Kaizen Quick Reference Card

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Lean in de gezondheidszorg
Advertisements

Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Document reviews Sonja de Bruin 24 jan 2010 Kwaliteitsmanagement.
Marieke Kessels-Habraken –
Peter Kuijer, TrainerMatch Eddy van Eeden, Oopen
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
De eerste vijf maanden Henk Nies, Vilans, 1 maart 2010, Utrecht.
HPO Sector Kinderopvang
Les 2 – Planmatig en gefaseerd veranderen
Succesvol verbeteren.
Talentmanagement in de Technische Dienst
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Titel presentatie Vragen subsets OM1 Gemeente Amsterdam 1 januari 2003.
Een continue verbeterende dienstverlening
Risicomanagement Beperking van vrijheid of ruimte voor kansen
GAAN Gewoon Anders Ambulantisering Nieuw
Co-creatie in netwerken Thijs Habets Albert Kampermann.
10 juni 2014 Wim Mulder en Lobke Spruijt
Onderzoek vraagpatronen Veldhuizen – Ede
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Leidinggeven aan professionals in modern onderwijs
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Ir.drs. A. van der Star MSHE UMC Groningen
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
© mei 2013 – versie 00 Technieken 2: goed opdrachten geven wees specifiek (wat, hoe, wanneer,...) ga er niet zomaar vanuit dat een ander begrijpt wat je.
Lean Six Sigma bij de gemeente Amersfoort
Een echte win – win situatie Corporate Health
© de vries business consultancy, 2008
Hoe verbeteren... 6 stappen Business Excellence
Totaalaanpak Novostar
5S in Velsen.
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Kwaliteitszorg…. U een zorg?
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 7 Lean Management
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
Les 5 – Goed doen 2.0.
Procesbetrouwbaarheid, efficiency, kwaliteit en veiligheid
Tatiana Constandse John Ouderling.
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Wat is Lean? Dit is uw organisatie met alles wat daarbinnen gebeurt:
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Presentatie titel BIMBDK02 Bedrijfskundige thema’s Week 5
Marcel Seijner Mmed.hro.nl\data\presentaties\bkvm H10 proces beheersing.
Verschillende rollen en stijlen
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Pas op… van onderen!!! Organisatie- en talentontwikkeling bij de Gemeente Amersfoort VNG CVA - eendaagse Arbeidszaken.
Regie op locatie een middel op weg naar een Goed Leven voor cliënten, Mooi Werk voor medewerkers en een Financieel gezonde organisatie!
Kennisdag Auditen en Onderzoeken Donderdag 5 juni 2014
Aan de slag met een gespecialiseerde jobcoach Zin?Ja! Sessie 21 april
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Hoe kan het dat de prestaties van onze klant Arriva op het baanvak Zwolle-Emmen achterblijven terwijl onze KPI’s op groen staan? * Stap 1 – De Probleemstelling.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Ervaringen uit de praktijk van UWV Training Lean Auditen.
Hoe overleef ik ….. een werkplekfactor van 70%?
DE HRM COCKPIT Naar de ontwikkeling, opvolging en evaluatie van een duurzaam HRM beleid.
Dagstart Quick Reference Card
Actie plan zorgzame samenleving
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
planning analyse voorbereiding actie
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Rekenspecialist bijeenkomst 2
Social in bestek: proportionaliteit, EMVI & BVP Presentatie Stadspartners 9 sept Louis Polstra.
Methoden om te werken aan continue verbetering
Organisatie structuur
PRAKTISCH LEAN MANAGEMENT
Jouw verhaal over antibioticaresistentie
Template lean Praktijkproject – Rev 2.2
Transcript van de presentatie:

Kaizen Quick Reference Card Doel Prestaties verbeteren Benutten en ontwikkelen van kennis en kunde van medewerkers Lerende en wendbare organisatie Succesfactoren Baseer je op feiten Zorg voor diversiteit Ga naar de “gemba” Vind de root-cause Focus op kleine verbeteringen Denk ook aan Coachings-kata Checklist Kaizen A3-formaat Stakeholder analyse E=K*A Het gaat niet om harder werken maar om slimmer werken Kaizen leidt tot Lean Meer info of suggesties: info@vavia.nl Voorwaarden: Kennis van Proces Kennis van VOC en VOB Herkennen van Verspillingen

Stap Actie Check Definieer het probleem Probleem duidelijk Team compleet VOC en Value duidelijk Verzamel de feiten Op de werkvloer zelf gezien wat het probleem is Meten van de feiten Schets het proces (Value Stream Map) Analyseer de feiten Analyseer de feiten en kom tot de kern (“root cause”), bv door 5xWhy of Visgraat Genereer oplossingen Genereer oplossing bv via een brainstorm Kies de oplossing Implementeer Maak een plan en planning, bijvoorbeeld via een A3-formulieer Vraag akkoord. Realiseer en implementeer Controle en borging Controleer of het probleem is weggenomen en niet meer terugkeert. Acteer in geval van onjuistheden Zorg voor standaards Leer en evalueer