Non-conformisme Les 2A Ik, Jan Cremer.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
HET CSE NEDERLANDS. Je spreekt toch al jaren
Advertisements

Een boek hoort erbij 1 Ik liep te zoeken (oweejow) naar mooie boeken (oweejow) Lees nu al dagen (oweejow) dus ik wil je wat vragen (oweejoooow)
Lesgeven en begeleiden
Voorbereidende les Praat je Plaatje
C ULTUURELEMENTEN & M ULTICULTURELE SAMENLEVING …. Docent LotteTessa AnkeDyantha JurElvis ThomasSieb LotteRimke KayJorn MandyLindy MateaIsa K LASSENOPSTELLING.
Hoe werkt een powerpoint?
Denk aan de sociale competentie
WMF Plaatjes bewerken In 2007.
Diversen in hedendaagse muziek. TURF Fragment In de tijd van Tv en Internet kunnen ook ‘gewone’ mensen een gooi doen naar de sterrenstatus. In America’s.
Startconferentie SPINE - Voorbeeld van digitaal leren - Sociaal leren in een digitale omgeving - De toren van BabelBabel Willibrord Huisman, IOWO 26 maart.
Kunst algemeen.
Door Berdien de Wilde & Jacinta Hebers
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Samenvatten Klas 4A de Foorakker.
Les 1 – Jij en de media Vertel:
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Lesbrief Kidsbios. Lesbrief Kidsbios Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je weleens.
Kimber van Valkenburg Movies that Matter Educatie
Hoofdstuk 5: Lastige gesprekken met individuele studenten.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Te gek voor woorden. Verwijswoorden FilipEmanuelle  hij  zijn  hem  de man  de arme man  haar echtgenoot  de gewonde man  de pechvogel  zij.
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Voorlezen in de kinderopvang Training Voorleescoördinator Bijeenkomst 1.
Het OBIT-model Oppervlakkig leren en leren met diepgang
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Cliënt en mediawijsheid Les 8 en 9, Domotica. domotica  Domotica wordt steeds meer toegepast in de zorg, en gebruikt om mensen langer thuis te laten.
Lesbrief – Meester Kikker. Nederlands Film Festival Wat is het Nederlands Film Festival (NFF)? Waar denk je aan bij het NFF? Ben je ooit al naar het NFF.
Lesbrief – Dummie de Mummie en de Sfinx van Shakaba.
Krachtig ontwerpen op basis van gedegen onderzoek.
Sociaal Maatschappelijke Dimensie – 1.3 Verschillende culturen
COMPOSITIE Wat is compositie?.
HOOFDSTUK 6 Goed voor het milieu?
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Fictie 2.1 tijd.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Huisvesting en Hygiëne
Lotgenoten Bijeenkomst 2.
WELKOM IN ROTTERDAM Eén van de mooiste steden van Nederland
Instructie geven en uitvoeren
Fictie 2.1 tijd.
Communicatie 4e les.
Hoofdstuk 1 Meningen en argumenten
H1 Media en communicatie
Beeld magazine.
Het ultieme masterplan
Waar gaat deze les over? We leren: We ontdekken:
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Parafilie Les 9.
Voerman en Voerman & Co Een korte kennismaking
Edward de bono; 6 denkhoeden
Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie
Online-moraalpolitie
De praktijk: kinderen van 0 tot 4 jaar
Gedragsproblemen en stoornissen
E health, Domotica en E-learning
Omgaan met verschillen
ETEN ZE IN HET KOUDSTE DORPJE TER WERELD OOK WEL EENS IJSJES?
Eten is overal. Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Eten is overal ALS-DAN plan.
Kunst zonder grenzen Les 2C en 2D Non-conformisme.
Kritiek geven en krijgen
LES 2B Non-conformisme in 2018.
Les 6: non-verbale communicatie
volgende bladzijde terug
Ontwikkelingspsychologie
HOREN.
Transcript van de presentatie:

Non-conformisme Les 2A Ik, Jan Cremer

Les 2a Ik, Jan Cremer

Bekijk de volgende plaatjes. Welke tijd is dit?

Afbeelding 1

Afbeelding 2

Afbeelding 3

Afbeelding 4

Afbeelding 5

Afbeelding 6

Afbeelding 7

Afbeelding 8

Opdracht tijdsperiode jaren 60 Elke afbeelding betreft een belangrijk persoon of invloedrijke gebeurtenis in de jaren 60. Zoek uit welke persoon of gebeurtenis hoort bij de plaatjes. Groepjes van 4.

Welkom in de jaren 60 Welke als ‘typisch jaren 60’ bekendstaande elementen kun je aanwijzen in het volgende fragment? https://www.zapp.nl/1738-welkom-in-de-jaren-60/gemist/VPWON_1290469 Eerste 9 min kijken. * 6”03-8”38 (Seksuele vrijheid-vs benepen burgermoraal)

Non-conformisme

Opdracht tekstfragmenten Ik Jan Cremer Lees de uitgedeelde fragmenten uit Ik Jan Cremer en schrijf kort je eerste reactie op per fragment.

Reacties? Hoe zullen de reacties destijds geweest zijn, denk je?

Reacties!

Recensies “Jan Cremer hoort in een kliniek thuis of in een tuchthuis. Dat moeten beter bevoegden maar uitmaken. Maar hij hoort zeker niet in staat gesteld te worden, zijn smerigheden en zijn smerige dagdromen in druk te geven”. J. van Doorne in Trouw.

“Een soort moderne schelmenroman “Een soort moderne schelmenroman. Het feit dat de hierin verwerkte avonturen en relazen grotendeels het resultaat van fantasie zijn, maakt ze niet onschuldiger. Ik bedoel hier niet de seksuele grootspraak en de ruige terminologie die weinig verassend hebben kunnen, maar vooral de onverholen lijnrecht sadistische ontboezemingen, die op een dusdanig fascistische geestesgesteldheid wijzen, dat men niet anders meer kan constateren dan dat De Bezige Bij, die met dit werk haar fonds gemeend heeft te moeten verrijken, van de ondergrondse in de onderwereld is beland.”  Pierre H. Dubois in Het Vaderland.

Hoe zou men nu op een dergelijke roman reageren Hoe zou men nu op een dergelijke roman reageren? > Denk aan de inhoud van de reacties en aan het medium. Heeft het medium invloed op de inhoud van de boodschap?