Maak een site en onderscheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Advertisements

Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Analyse klantgerichte websites
Organisatie van een website
Workshop Zoekmachine optimalisatie workshop internet marketing
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Aan de slag met WordPress
Presentatie aan LE-Synstage 3 september 2010 Training webXpress en Google Analytics.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 2: Doelen en doelgroepen.
Social Media Les 1: Wat zijn social media? Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten Scoren met Les 6: Kijken en vergelijken.
Google Analytics. Google Analytics: waarom Google analytics meet hoeveel mensen er op de site komen, brengt in beeld wat we weten van dit mensen en wat.
Tips voor de blogger in spé.
R E S E A R C H klas vragen, noteren op het bord, waarom doe je research?
Samen met Schuttevaer Omzet scoren met Google Welkom op de workshop Koersen op uw doelgroep!
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
A6 – ONLINE CONVERSIE Blog presentatie gemaakt door: Guus Vonk E-Marketing & Social Media Sayna de Voogd.
Bezoekersgerichte teksten
R E S E A R C H. Doel - Je weet waarom research doen nuttig en noodzakelijk is - Je hebt (in overleg) een onderwerp gekozen voor jouw immersive space.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Elobase Kerntaak 2, Hoog Omgevingsanalyse
User Experience Design
Rogier van der Linde & Davy De Winne, 2014
Online marketing Expert (in een week)
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
MM2 webcommunicatie Mijn gegevens:
A1 – Diensten A1 – Webdesign Het pakket van € 399,- bevat: Al het overleg dat u nodig heeft om tot een goed ontwerp te komen. Ontwerp Website ontwerp.
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 5. Social Media II.
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
DMK – week 2.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
321 media.  Inhoudsopgave Wat heeft 321 media te bieden? 1. Abonnementen en pakketten E-commerce 1.1.2Abonnementen zoekmachinoptimalisatie.
Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Marketing voor Starters GRONINGEN, 9 NOVEMBER 2011 Welkom! 1.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
User Experience Design Rogier van der Linde, 2015.
Speciale Catering Wens Inhoud  Canvas  Persona  Customer journey  Usability advies  FAQ  Internet score card  Boekpresentatie  Reflectie.
Voorkom deze bedreigingen voor jouw website. Je hebt de kenmerken kunnen zien. Ze zijn niet erg duidelijk, maar toch zijn ze duidelijk genoeg voor jouw.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
Google Oude situatie Dit is wat er is gebeurd.
Online Marketing Plan Search Engine Advertising (SEA) OW 3.
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Maak je website beter vindbaar!
SEO Hoger in Google.
Meer communiceren met een klein budget
Analyse Analyseren van sociale media
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Heatmap.
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Van Opdracht tot Website
Online Marketing voor het MBO
Social media voor statenleden/politici
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Player of creator? door Mark Grasmayer.
Maak een site en onderscheid
PERSONAL BRANDING HET NUT VAN .. HOE? TIPS
Je verdient Beter. Betere SEO Betere Prestatie Your Logo
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
De website.
Transcript van de presentatie:

Maak een site en onderscheid door Mark Grasmayer

Theorie Pauze Praktijk

Wie gebruikt er al Personal Branding?

Wie denkt erover om te starten?

JE BENT EEN PLAYER OF CREATOR Waarom zou ik? JE BENT EEN PLAYER OF CREATOR

Van muzikant naar marketeer, van marketeer naar IT-product management 2010 - 2013 2011 - heden 2014 - heden

Waar wil jij bekend om staan?

WIE HEEFT EEN EIGEN SITE?

User Experience - UX

Belangrijkste UX-principes Nuttig – Content moet origineel zijn en een behoefte vervullen Bruikbaar – De site moet makkelijk te vinden en navigeren zijn Wenselijk – Design elementen brengen emoties en waardering mee Vindbaar – Content moet vanaf binnen- en buiten de site te vinden zijn Beschikbaar – Content moet toegankelijk zijn voor alle mensen en robots Geloofwaardig – Mensen moeten geloven en vertrouwen wat je verteld Bron UX expert, Peter Moville: https://www.usability.gov/what-and-why/user-experience.html

Hoe bereik je dit? 1. Focus je design op gebruiksgemak 2. Mensen scannen, ze lezen niet headers, lijstjes en knoppen 3. Simpel en duidelijk, binnen 10 seconden is je belangrijkste boodschap overgebracht 4. Hergebruik bestaande design principes (spiek bij je grote voorbeelden en je concurrenten, leer en verbeter) 5. Test je site bij jouw doelgroep 6. Maak een duidelijke hiërarchie 7. Vergeet de zoekmachine niet (SEO)

Sites zijn geen flyers

Wat is een conversie?

Content brengt bezoek, formulieren brengen leads

Van website naar leadmachine 1. Contactformulier (minimale wat je kunt toevoegen) 2. Gated content 3. Pop-ups (irritant maar effectief) 4. Desktop notificaties (ook irritant, maar heel effectief) 5. Webinars of privé sessies (bijv. gratis hypotheekadvies op je bank) Tip: Blijf de drempel verlagen door de waarde te verhogen.

Growth hacking 101

Mijn favoriete tools Coolors.co - Design: Kleurenkiezer Pexels.com - Royalty free images and videos ColorPick Eyedropper* - Design: Kleur achterhalen Page Ruler* - Design: Maten meten Full Page Screen Capture* - Design: Screenshots Similarweb - Concurrentie analyse Google Alerts - Concurrentie analyse Google Analytics - Site Analyses Hotjar - Site Analyses Mailchimp - Nieuwsbrief Hubsell - Email outreach Hootsuite - Social Media Planning Pipedrive - CRM Zapier - Automations IFTT Calendly - Openbare agenda Divi (Wordpress thema) - Site CMS http://enma.nl/gastcollege * Chrome plugin

Jouw doel: bezoekers helpen

WE GAAN BOUWEN. MAAR EERST… KOFFIE.

Keuze 1: WELK CMS GEBRUIK JE? http://wordpress.com https://www.wix.com http://enma.nl/gastcollege

Keuze 2: WELKE DOMEINNAAM? www.mijndomein.nl (denk aan SEO) http://enma.nl/gastcollege

Welke pagina’s? - Blog - Services Keuze 3: SITESTRUCTUUR Welke pagina’s? - Blog - Services - Over mij - Contact - Privacy policy http://enma.nl/gastcollege

Welke kleuren (less=more)? Logo? Lettertype? Keuze 4: HUISSTIJL Welke kleuren (less=more)? Logo? Lettertype? Lettergrootte? Formeel of informeel? Klassiek of modern? http://enma.nl/gastcollege

Keuze 5: Ken je rechten - Gebruik alleen rechten vrije afbeeldingen /video’s (bijv. https://pexels.com) - Plaats je tracking cookies of verzamel je gegevens? Laat weten wat je ermee doet - Plagiaat is strafbaar (grote boetes)

Keuze 6: Begin met bouwen - Denk aan CTA’s (call-to-action) - Bekijk je grote voorbeelden (Tony Robbins heeft een sterke site) - Zorg voor hoge waarde, lage drempels http://enma.nl/gastcollege

Above the fold Duidelijk in 1 seconde http://enma.nl/gastcollege

Start en vraag. Volgende week bloggen. http://enma.nl/gastcollege

Contact linkedin.com/in/markgrasmayer @MARKGDIAMOND1 MARK@gRASMAYER.com