Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Herontwerp PDG-opleiding
Advertisements

Open dag TU Lerarenopleiding
 De klassen zijn groter, rond de 30 leerlingen.  De lessen kunnen om 8.30 beginnen en afgelopen zijn.  Je kan zomaar een aantal tussenuren.
De nieuwe lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding Mentorendag november.
INFOSESSIE STAGE & STAGEREGISTRATIE
Niemand vergeet een goede leraar
Maatschappelijke Stage
Algemene voorlichting
juli 2008Opzet van het BKO-pakket RU1 Bekijk deze dia uitsluitend in presentatiemodus. Gebruik niet de schuifbalk, maar PgDn en PgUp.
voorlichtingsavond klas 4
‘Van mini-PW naar PW en verder’
Startbijeenkomst Welkom Master Science Education and Communication Master Leraar VHO Maatschappijleer en maatschappijwetenschappen Minor Leren Lesgeven.
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication 3TU Master, track scheikunde Fer Coenders, vakdidacticus scheikunde.
LEERJAAR 1 SAW.  Wat wil ik gaan doen: A. Pedagogische werk > Kinderopvang (Niv 3 en 4) > Jeugdzorg (niv 4) B. Maatschappelijke zorg > Maatschappelijke.
Praktijkervaring en reflectie
Ouderavond Toledolaan CC Eindhoven - t e - i Nanny van.
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Master of Science Education Leraar Natuurkunde 13 januari 2016 Lesley de Putter –
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
Vierslagleren VO 2016 Extra leraren voor tekortvakken/extra ruimte voor studie.
Het in beeld Programma kenniskring SBBL 24 april :30 uur Inloop, koffie/thee 15:45 uur Kick-off, Marcel vd Broek, directeur 16:00 uur Presentatie.
Onderwijs & Innovatie Hogeschool Inholland Algemene voorlichting Lerarenopleidingen Amsterdam Locatie Amstelveen 1.
Introductiedag kopopleiding en minor “Docent worden in het VO en MBO”
Van VMBO naar MBO De doorlopende leerlijn voertuigentechniek.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Informatie Cursusinschrijving & Hoofdrichtingen TCS Dinsdag 10 november 2015.
STAPPENPLAN STAGE 10 stappen voor een succesvolle stage in de Master Vergelijkende Moderne Letterkunde.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
VOORLICHTING t.b.v. studenten ILS-HAN Werkplekleren Wat, wanneer, waar, met wie, hoe voorbereiden?
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Loopbaanoriëntatie en begeleiding
TU/e Lerarenopleiding
Uitwisselingsdag Meer goed opgeleide leraren in de schooltalen
Aanleiding en doelstelling
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication (SEC)
Daphne Keller 30 augustus 2017
Master of Science Education & Communication
Voorlichting BPV voor Studenten
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Voorlichting BPV leerjaar 1
Voorlichting vierde jaar Internationaal
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Kiezen voor keuzedelen
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Informatie avond Entree-opleiding 6e jaar
Stage informatie avond
TU/e SkillsLab Introductie SkillsLab & competentieontwikkeling
Daphne Keller 29 augustus 2018
TU/e Lerarenopleiding
Werkveldbijeenkomst Dienstverlening
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Voorlichting samenwerkingsklas Entree-opleiding
Presentatie VMBO Trivium College
Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator
Minor in het buitenland
Niemand vergeet een goede leraar
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
Informatie BPV Beroeps Praktijk Vorming BPV beter bekend als stage
De start van werkplekleren 2a
Informatieavond van klas 2 naar klas 3
Transcript van de presentatie:

Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding Eindhoven School of Education (ESoE) Daphne Keller – Stagecoördinator Rik Slakhorst – Opleidingscoördinator Niemand vergeet een goede leraar

