Nieuwe uitvinding... goed idee?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jongeren blijken vaak wel te weten wat gezond is, maar het ook uitvoeren is een volgende stap. We maken namelijk de hele dag door keuzes en worden continue.
Advertisements

“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
eTwinning - De online community voor scholen in Europa
Omgaan met geschiedenis
Het oude Egypte Frankie Schram 1 Het oude Egypte Werken met een website-onderdeel Fr. Schram 29/011/2003.
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Media en creativiteit module 8 Engagement Jaar 2 Les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 4.
27 oktober MedMec01 les 4 DT Mail:
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
1 van 10 POWERPOINT Nieuw in de Wegwijsserie: Wegwijs in PowerPoint 2007 Presentatie Ambassadeursdagen Seniorweb Door: Louise Prompers.
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
V2G2 techniek: breien.
Workshop: Begrijpend lezen
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Kunst algemeen.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Workshop “Hoe studeer ik?”
Internetgebruik en protocollen. - Inleiding (2 minuten) - Korte ronde in kleine groepjes met elkaar de schoolsituaties vergelijken. Meegenomen materiaal.
Tweede wereldoorlog.
2rootje ‘Dat is uit de kunst’
Het presenteren van het onderzoek
OFC28 mediawijsheid les 4.
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Hoofdstuk III: Griekenland Les 4: Par 3A, Geloven
Een doe-les voor groep 7 Techniek. Techniek? “Techniek is alles wat de mens bedacht heeft om het zichzelf gemakkelijker te maken.”
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Deel 7 (team) productvoorstel 100 minuten
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Renaissance en Opstand
Informatica in de bovenbouw
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Onderzoeksvaardigheden
De oplossing De aannemelijke oplossing van het dilemma, wat ga je testen?
Ontwerp je eigen kwartet
MasterPeace Creating peace. Together.. SKILLZZ Les 1.
Eindproject Project verpakking IMT Lars en Luka Presenteer datum
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Groep 4 Begrijpend lezen lezen
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Praktische opdracht Thema 3: Ecologie
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Informatica in de bovenbouw
TOOL MEDIA DESIGN Onderwerp van de les.
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Les 1: Introductie Marketing
Poster ontwerpen Opdracht fictie klas 1.
Geschiedenis 3de jaar.
Waar gaat deze les over? We leren: We ontdekken:
Posters voor in het geschiedenislokaal
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Observeren Les 1.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Gedragsproblemen en stoornissen
Zitobject.
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Bronnen beoordelen op bruikbaarheid. Stap 1 Wat is de (onderzoeks)vraag? De bron moet passen bij de vraag die je gaat beantwoorden.
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme.
Anatomie en Fysiologie
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
voorbeeld volgende bladzijde terug
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
Transcript van de presentatie:

Nieuwe uitvinding... goed idee? Asterix & obelix  tegen verniewing  het is niet vanzelfsprekend dat mensen vóór vernieuwing zijn Waarom vinden de Galliërs de uitvinding van het boek niets?

Onderzoeksprogramma van de universiteiten ANCHORING INNOVATION Verschillende universiteiten werken samen aan het onderzoeksprogramma Anchoring Innovation. Dit wordt bestudeerd omdat men bij het onderzoek naar de klassieke oudheid de hele samenleving met alle facetten bestudeerd.

Ideaal medicijn tegen kanker… meteen een succes Ideaal medicijn tegen kanker… meteen een succes?  vaccinatie om HPV te voorkomen was geen succes: de uitvinding was niet voldoende geanchord/verankerd

Waarom al die puntjes in de stenen tempel. Veel werk Waarom al die puntjes in de stenen tempel? Veel werk?  Anchoring: leek op de houten oudere tempels.

Technisch maakt het niet uit waar de stroom in de auto geladen wordt… maar dit ziet eruit als tanken.

Zes domeinen taal kunst religie politiek techniek receptie Het anchoring principes past in verschillende domeinen. taal kunst religie politiek techniek receptie

Keizer Commodus als… ?

https://www.youtube.com/watch?v=8wYdZtZD4_k Alexander & Hephaistion vergelijken zich met Achilles & Patroklos

Zelf heeft Augustus deze wens in vervulling doen gaan door er zich op alle mogelijke manieren voor in te spannen dat de nieuwe staatsinrichting bij niemand misnoegen wekte. Augustus’ munten Munten als voorbeeld van Anchoring Innovation: Octavianus neemt de macht over van Caesar en communiceert dat door middel van munten, met op de ene kant Augustus en op de andere kant Caesar.

Maak je eigen infographic STAP 1 lees en bekijk de bronnen streep aan wat relevant is zoek eventueel achtergrondinformatie op STAP 2 bespreek de informatie met je groepje teken een schets van jullie infographic STAP 3 wissel uit met andere groepjes Stap 1: rest van de les Stap 2: 1ste kwartier tweede les Stap 3: 2de kwartier tweede les

Maak je eigen infographic STAP 4 werk je infographic netjes uit Bereid een korte presentatie voor STAP 5 presenteer je infographic aan de klas Stap 4: rest van de 2de les Stap 5: 3de les

Voorwaarden infographic Inhoud de vragen uit het pakketje moeten beantwoord zijn alle bronnen moeten verwerkt zijn er worden verbanden gelegd tussen de verschillende bronnen, waarbij het concept Anchoring innovation op de voorgrond staat   Vorm de structurering van de infographic moet duidelijk zijn (bijvoorbeeld een tijdlijn of verhoudingen tussen personen? duidelijk leesbaar evenwicht tussen tekst en beeld aantrekkelijk, uitnodigen tot bekijken