Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop De veranderende rol van de docent Visser ‘t hooft Lyceum (VHL) Kandinsky College (KC)
Advertisements

Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Les 7 Deze les duurt 90 minuten
Individuele loopbaanbegeleiding
Les 5: orde en klassenmanagement
31 Breuken scheuren Acht repen scheuren. Repen verdelen.
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
Kennismaking (vraag 1 en 2 op de voorkant, 3 en 4 achterop)
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Handelingsplannen.
Thema 4 Jezus volgen.
Vragenlijst groepje 3 Wiki.
Les 1: Armoedeval D2G, D2F.
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Communicatie 2 Docent: Johan v.d. Sloot Kwartaal: 1 Les: 3 – week 4 Kamer: L
Rotterdam, 00 januari 2007 SLC 2 bijeenkomst Hafida El-gharbaoui med.hro.nl/gharh.
Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
3. Waar denk je als eerste aan bij het woord “natuurkunde”? 2 a. Denk je al te weten welk profiel je gaat kiezen? Ja/nee.
S/K/L 4.6 DIALOOG/OVERTUIGEN/OVERHALEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.Wat een dialoog is. 2.Het verschil tussen overtuigen en overhalen 3.Strategie om.
Slimme kinderen en dyslexie. Wat is uw associatie?
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Thema 4: Begeleiden van leerlingen met dyslexie Sociaal-emotionele begeleiding.
Minor Oriëntatie Werkplekleren EA2X0 ESoE
Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Rouw binnen de school Welke taak ligt bij jou?.
Studieloopbaanbegeleiding
Zorg & technologie Fieldlab.
Xperience Liefde en relaties
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Professionele ontwikkeling
Zorgvragers in de VVT.
4 HAVO wiskunde A hoofdstuk 4 n.a.v. de proef
Inhoud les Nieuw thema: Planten Aantekeningenblad Planten; De wortel
Workshop Duurzaamheid
Communicatie 4e les.
Specifieke begeleidingsvormen
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
Stormzakje maken Marcus 4:37-39 “Toen begon het hard te stormen. De golven sloegen over de boot, en de boot liep vol water. Jezus lag achter in de boot.
Loopbaan en burgerschap les 2
Onderwerpen van deze les
EEN PLAATJE VAN Het wat, hoe en waarom van je les als startpunt voor het onderzoeken van je eigen lespraktijk 31 jan ROSA Conferentie Hanna Westbroek.
E-learning E-health & Domotica
Aan het werk! Een les over vacatures, beroepsvaardigheden en
Rouw binnen de school Welke taak ligt bij jou?.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Ondersteunen bij wonen
Communicatie 4e les.
Presentatie Schoolboek
Observeren Les 2.
Communicatie 7e les.
KWT.
Gedragsproblemen en stoornissen
gesprekstechnieken Les 2
Social media Wat deel je wel en niet?.
Observeren Les 2.
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Rolwisseling van student naar docent
Observeren Les 7.
Transcript van de presentatie:

Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij? Vul het formulier in stilte en voor jezelf in (15 min) 1 = nee of nooit 2 = een beetje of soms 3 = tamelijk vaak 4 = ja of altijd https://www.youtube.com/watch?v=qycqF1CWcXg Nabespreken

Les 2 Begeleidingskunde Opdracht Schrijf in een groepje van 4 een casus over een tussenevaluatie. De begeleider is niet helemaal tevreden over jou Je dient assertief te reageren Verdeel de rollen A = Leerling B = Stagebegeleider C = Docent D = Observant Lees document: “BEGELEIDINGSGESPREK (TYPE FUNCTIONERINGSGESPREK)” – Les 2 BGK Maak een film over/van dit gesprek Presenteer het onder BGK