Food cabinet – Imago nederlands fruit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Informatie over voeding zoeken en bespreken
Advertisements

Presentatie Procedure naar het VO
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
Human Capital Agenda Topsectoren Agro&Food en Tuinbouw&Uitgangsmaterialen.
Algemene inleiding over de overstap naar de middelbare school
Overgang van PO naar VO Let op!
Bisschoppelijk College Echt Informatiebijeenkomst voor ouders/verzorgers leerlingen groep 8 van de basisscholen van Echt e.o in januari 2006.
Informatie avond groep 8
Voorlichtingsavond Voortgezet Onderwijs
Na de basisschool Informatie over soorten voortgezet onderwijs.
Beeld van mantelzorg in de provincie Groningen
Gebieden als Powerpoint shapes
Informatie avond groep 8
Marjan den Ouden november 2008, P4959 Kwaliteit van bereik versus effectiviteit dagbladreclame.
Hoeveel boterhammen eten wij?
Topografie Nederland (8 dia’s)
Intersectoraal Klas 3.
5 april 2012 Brugklas naar MAVO
Duitsland Bundesländer.
Door: Ottje, Sarina, Jitske en Gryteke
Focus op Vakmanschap Nieuwe Kwalificatiedossiers VMBO 24 juni 2014
DE JUISTE SCHOOL VOOR ELK KIND
Studiekeuzes van uw kind
Van groep 8 naar klas 1 Paul Koolen muziekdocent
Hoofdstuk 1 Geld en Welvaart
TechniekTalent.nu. Wie zijn we? Klik hier voor film:
(Digitale Sociale Kaart- Veteranen)
Deeli ‘’ Bedrijf in dienst van de Bij ‘’. Het bedrijf.
Powered by enquete toeristen heeg vrijdag 7 november 2014.
Informatie voor ouders groep 8 over:
1© GfK | De Nederlandse Investeringsmonitor | November 2015 De Nederlandse Investeringsmonitor © GfK | November 2015.
Internet interventie voor angst en depressie: de rol van begeleiding Eerste verkenning van resultaten Annet KleiboerAnnemieke van Straten Heleen Riper.
Op weg naar een duurzaam zelfvoorzienend Someren.
Toptalentontwikkeling een inventarisatie naar de voorzieningen die toeleiden naar het kunstvakonderwijs of beroepsuitoefening in een kunstvak Codarts.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 2 VMBO-TL/Havo.
Na de basisschool. beroepsopleidingen basisschool voortgezet onderwijs.
Welkom op deze informatie avond Over groep 8 en het voortgezet onderwijs.
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
CULTUURKAART SCHOOLJAAR Walter Groenen, directeur CJP BIJEENKOMST CULTUURKAART Dinsdag 20 november
Welkom Anouk de Wit, Projectleider communicatie Toptechniek in bedrijf Platform Bèta Techniek.
Studiekeuzes van uw kind Voorlichting voor ouders van leerlingen uit klas 3 mavo.
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
MONITORING the Future of our Food project. Herkenbaar? Monitoren is vooral voor donoren Data verzamelen is saai en zonde van de tijd Intuitie werkt beter.
Naam: 1 De provincies van Nederland. Welke provincie is 1? 2 Limburg Zuid-Holland Zeeland.
Voorlichting Voortgezet Onderwijs Informatieavond voortgezet onderwijs Voorstellen Voorstellen Het voortgezet onderwijs Het voortgezet onderwijs.
Transitie naar de BGT Adrie Noorlander, Bouwteam SVB BGT.
Bezoekersonderzoek Staatsbosbeheer Amersfoort, 16 juni 2016.
Welkom ! Welkom ! Voorlichting 2 vmbo GT Decaan SME Deze presentatie via magister thuis te bekijken. (bij opdrachten : ML)
Introductie Ontdek Nederland Een ‘locatie’
Mediagedrag van Millennials
Basisschool Voortgezet onderwijs
Informatie voor ouders groep 8 over:
Studiekeuzes van uw kind
Herfst Planten in de tuin.
Ouderkring groep 7 Welkom in groep 7 juf Heleen woe-do-vrij di-woe-do
Regiovorming in Ketenperspectief.
Verschil tussen MBO opleidingen Niveaus 3 en 4
Nederland (Provincies, hoofdsteden, wateren en Waddeneilanden)
Houdoe? Afscheid van streektalen en dialecten?
Fiets/snelfietsroutes in provinciale akkoorden
Informatie voor ouders groep 8 over:
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
Studiekeuzes van uw kind
Regionale Energiestrategie (RES)
van Basisschool naar Voortgezet Onderwijs
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Regio Consulent & Recreatieforumlid KNHS Groningen
Lange-Afstand-Wandelen Feiten & cijfers over LAW-wandelingen (+15 km)
Voorlichting decanaat 10 september 2019
Transcript van de presentatie:

Food cabinet – Imago nederlands fruit Hans de Jong en Iris van Kruijsbergen 11-01-2018

