Intensieve begeleiding

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Paragraaf 7 over Criminaliteit: gevolgen, oorzaken en bestrijding
Advertisements

Een lessenserie van drie lessen
Media en Creativiteit 6 - Identiteit Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 2 – Periode 2 – Les 4 Ik, wij en de rest Jij in het grotere geheel.
Medmec04 les 4 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Kick-off o Inleiding module & werkwijze o Formulering individuele leerdoelen.
1. Levensbeschouwing en communicatie
1. Levensbeschouwing en communicatie
Paarden in de hulpverlening
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Het leven geeft te denken
Thema 4 Jezus volgen.
School en samenleving kwartaal 1 schooljaar 2012/2013 docent: Pascal van Schajik medsite: schpa
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
PRAKTIJKERVARING EN REFLECTIE HAFIDA EL GHARBAOUI KAMER L
Jennifer de Vries-Aydogdu Med.hr.nl/vrije Project: Oriëntatie op het beroep.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Opdrachten en eindopdracht
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Over de organisatie: Afdelingen: AWBZ. Verpleging & Verzorging.Gespecialiseerde Ambulante Begeleiding WMO: Hulp bij het Huishouden Particulier en PGB.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Windesheim makes knowledge work Sociaal emotionele ontwikkeling en bewegen.
Nu even niet misschien later wel.
Opnieuw licht op de zaak CVA Nazorgdagen. Waarom? Opnieuw licht op de zaak! Informatie is weggezakt Nieuwe vragen zijn ontstaan Lotgenotencontact (ook.
SAMENHANG NIEUWE WETGEVING EN DE GEVOLGEN. HOE WAS HET? AWBZ WMO1 ZVW Wajong WVGWVG welzijnswet WSWWSW Etc …. Fragmentatie en versnippering Ondoorzichtig.
BB - Theorie Donderdag 15-september.
Communicatie Les1.
Consumentengedrag Leren I
Zorg & technologie Fieldlab.
Operatieassistentie Les 1.
Communicatie 3e les.
Welkom havo 4..
Welkom havo 4..
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Fictie 2.1 tijd.
Les 2 “Drie methodieken” thema 9.3. en 9.4.
Een reisverslag schrijven
ZGK les 3 zorg en begeleidings behoeften
Gedragsproblemen en stoornissen
Gedragsproblemen en stoornissen
E-learning E-health & Domotica
Sociologische paradigma’s
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Vriendschap, relaties en seksualiteit
Parafilie Les 9.
Gesprekstechnieken Les 5.
Gedragsproblemen en stoornissen
E-health domotica E-learning
Communicatie 7e les.
Ontwikkelingspsychologie
Gedragsproblemen en stoornissen
Gedragsproblemen en stoornissen
ontwikkelingspsychologie
Intensieve begeleiding
Intensieve begeleiding
Begeleiden les 1.
Intensieve begeleiding
ADL Les 1.
KUN JE BOOSHEID ALTIJD ZIEN?
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
ADL Les 1.
Project gamemarket Les 1.
Ambulant team wijkzorg ___________
Wat leer je allemaal op school?
Ontwikkelingspsychologie
Lespakket Dementievriendelijk
Transcript van de presentatie:

Intensieve begeleiding Les 1

Wat gaan we doen? Opstarten De lessenserie Eindopdracht Lesmateriaal Theorie Afsluiting

Vakantie Voorstellen/ nieuwe gezichten Vertel even kort hoe wie je bent en hoe je vakantie was! 

De lessenserie 9x 1,5 uur Boek SD Eigen lesmateriaal Thema’s 9 en 10 Eindopdracht staat in de groep

De hulpverlening toen en nu Paradigma’s Wat zijn dat? Beeldvorming over een bepaald onderwerp Denk bijvoorbeeld aan een stoornis, de algemene hulpverlening etc.

Paradigmaverschuiving Visie op de hulpverlening en mensen met afwijkend gedrag is veranderd Dit noem je een paradigmaverschuiving Denk twee minuten na over wat afwijkend gedrag voor jou betekent

Het verloop van de psychiatrie 12/15e eeuw- heksenvervolgingen 16e/17e eeuw- dolhuizen 18/19e eeuw- eerste krankzinnigenwet mensen moesten meer een rol spelen in de samenleving (maar stel je er niet te veel bij voor) 20e eeuw – therapie, ontwikkeling DSM En later: de AWBZ, antipsychiatrie

Opdracht Bedenk samen met je buurman of buurvrouw wat de gevolgen kunnen zijn van de verschuiving in het algemeen Welke gevolgen zou dit hebben voor jou als hulpverlener in de toekomst? We bespreken het na 15 minuten klassikaal na

Wat betekende dit voor de praktijk? Werkrelatie hulpverlener- cliënt De cliënt als individu Zelfredzaamheid Maatschappelijke verantwoordelijkheid Tegenstrijdige belangen (overheid, mensen, naasten) Emoties

Eindopdracht Zijn er vragen? Maak alvast een begin met de opdracht