Onderwijsinnovaties in versnelling

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Politieke partijen en populisme
Advertisements

presentatie Zorgacademie
IZEP cultuurscan Optioneel: subtitel.
Afscheid Tot ziens Afscheid learning circle: Flora & Fauna Adieu Auf wiedersehn Goodbye.
Onderzoek doen in de eigen praktijk: op zoek naar een onderzoeksvraag en werkhypothese Workshop conferentie Lessen uit onderzoek 28 januari 2010 Els Kuiper.
Kan een online databank een hefboom zijn voor een Learning Community? L. Coertjens, Universiteit Antwerpen G. Vanthournout, Universiteit Antwerpen Prof.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 2, Herfst 2009 Brand management en pitchen Groepsopdracht Auteur: Ayman van Bregt Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 8, jaar 2, Herfst 2008 Projectles: Brand management en pitchen Auteur: xxxxx.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Modern HR-beleid: Waar staan we en hoe kan jij hierop wegen?
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Module Communicatie 3de dag
met studievaardigheden
 Informeren over aanpassingen van de assessments in jaar 3 en jaar 4  Informeren over uitbreiding beoordelingscategorieën en toepassingen  Richtlijnen.
Fouten horen erbij maar je moet er wel wat mee doen.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
1 Benodigdheden (voorbereiden!) -Nieuw Facebook profiel : enkel je klanten worden vriend -Actie! -Voldoende proefpakketten! -Voldoende begeleidende brieven!
Politieke partijen en populisme
Deel 5 concept 100 minuten Vanuit gekregen visionboard een concept uitwerken. Conceptpresentatie maken = 3 x slides of op papier 50/65 Laat ze “respectvol”
Een rekenopdracht maken (een tallen)
Deel 2 (individueel) personalizen van de objecten 30 minuten.
Habitattyes en IHD.  IHD = instandshoudingsdoelstellingen hectare Europees natuurgebied hectare → Omvormen natuurgebieden hectare.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Speeddaten.
SOCIAL WORK naam: Martine Bink med: med.hro.nl/binmd kamer: L
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
Luisteren. Belangrijke factor om met mensen in contact te staan. Hoe goed kun je luisteren? Wat zijn de voorwaarden om een goede gesprekspartner te zijn?
Aandacht voor vakmanschap en ondernemerschap in het beroepsonderwijs mw. Prof. Dr. C.M. van Praag.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Draagvlak voor functiecreatie Participatief ontwikkelen.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Les 1 v6 Introductieles Spaans. Wat kan je dit jaar verwachten? Schoolexamens> maken deel uit van de helft van je cijferSchoolexamens> maken deel uit.
WOORDEN 2.7 HOMONIEMEN. WAT GAAN WE DEZE LES LEREN? 1.De betekenis van de leerwoorden in deze paragraaf. 2.Wat homoniemen zijn.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Ondernemingsplan.
Duurzaamheid in Gennep
Acceptatie en Adoptatie Thema Technologie bij jezelf: 1A_TVB01
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Sander Landman Annica Brummel
Informatieavond Workshop ked-coaching 2 november 2016
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Praten over SEKS? Dat spreekt vanzelf!
Acceptatie en Adoptatie 1A_TVB01
Keuzedeel internationalisering
Interview voorbereiden
Mijn visie op onderwijs
Hoe leren zichtbaar maken? Toolbox formatieve evaluatie
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Inleiding beoordelen.
Innovatie versnellen met labs Dr. Anja Overdiek
Het tweede LOS-gesprek
E-health domotica E-learning
Robo Sapiens Prik NCZ Didier Meers.
ProDemos schuift aan: Recht van spreken?
De treinrails in je lichaam
Les 3: regels en afspraken met de klas
Acceptatie en Adaptatie 1A_TVB01
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Actieleren.
Interventies kiezen is even puzzelen! Muriel Smink Britt Meuter
Kritiek geven en krijgen
Jullie opdracht Bereid in groep een presentatie voor van 5 minuten rond de onderzoeksstrategie waarin je jou verdiepte Inhoud Wat houdt de strategie.
Observeren Les 7.
Trage vragen op organisatieniveau:
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

Onderwijsinnovaties in versnelling Remco Coppoolse & Sander Toby Learning Lab Onderwijsinnovatie

1. Individueel: Reflectie op eigen onderwijsinnovatie (3 minuten) 2. 3-tallen: Kies en bespreek een onderwijsinnovatie (5 minuten) Beantwoord onderstaande vragen Noteer je 3 kernbevindingen Spreek af wie plenair in 1 minuut terugkoppelt (10 minuten) In welke ronde bevindt jouw onderwijsinnovatie? Is er ontwikkelenergie of stagnatie? Waardoor komt dat? Hoe zorg je voor voldoende ontwikkelenergie/los je stagnatie op?