GAME MAKER ONLINE Les 4 / Asteroids 19-2-2019 Michel Fiege.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Advertisements

Klik voor de volgende dia
De Altijd meteen aan de slag
Klik voor de volgende dia
Jan Mihl Jan Mihl 2 Inleiding Vooral informatief Bestaande modellen tunen Diverse aspecten De methode Het resultaat.
Opwekken van een sinusvormige wisselspanning
Tanden poetsen elke dag 2 keer 2 minuten per keer.
Schoolrijpheid Infoavond 2 februari 2012.
Les 20 Hoekgrootte.
Leren programmeren door spelletjes te maken
Wat kun je er allemaal mee? Hoe werkt het?
Klik voor de volgende dia
Rekenen (Pluspunt) Excel werkblad Printer
Experts werkvorm + begrippentest
3-tal hockey: de basis.
Kleur illusie Links zie je een cirkel van blauw-violette (magenta) ballen, een van hen verdwijnt voor even rondcirkelend. Laat uw blik nu rusten op het.
Handleiding ClassDojo
Aan de slag met de Lync Windows Store-app
BEGINNER EV3 Programmeer Les
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #2 CRAFT YOUR BACKGROUND.
EEN LES VAN DE GANZEN Auteur Hotze ♫ Zet het geluid aan!
digibordles: spinnen rekenbegrippen
hoe kun je krachten grafisch ontbinden?
Herhalingsoefeningen Variabelen - voorwaarden. Flying banner  Toon een tekst op positie x: -2.0 en y: 0 (dat is links buiten het beeldscherm)  Laat.
WebDoc Beknopte uitleg voor eindgebruikers Versie 13/12/2013.
Inhoud Breuken (optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen).
EEN LES VAN DE GANZEN AUTEUR ONBEKEND Klik voor de volgende dia ♫ Zet je sprekers aan! ♫ Zet je sprekers aan!
GPS coördinaten 1 en/ of 2 VMBO Docent: BE.
(de eenvoudige versie).   Teken een rechthoek voor het speelveld.  Maak 2 cirkels die je via de toetsen ASWD (voor speler 1) of de pijltjestoetsen.
Significante cijfers Wetenschappelijke notatie
Kinderen effectief helpen met rekenen
Semantiek week 4.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Klik voor de volgende dia
Deze les hoofdrekenen les 1 vervolg
Deze les hfdst 1 verbanden gegevens verwerken
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Welkom VWO 5..
Metend rekenen 5de leerjaar.
Gameprogrammeren: Introductie
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
In 7 dagen Genesis 2:1 "Zo werden de hemel en de aarde gemaakt, en alle prachtige dingen die daarbij horen. Op de zevende dag was God klaar met zijn werk.”
Wat is internet? Vandaag gaan we ontdekken wat internet is? Hoe vaak zijn de leerlingen online? Welk apparaat gebruiken ze? Stel ze eens wat vragen en.
Kennismaking met programmeren
Wij zijn FLEX Finn Megan Anouk Nina
Een goede poster: Focussed Visueel Gestructureerd
GAME MAKER ONLINE Les 2 / Breakout Michel Fiege.
Leerjaar 3 Nask1 H1 §1 krachten herkennen.
GAME MAKER ONLINE Les 1 / Sokoban Michel Fiege.
GAME MAKER ONLINE Les 3 / Pac-Man Michel Fiege.
H4 Voortplanting § 1. Reductiedeling.
Negatieve getallen Klas 1 | Hoofdstuk 4
Samen op weg naar een rookvrij terrein
GAME MAKER ONLINE Les 6 / Super Mario Michel Fiege.
Meten en meetkunde les 4: samengestelde grootheden
Parafilie Les 9.
Les 3: Negatieve getallen Les4: Optellen en aftrekken
Wiskunde Blok 5 les 17.
De Les van de Vlinder ”Op een dag, verscheen er een kleine opening in een cocon. Een man zat uren te kijken hoe de vlinder zijn lijf door de kleine opening.
GAME MAKER ONLINE Les 5 / Snake Michel Fiege.
Toedienen meststoffen
Onderzoek water!! WaterLab www. onderzoekwater.nl Kijkje terug
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
waar / niet waar HET IS BELANGRIJK OM VEEL GELD TE VERDIENEN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Krachten samenstellen
Leren programmeren met Scratch
Project om kinderen in Nepal weer naar school, te laten gaan
Wat is Bingel Raket? Gratis app voor iPad en Android-tablets
Transcript van de presentatie:

