In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen? KW2COLLEGE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jong Ondernemen Een manier van leren !.
Advertisements

Hogere denkvaardigheden
BattleBots The school battle.
Zelfsturing en executieve functies.
De waarde van cultuureducatie
Ontwikkelingsgericht Competentie Onderzoek
17 januari Talent … “Overal aanwezig, maar niet altijd zichtbaar.”
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
INTEGRALE OPDRACHTEN STW
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Wie zijn wij:.
Is de les nu al voorbij?! Activerende lessen Na-Sk in de onderbouw
Kwesties rond ict verbonden
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
Instroom klas 3 vmbo.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
WAT IK VAN JULLIE VRAAG… 10 minuten aandacht Als een stakeholder: Ja of Nee? Als een ‘critical friend’ Evaluatie achteraf invullen WAT je krijgt Inspiratie.
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Groep 7 en 8.  Deel1: algemeen groep 7/8  Deel 2: informatie voortgezet onderwijs.
21 ST CENTURY SKILLS! WAT DOEN WE ER MEE? Onderwijspraktijkmiddag ROLF Groep Dr. Ben Kokkeler, Kokkeler Innovatie Consult 16 september 2015.
Juf Silvia & Juf Jolanda
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
BOMBERBOT Programmeerlessen in het PO
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Periode 2 Les 1: Faalangst Doelen:doe de test en check of jij misschien last hebt van faalangst.
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
‘The world is your oyster’ Shakespeare Welcome ! tto at the Jan van Brabant JAN VAN BRABANT COLLEGE TWEETALIG HAVO en VWO.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Informatieavond 2 e klas 20 augustus Hartelijk welkom Mentorklas 2A1.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Schoolplan Een verdere uitwerking van onze visie op toekomstig leren.
Ontwerpend aan de slag met techniek Martijn Weesing – iPabo Inka de Pijper - NEMO Ecent Conferentie De leerling als ontwerper 20 mei 2015.
21 e eeuwse vaardigheden in de biologie les Maaike Rodenboog, SLO
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Onderwijsveranderingen in Nederland Glazen bol 2.0 ? Fred Verboon 19 mei 2016.
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Uitkomsten kwaliteitsonderzoek gedifferentieerd toezicht De Akker datum onderzoek 31 mei 2016.
VOORLICHTINGSAVOND MAVO 3 7 maart 2016 RGO Middelharnis.
Samenwerken en communicatie Hoofdstuk 4 21e-eeuwse vaardigheden.
Wat gaan we doen? 20.00u: Inloop 20.10u: Opening 20.15u: Start presentatie 21.00u: In groepjes uit elkaar 21.30u: Terugkoppeling 21.40u: Afsluiting 22.00u:
De openbare bibliotheek als huis van de mediawijsheid in 2027
Fluisterzacht en haarzuiver
In het mbo Marga Douma-Alta 2 november 2016
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Workshop 1 11 november 2016 CVO Antwerpen
Info avond Kunskapsskolan klas 1
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
als basis voor een vernieuwde didactiek op de Copernicus
Vragenlijst ontwikkelt door TNO voor de groepen 7 en 8 in het PO
Open Dag 2018 Van harte Welkom!.
Samenwerken en communicatie
E-learning E-health & Domotica
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Activernde didactiek & passende werkvormen
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
40 jaar Bestuurskunde in Twente Grenzeloos Bestuur
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
E health, Domotica en E-learning
Digitale geletterdheid
Van Maerlantlyceum Invoering laptops leerjaar 1 en leerjaar 4
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Workshop 05 oktober 2016 CVO Antwerpen
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen? KW2COLLEGE

Wat is een plusprofiel en welke hebben wij bezocht Wat is een plusprofiel en welke hebben wij bezocht? - Sport - Atelier - ICT & Media - Podium  VOORBEELD atelier Ict media design Kritisch denken V   Creatief denken Probleem oplossn Computioneel thinking Ict basisv Info vaardigheden Media wijsheid Communiceren Samenwerken Social cultureel vh Zelfregulering

Wat hebben we gezien. - lln die zelfstandig werken Wat hebben we gezien? - lln die zelfstandig werken. - lln lopen vrij rond - lln gestuurd - samenwerking tussen leerlingen - allround docenten. - plezier - vrijheid

Conclusie: - skills zichtbaar - leerling onbewust met de skills aan het werk - de docent stuurt de lln onbewust aan op de skills

Advies: Docenten moet bewuster gaan sturen op de skills en het inzichtelijker maken voor de lln. - Skills rapport / certificaat. - Evaluatie voor uitwisseling tussen profielen. - Planmatiger werken en samenwerken tussen de verschillende plusprofielen. - Vastleggen van de plannen.

Welke twee vragen komen bij ons naar boven t. a. v Welke twee vragen komen bij ons naar boven t.a.v. ons onderzoek; Waarom zijn de collega’s zich niet bewust van de skills? Hoe kunnen de collega’s de skills inzichtelijk maken?  Skills rapport / certificaat?

Wat heeft het onderzoek ons gebracht? Debbie; Tips voor de koppeling naar RC passielijn. Huub; Eye opener hoe je met eigen lln aan de gang kunt gaan. Aangezet tot denken om eigen lln meer te prikkelen naast les-gebonden taken.

In hoeverre zijn de 21st century skills zichtbaar binnen de plusprofielen?