Werkplekleren - Stage Stem af met de stagecoördinator Daphne Keller wanneer je stage gaat lopen (esoe.coordinator@tue.nl) Meld je minimaal 10 weken voordat je wilt beginnen met stage lopen via de mail. Ter inventarisatie gaat vandaag een lijst rond. Houd rekening met reistijd en reiskosten. Schrijf je in voor de stagevakken via Canvas! Pakket 1: EA2X0 Pakket 2: EA3X1, EA3X2 en EADX0 Meer informatie: www.esoe-werkplekleren.nl Simone de Bruijn verzorgt veel van het contact met studenten. Wij zoeken een stageplaats voor je. We letten bij het matchen op je vak, je beschikbare dagen en je voorkeursregio. Helaas kunnen we alleen maar geven wat we beschikbaar hebben. Dat kan betekenen dat sommigen wel en anderen niet in hun voorkeursregio geplaatst worden. Profiel van een docent

Verschillende soorten stages Minor P1 P2 Leidt tot 2e beperkte graads bevoegdheid Master Leidt tot 1e graads bevoegdheid P1 P2 P3 P4 P5 Eenjarige variant Tweejarige variant www.tue.nl/lerarenopleiding

Duur en aantal te geven lessen Soorten stages - minor Duur en aantal te geven lessen Minor P1 P2 P2 Duurt 2 kwartielen In Q1-Q2, Q2-Q3 en Q3-Q4 te volgen Alleen als pakket 1 volledig is afgerond 180 uur op school 70 lessen geven 35 uur coherent 16 uur zonder WPB P1 Duurt 1 kwartiel Alleen in Q3 te volgen 84 uur op school 4 lessen geven In tweetallen De oriënterende stage wordt in tweetallen gelopen. Je vormt dus een Koppel met een andere student die voor hetzelfde vak bij dezelfde begeleider stage loopt. De koppels worden door ESoE ingedeeld op basis van de beschikbare plaatsen en een overeenkomst in beschikbare dagen. Bij de beschikbaarheid houden we enkel rekening met de tijden waarop je college volgt. Je bent dan niet beschikbaar voor stage. De andere dagen of dagdelen ben je wel beschikbaar. Je krijgt bij plaatsing te horen wie je maatje is voor deze stage. www.tue.nl/lerarenopleiding

Opdrachten Vakdidactiek Stage Oriënterende stage P1 www.esoe-werkplekleren.nl

Oriënterende stage P1 Is het onderwijs iets voor mij? Ben ik iets voor het onderwijs?

Diepteverwerking – EMD01 Oriënterende stage P1 Bijeenkomsten op donderdagmiddag Elke week Helpt je bij het vormgeven en vullen van je portfolio Werken aan integratie van theorie en praktijk in de persoonlijke ontwikkeling tot docent Ontwikkeling en ondersteuning Intervisie Reflectie Instrumenten Portfolio opbouw Leervragen Identiteit Diepteverwerking – EMD01

Oriënterende stage P1 Stage Presentatie Portfolio

Leraren opleiding in de minor Oriënterende stage P1 Advies Pakket 2 (bindend) Leraren opleiding in de minor P2

Wat zijn je plannen? Vul de lijst hier vast in! Heb je vragen? Bekijk de site en studiegids Mail of kom naar een voorlichting

Praktische zaken Digitale studiegids Direct of via: www.tue.nl/lerarenopleiding Canvas = vakinformatie Stages regelen: samen met Stagecoördinator (Daphne Keller) Website stages: www.esoe-werkplekleren.nl Coaching & hulp: secretariaat (Elvira Neleman & Daniëlle van der Hagen Mentor (IO) Studieadviseur (Rik Slakhorst) Met jonge mensen werken Enhousiasme voor je vak overbrengen Werkgelegenheid Profiel van een docent

Organisatie Secretariaat: esoe@tue.nl , Tr 3.41 Coördinatoren: esoe.coordinator@tue.nl Tr 3.41 Administratie: onderwijsadministratieESOE@tue.nl Tr 3,41 Opleidingscommissie: Marieke Thurlings https://www.facebook.com/esoelerarenopleiding https://twitter.com/tue_esoe www.esoe-werkplekleren.nl Met jonge mensen werken Enhousiasme voor je vak overbrengen Werkgelegenheid Profiel van een docent