GAME MAKER ONLINE Les 4 / Asteroids 19-2-2019 Michel Fiege

Vandaag Asteroids Eerst een uitleg van wat er allemaal al werkt Daarna zelf aan de slag! 19-2-2019 Michel Fiege

Dus… Wat werkt er al? Alles werkt, behalve het bestuurbare ruimteschip. Dit gaan de leerlingen zelf doen. 19-2-2019 Michel Fiege

Er zijn al bewegende rotsblokken.. Dit is nieuw: “wrappen”. Gebruik je altijd in het Step-Event van een object. Als een instantie links de kamer verlaat, komt het er rechts weer in. En andersom. Als een instantie onder de kamer verlaat, komt het er boven weer in. En andersom. 19-2-2019 Michel Fiege

Die willekeurig worden gemaakt.. Er worden weer kansen gebruikt (in Pac-Man voor het eerst). Dit keer om asteroïden vanuit de hoeken van de kamer te laten komen. (4x create_instance: voor linksboven,rechtsboven,linksonder,rechtsonder) 19-2-2019 Michel Fiege

En willekeurig door de kamer vliegen! Als de asteroid gemaakt wordt (vorige slide), wordt het Create-Event aangeroepen. Er wordt een subimage gekozen Als er een ruimteschip is: dan wordt ingesteld in die richting te bewegen Anders kiest de asteroïde een willekeurig punt in de kamer Eens in de zoveel tijd veranderd een asteroïde in een hartje (leven). 19-2-2019 Michel Fiege

Aan de slag: Ruimteschip maken! 19-2-2019 Michel Fiege

Zelf aan de slag Succes! http://gm.michelfiege.nl Goed lezen Gebruik de plaatjes! Oefenbestanden downloaden In dit geval “asteroids.zip” Help elkaar! Succes! 19-2-2019 Michel Fiege

Wat heb je vandaag geleerd? 19-2-2019 Michel Fiege

Overerving Parent: obj_ship Children: obj_ship_normal, obj_ship_flames Botsing met asteroid? obj_ship <> obj_astroid Overerving: botsing met Parent ingesteld? -> dan ook botsing met de kind-objecten! 19-2-2019 Michel Fiege

De functie floor() Afronden naar beneden floor(81,2) = 81 Doel: kennismaking met een nieuwe functie. 19-2-2019 Michel Fiege

Modulo rekenen De rest van een deling 8 mod 4 = 0 8 mod 5 = 3 Denk aan uren (24), en… 360 graden in een cirkel Nadruk leggen op de cirkel en 360 graden, met de belangrijke waarden 0, 90, 180 en 270. “Als we doordraaien vanaf 359, dan komen we weer op 0” 19-2-2019 Michel Fiege

De functie min() Geeft de kleinste van twee waarden terug Met deze functie kunnen we snelheid begrenzen min(speed+0.3,10) De functie max() hebben de leerlingen al een keer gezien. Met min() kunnen we ook weer de snelheid begrenzen, maar dan aan de bovenkant. Wordt speed+0.3 groter dan 10, dan komt er 10 uit. Is speed+0.3 kleiner dan 10, dan komt er speed+0.3 uit 19-2-2019 Michel Fiege

Volgende keer… Heel oud plaatje, maar het is Snake. 19-2-2019 Michel Fiege