….. Bouwmat. groothandel groei 7 % in waarde DHZ e gereedschap Traditioneel -5 % Online +1 % in volume

56% Nee 21% Ja 13% 10% Ja ‘De aanbieding’: Wacht u met aankopen in de doe-het-zelf winkel totdat er interessante ( -15% ) kortingen zijn? 21% Ja maakt niet uit waar 56% Nee 13% Komt ‘nooit’ in DHZ 10% Ja bij “mijn” winkel Source: GfK consumer jury january 2017 N > 30.000

! 25% Komt ‘nooit’ in DHZ 13% Voor de mensen onder de 30! leeftijd 18 - 30 13% Komt ‘nooit’ in DHZ ! Source: GfK consumer jury january 2017 N > 30.000

Weet wie je doelgroep is… de 60+er wil ook NIET (meer! age Source: GfK survey among 25,000+ Internet users (ages 15+) in 22 countries – multiple answers possible – rounded

Het goede nieuws.. 3 % meer consumenten zijn van plan te gaan klussen in 2017..

DHZ GfK Panelmarkt 2017 : 140 miljoen groei 3,6 miljard 4,3% groei

DHZ 2017 Het beste 3,6 miljard voor & ken je groei 4,3% klant Stabiele …… DHZ 2017 ….. Stabiele huizenmarkt / economie Minder aanbiedings gedreven