ACHTERGROND Belangrijke onderzoeksvragen: De Nederlandse Fruitorganisatie lanceert in 2018 een imagocampagne voor Nederlands fruit. Het doel van de campagne is om o.a. bij Nederlandse consumenten de waardering voor Nederlands fruit te doen toenemen. Om het consumentengedeelte van de campagne optimaal op te kunnen stellen heeft NFO behoefte aan een onderzoek naar het imago, begrip en de beleving van Nederlandse consumenten op het gebied van Nederlands fruit en de fruitsector. Food Cabinet zal de resultaten van dit onderzoek gebruiken om de campagne aan te scherpen en besluiten te nemen op de gebieden van kennis, communicatie en terminologie binnen de campagne. Daarnaast worden de resultaten van dit onderzoek als 0-meting beschouwd voor het meten van de effectiviteit van de imagocampagne. Belangrijke onderzoeksvragen: Hoe kijkt de Nederlandse consument aan tegen Nederlands fruit? Hoe waarderen zij fruit in hun dagelijkse leven? Hoe kijkt de Nederlandse consument aan tegen de manier waarop fruit wordt geteeld? Hoe beoordelen zij de sector?

Steekproef Steekproefgrootte Weging Steekproefcriteria Veldwerk N=540 Er is gewogen op geslacht en leeftijd Steekproefcriteria Veldwerk Man/Vrouw Leeftijd 18 jaar en ouder (Mede) verantwoordelijk voor boodschappen in huishouden Het veldwerk heeft plaatsgevonden op online research panels van Novio Research tussen 04-01-2018 en 08-01-2018

Als ik fruit koop dan let ik op Wat voor type fruit koopt u het meest? Fruitconsumptie van de nederlandse consument Waar koopt u uw fruit? Als ik fruit koop dan let ik op Wat voor type fruit koopt u het meest?

Motieven Fruitconsumptie van de nederlandse consument Redenen om geen fruit te kopen* PR stellingen * Vraag voorgelegd aan N=193 Redenen om meer fruit te kopen dan u normaal gesproken doet

Welke van onderstaande soorten fruit zijn afkomstig uit Nederland? Kennis over Nederlands fruit Als u denkt aan nederlands fruit, welke soorten fruit komen er dan in u op? Welke van onderstaande soorten fruit zijn afkomstig uit Nederland? Appels, aardbeien en peren worden het vaakst genoemd. Ook kersen, druiven, pruimen, frambozen en bessen zijn vaak genoemde associaties.

Hoe kijkt de Nederlandse consument aan tegen Nederlands fruit? Associaties met de hollandse fruitsector Fruitstellingen wel/niet belangrijk Kassen en boomgaard komen het vaakst naar voren. Ook duurzaam, betuwe, biologisch, lekker, appels, kwaliteit en gezond zijn vaak genoemde associaties. Voorkeur Waarom een voorkeur voor het stuk fruit uit Nederland:

Hoe kijkt de Nederlandse consument aan tegen de manier waarop fruit is geteeld? Belangrijk m.b.t. hoe fruit is gemaakt Belangrijk m.b.t. productie van fruit Waarom denkt u dat bestrijdingsmiddelen worden toegepast Belangrijk om te weten m.b.t. bestrijdingsmiddelen

Hoe beoordeelt de Nederlandse consument de nederlandse fruitsector? Rapportcijfer nederlandse fruitsector Indruk van Nederlandse fruittelers Gemiddeld: 7,5 Ouderwets Rustig aan Niet milieubewust Inspirerend Ambachtelijk werk Chagrijnige mensen Kleinschalige bedrijven Oude mensen Veel vrouwen Grootste uitdagingen voor Nederlandse fruittelers

Activiteiten op het gebied van fruit Welke activiteiten kent u? Waar denkt u aan bij ‘de fruitigste’? Welke activiteiten verwacht u komend jaar te bezoeken?

Appendix 4% 3% 5% 13% 7% 14% 6% 21% Geslacht Man 49% Vrouw 51% Leeftijd 18 tot 34 jaar 26% 35 tot 64 jaar 55% 65 jaar of ouder 19% Provincies Drenthe 4% Flevoland 3% Friesland 5% Gelderland 13% Groningen Limburg 7% Noord-Brabant Noord-Holland 14% Overijssel Utrecht 6% Zeeland Zuid-Holland 21% Opleiding LBO / VMBO (kader- of beroepsgericht) / MBO 1 / VBO 0% MAVO / HAVO of VWO (eerste drie jaar) / VMBO (theoretisch of gemengd) / (M)ULO 12% MBO 2, 3, 4 of MBO vóór 1998 10% HAVO of VWO (4e , 5e of 6e klas) / HBS / MMS 27% HBO of universitair propedeuse 11% HBO of universitair bachelor/kandidaats 13% HBO of universitair master/doctoraal/postdoctoraal 17% Geen of basisonderwijs