Thema 15 Diversiteit en gelijkwaardigheid

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SOCIAAL WEERBAAR (v.a. groep 4)
Advertisements

Flip Jan van Oenen Clemens Bernardt
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
Je hebt een keuze: Welke kant ga jij op?
3 H/V, kiezen voor een profiel
Basiscursus Levensboeken
Kun jij de plusklas aan?.
Workshop 1: Diversiteit in de oudercommissies van de kinderopvang
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Cultuurgebieden.
Autisme en ICT Henric Bezemer – FPO Rijnmond
Trainingspresentatie
5. Rituelen rond rouw en verlies in verschillende religieuze tradities
Religie.
Multiculti.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Wat geloven de wereldgodsdiensten?
plaats datum naam trainer
Omgaan met het gebruik van historische bronnen
Veranderende samenleving studiewijzer
De vijf wereldgodsdiensten
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Plattegrond en maquette maken
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Bron: Baarda, B. (2014). Dit is onderzoek!. Wat is een theoretisch kader? ‘Een theoretisch kader is een overzicht van bestaande kennis en inzichten over.
Bij de informatieavond van groep 1/2
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
Programma Vaststaande workshop  Link/relatie met opleiding Taalexpert:  Toepassen van taalbeleid op de aanwezige niveaus:  leerling – groep – school.
Optica met de TI-nspire Cathy Baars Martinuscollege.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Zelf een viering organiseren.  1. verstaan, weten waar het over gaat  2. vieren, cultus  3. aangesproken worden, beleven  4. handelen, consequent.
Bijbelschool de Wittenberg “Ik heb God en mezelf beter leren kennen.”
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
Bespreekbaar maken homoseksualiteit Turkse gemeenschap Inspraak Orgaan Turken Jale Simsek.
Bepalen de kracht van een masker Houtsoort Houtsoort decoratie decoratie.
Burgerschap – H. 1 Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.5 Jij en ik zijn gelijk.
Behoeften van de doelgroep & activiteiten
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Kan je zien of iemand holebi is?
Informatieavond 2 vwo en gymnasium
Hartelijk welkom aan de ouders van de leerlingen van de 2e klassen
Doelen behalen met activiteiten
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Passend onderwijs.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Levensboek Format.
Opdracht Geofoto Hester Koning studentnummer
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Communicatie 4e les.
LOB Waar ben je trots op?.
Sterzingen.
Plannen en optimaliseren
Mijn visie op onderwijs
Diversiteit en integratie
Identiteit, vooroordelen & beeldvorming
Welkom in onze groep! We hebben er zin in!
Voeding bij verschillende doelgroepen en culturen
Parafilie Les 9.
Communicatie 4e les.
29/06/2017 Sterzingen
Voeding bij verschillende doelgroepen en culturen
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
E health, Domotica en E-learning
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
Cijferloos lesgeven bij talen
Tips voor je presentatie
Voorbeeld. Tijdens een SLB les heb ik mijn netwerk in kaart gebracht. Ik kwam er achter dat mijn netwerk niet zo heel groot is. Als ik kijk naar welke.
Transcript van de presentatie:

Thema 15 Diversiteit en gelijkwaardigheid Sociaal werk 1, 978 90 3722 961 5

Post - itjes Wat weet je van dit onderwerp? Wat wil je graag leren? https://www.youtube.com/watch?v=BJxRhcthkwo

Overzicht Them`s Thema 15, 16, 17, 18

Doel van de lessen Kennis over de verschillende aspecten van diversiteit Beeldvorming creëren Bewust nadenken

15. 1 Diversiteit 15. 2 Emancipatie en verschillende doelgroepen 15 15.1 Diversiteit 15.2 Emancipatie en verschillende doelgroepen 15.3 Problemen 15.4 Verdieping: Ongelijkheid en criminaliteit

15.1 Diversiteit 15.1.1 Wat is diversiteit? 15.1.2 Verschillende cliëntgroepen

15.2 Emancipatie en verschillende doelgroepen 15.2.1 Emancipatie 15.2.2 Feminisme 15.2.3 Homo-emancipatie 15.2.4 Emancipatie van gehandicapten 15.2.5 Emancipatie van ouderen 15.2.6 Emancipatie van chronisch zieken 15.2.7 Immigranten in Nederland 15.2.8 Omgang met immigranten 15.2.9 Verschillende religies in Nederland

Opdracht: Kies 1 doelgroep uit van de vorige sheet. Onderzoek hoe het deze groep is gegaan vanuit de geschiedenis tot nu Geef aan wat de mogelijkheden / onmogelijkheden / uitdagingen zijn voor deze doelgroep Geef duidelijk aan op welke manier jij vindt dat er om moet worden gegaan met deze doelgroep en wat wellicht anders is dan nu Deel deze informatie met de groep 30 min.

religies In Nederland hebben we nu verschillende religies Zoek uit wat de religies inhouden Vertel wat dit in houdt voor je benaderingswijze Christendom Islam Jodendom Hindoeïsme Eventueel andere religie Koppel dit terug. 20 min.

15.3 Problemen 15.3.1 Als je anders bent 15.3.2 Ongelijke behandeling 15.3.3 Gevoelens van ongelijke behandeling

15.4 Verdieping: Ongelijkheid en criminaliteit 15.4.1 Criminaliteit onder migranten 15.4.2 Emancipatie op de werkvloer 15.4.3 Vicieuze cirkel