Les 3: regels en afspraken met de klas

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Redactioneel schrijven Les 3
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Coöperatieve leerstrategieën
Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Redactioneel schrijven Les 2
10.2: Geschiedenis van de pluriforme samenleving
8.1: Eigen schuld, dikke bult? Intro HC Opdracht HW + nakijken.
Module 1 – Dag 1 Hallo.
Kennis-spel meerkeuzevragen.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
Module 1 – Dag 3 Hallo Module 1 – Dag 3 een 1 Module 1 – Dag 3 twee 2.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
met studievaardigheden
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Briant College Cursus formuleren h1 Correct formuleren.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 1 Kwartaal 1, schooljaar 2015/2016 Klas: VQR2A Docent: Petra van der Zee.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
H3.6, Nieuwe kansen 1 Boek blz. 40 t/m 69, ca. 8 weken 4. Geboorte- verhalen Gaat over geboorteverhal en die iets laten zien van het nieuwe begin dat hun.
Rob Goossens Het Werkplan.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Beroepenwerkstuk.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
Xperience Liefde en relaties
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
Cursus 1.3 Reis door de tijd Klas 1 KGT Lesweek 3
Aantekeningen maken en navertellen
Instructie geven en uitvoeren
Aantrekkelijk formuleren
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Lezen samenvatten.
Thema 4: Zo bereik je meer
Een instructie schrijven
Didactische structuren
Maatschappijleer Nadya Karim
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
volgende bladzijde terug
beslist geen rocket science
Introductieweek Dinsdag 4 september.
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Gedragsproblemen en stoornissen
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 5: Verbale communicatie
Les 4: iedereen is anders
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 1
Hoofdstuk 3 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Landschappen en klimaten
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Kritiek geven en krijgen
NSCCT Instructie groep 6
Project gamemarket Les 1.
Les 6: non-verbale communicatie
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
NSCCT Instructie groep 7
Procedures aan begin van het jaar
Transcript van de presentatie:

Les 3: regels en afspraken met de klas SEL Les 3: regels en afspraken met de klas

Wat gaan we deze les leren? Waarom er regels en afspraken zijn; Welke regels en afspraken belangrijk zijn voor een fijne sfeer; Welke vijf klassenafspraken jullie als klas het belangrijkst vinden.

Wat gaan we doen? Bespreking in tweetallen van elkaar ‘eigen geschiedenis boekje’ (5m) Kijken van filmpje (5m) spel: Samen tot 30 tellen (10m) Opdracht 2a tm 2f blz 9-10 uit het werkboek (30m) Afsluiting les: noteer de vijf belangrijkste klassenregels op de vijf lege blaadjes (10m)

Regels op school……

Samen tot 30 tellen Ga in staan; Luister naar de opdracht: tel als groep tot 30; Er worden geen afspraken gemaakt over het tellen; Één regel: er mag maar één iemand tegelijk tellen; Als het misgaat, moet het opnieuw en begin je weer bij 1; Na vijf minuten kijken we of het gelukt is; Is het jullie groep gelukt? Waardoor kwam dat? Wat zou ervoor zorgen dat het beter zou gaan?

Regels voor een fijne klas Regels voor een fijne klas! mAAk in twee minuten zelf opdracht 2a op blz 10

Regels voor een fijne klas Regels voor een fijne klas! mAAk in twee minuten in een tweetal opdracht 2b op blz 10

Regels voor een fijne klas Regels voor een fijne klas! mAAk in twee minuten in een viertal opdracht 2b op blz 10

Regels voor een fijne klas Regels voor een fijne klas! mAAk in twee minuten in een groep van acht opdracht 2b op blz 10

Iedere groep noemt zijn belangrijkste drie afspraken Per groep vertelt één iemand de drie belangrijkste regels. Mevrouw Pieters schrijft die op het bord en geeft iedere (nieuwe regel) een nummer.

STemmen Je schrijft op jouw stembriefje wat jij de belangrijkste afspraak vindt. Mevrouw Pieters haalt de briefjes op. We kijken samen wat we als klas de belangrijkste afspraken vinden. Deze vijf afspraken met de meeste stemmen worden de klassenregels en noteer je op blz 10