Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Massamedia en cultuur Normen Specifieke regels in groep / samenleving
Advertisements

Over consumenten, gedrag en marketing
Ouderbetrokkenheid is altijd een persoonlijk verhaal !
Levensbeschouwing en Maatschappijleer
Het geven van een workshop
Nature / Nurture: Aangeboren ? Aangeleerd ?
de ouderbetrokkenheid vergroten
Thema 2 Deel 1 Ontwikkelingspsychologie en pedagogiek
Hoofdstuk 2 Socialisatie.
Hoe een juiste onderzoeksvraag opstellen?
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
Cultuur en Identiteit 4.1 Wat is cultuur?
AMV Sociaal maatschappelijke dimensie
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
Vorlesung/Übung Interculturele communicatie
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Les 1 Harrie Manders (sidekick Erne Thuys)
Ontwikkeling en de basisschool
College 5; kinderen en media. Programma  Hoorcollege kinderen en media 
College 5; kinderen en media.  Hoorcollege kinderen en media: H
Ontwikkeling van het jonge kind
Ontwikkeling van het jonge kind
Ontwikkeling van het kind (0-12 jaar)
ONTWIKKELING VAN HET JONGE KIND College 1 Inleiding module.
Opgroeien in de stad les 3
Inleiding in de (ped)agogiek werkcollege 3 Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hro.nl/vrije
COMMUNICATIE Week 5 Docent:.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Een duurzame en langzame verandering VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Hoofdstuk 3 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Richtlijnen voor gedrag Hoofdstuk 4 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk September 2015.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Ontwikkelingspsychologie Ontwikkelingspsychologie = de psychologie van de ontwikkeling van de persoonlijkheid.
Samenwerken Werken in teams. Team In welke teams zit jij? In welke teams zit jij?
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Consumentengedrag Beslissen
Hoofdstuk 1 jongens en meisjes
EHBO Eerste Hulp Bij Onderwijs
Creatief schrijven.
Gezondheid en gezond gedrag
Gedrag, gedragsleer - ethologie
Pluriforme samenleving paragraaf 2
Gebrokenheid onder jongeren
Gedrag Aangeboren en aangeleerd Natuurlijk en in gevangenschap
Waarom worden mensen crimineel
H1 Hoe word je wie je bent?.
H2 Een leven lang leren.
3. Oorzaken van criminaliteit
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
2de graad verzorging - voeding
Het 24 spel.
§ 1.1 Identiteit Identiteit is het beeld dat iemand van zichzelf heeft, dat hij uitdraagt en anderen voorhoudt en dat hij als kenmerkend en blijvend beschouwt.
Voorlichting, advies en instructie
Vriendschap, relaties en seksualiteit
MAW §1.3.
Consumenten-gedrag Het gezin
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Gezondheid en gezond gedrag
Gezond en ziek.
Socialisatie H 1 Communicatie TA.
Aangeboren of aangeleerd?
Aangeboren of aangeleerd?
Thema: Wat is maatschappijleer?
Methodisch handelen Week 6 les 5. Methodisch handelen Week 6 les 5.
Gezond en ziek.
Havo lesboek deel 1 ~ Hoofdstuk 1
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Gezond en ziek.
Transcript van de presentatie:

Waarom gedraag ik mij zoals ik doe?? Hoe gedraag jij je thuis, op school, bij vrienden? Waarom? Waarom doe je dat zo? Geef 2 redenen voor je gedrag 15-5-2019 gedrag NH 2019

Gedrag H 1.1. t/m 1.3 Waarneembare activiteit van mensen Aangeleerd (nurture) Aangeboren gedrag (nature) 15-5-2019 gedrag NH 2019

Aanpassing Gesocialiseerd door: Sociale omgeving Opvoeding Eigen keuzen 15-5-2019 gedrag NH 2019

socialisatie Door allerlei processen lid worden van de maatschappij Normen en waarden eigen maken 15-5-2019 gedrag NH 2019

Gedrag bepaald door; Sociale omgeving Fysische omgeving Vermogens Cognitief, emotioneel, fysiek 15-5-2019 gedrag NH 2019

De persoon die ik nu ben 15-5-2019 gedrag NH 2019

Factoren die mij beinvloedden: Ouders/opvoeding Vrienden/buren/buurt/school Fysische omgeving Aanleg Eigen keuzen 15-5-2019 gedrag NH 2019

Maslov’s menselijke behoeftenschema 15-5-2019 gedrag NH 2019

Opdracht bij gedrag: 15 minuten Jouw gedrag wordt gekenmerkt door: Maak een lijstje Van: Welke achterliggende normen ( regels) Welke achterliggende waarden zijn er Gebruik het normen en waarden spel hierbij 15-5-2019 gedrag NH 2019

Vervolg Zoek op you tube materiaal over gedrag, normen, waarden. Zie de opdracht over “ zelfbeeld” 15-5-2019 gedrag NH 2019