Jij als Werkplekbegeleider!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Feedback – Hoe kan het beter?
Doen, denken, willen Workshop voor opleiders en begeleiders
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Door H. Prinsen en K.J. Terpstra.  Signaleren en herkennen  Ik zie, ik zie wat jij ook ziet  Signaleringsinstrumenten  De rol en de systematiek van.
Workshop De veranderende rol van de docent Visser ‘t hooft Lyceum (VHL) Kandinsky College (KC)
Provincie Limburg Workshop mentorschap 17/5/2013
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Meer resultaat met dezelfde mensen
31 oktober. Programma  360˚ feedback en competentieontwikkeling  toepassing 360˚ feedback in stage.  ervaringen vanuit de praktijk.  afronding.
NATURAL DRIVES Human Resource Development Stelt zich voor…
Inleiding Mentale Training Rico Schuijers
Kats en coaching doe, leer, ontwikkel jezelf
Ontwikkelingstraject kinderen
Hogescholen in Dialoog
TOM waarom eigenlijk? Recht doen aan verschillen
Effectieve instructie
Oplossingsgericht coachen voor Studieloopbaanbegeleiding
Fluiten is leuk en geeft plezier Studiedag LO-2 22 november 2012 Eric Braamhaar & Dennis Witsiers.
ICT bijeenkomst 25 januari 2007
Coachen ICT bijeenkomst 10 oktober 2006 “Ook een coach heeft een coach nodig.”
Informatie- avond groep 6
Lerend Netwerk LOB Eem vmbo-mbo 29 januari 2015 Workshop 9: ‘Teamtraining Gespreksvaardigheden’ door Gideon Hertog Lerend Netwerk Bijeenkomst 29 januari.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Wie zijn wij? 25 jaar docent Voortgezet Speciaal Onderwijs Schakelklas
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Praktijkervaring en reflectie
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
STAPPENPLAN ABB 1. WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Stappenplan: 1.Kennismaken met cliënt en zijn netwerk 2.Beeldvorming 3.Ondersteuningsbehoefte.
> dan heeft Plannex een integrale oplossing voor organisaties
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Training praktijkbegeleider Rol van de begeleider Regio Scouting Zeeland.
Workshop ethiek Welkom! Begeleiding: Cor Maas, Geestelijk verzorger, Siza.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Workshop Girls’ Talk+ Annelies Kuyper. Girls’ Talk+: een groepsprogramma voor meiden met een licht verstandelijke beperking (LVB) ter voorkoming van onbedoelde.
Hoe geïnspireerd samenwerken? Het teamwiel van Vroemen in uitdagingen
De creativiteit van mevrouw Bol
Coaching in regioleren
Wat is coöperatief leren?
Training voor gevorderde werkplekbegeleiders
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Het loopbaangesprek.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Wat is DRAMA??.
Vertel me: wie ben je? Peter Berkers Summa Business Eindhoven Passionaris voor lob.
Gejanna de Haan Petra Buist Geesje Fokkens
Rol van de coach Voedingspatroon
Onderzoek naar de veiligheidsplannen van verenigingen
Ouderinformatie avond
BB - Theorie Donderdag 10 november.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Verschillen in de klas en een veilige (leer)omgeving
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Didactiek Lesformulier.
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Workshop “de coachende praktijkopleider”
BOM-model PV 25/03/2014.
Jij als werkplekbegeleider!
Jij als werkplekbegeleider!
Behandelgroep voor mensen met beginnende dementie
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Omgaan met verschillen
Leren leren door feedback
Sander Blumink Ellen Baan 6 oktober 2018
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Workshop Hybride Techniekopleiders
Transcript van de presentatie:

Jij als Werkplekbegeleider! (PPT behorend bij de workshop Jij als Werkplekbegeleider)

Programma Workshop 9:00 - 9.20 uur Korte uitleg programma en kennismaking 9:20 - 9:55 uur Instructie geven 9:55 - 10:15 uur Taken werkplekbegeleider 10:15 - 10:30 uur Koffiebreak 10:30 - 11.05 uur Coaching ervaren 11.05 - 11.15 uur Vragen, vragen, vragen 11.15 - 12.00 uur Het voortgangsgesprek 12.00 - 12.15 uur Terugblikken en vooruitkijken

Jij als Werkplekbegeleider! Wat ga je leren? Begeleiden op de werkplek Creëren van een prettige leerwerkplek Demonstreren en instructie geven

Instructie geven

Leervoorkeuren De kunst van het afkijken Participeren Kennis verwerven Oefenen Ontdekken Moeten allemaal aan de orde komen!

Taken werkplekbegeleider Begeleiden op de werkplek Creëren van een prettige leerwerkplek Demonstreren en instructie geven COACH BEGELEIDER INSTRUCTEUR

Even een frisse neus!

Coaching ervaren Eigenlijk 9 stappen….Stap 0 is de stap waarin je je afvraagt of het probleem met leren op te lossen is!

Verschil instructie en coaching Instructie : Uitleggen/kennis overdragen Coaching: Bevorderen/stimuleren van leren Vaardigheden coach: Luisteren, reflecteren, vragen stellen, inleven in de ander, omgaan met weerstand, feedback geven en krijgen, respect tonen, waarnemen, vertrouwen geven, open en eerlijk zijn, betrouwbaar zijn, geduld hebben, complimenteren, zelfvertrouwen geven, aanmoedigen, opmerkzaam zijn. Vragen erin plaatsen!

Vragen, vragen, vragen

Het voortgangsgesprek

Achteruit- en vooruitblikken