Verkoopt en handelt verkoop af

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

De marketingmixstrategie
Optimaliseren van het assortiment
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
SDP-Segmentatiemodel
Geld verdienen met trends
Marketing .
MAO-model voor publieksvergroting: Theoretische uiteenzetting en practische implicaties Mia Stokmans Universiteit van Tilburg, Faculteit Communicatie.
Segmenteren en Positioneren
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.
GVTK Les 6. Vandaag Presentaties Feedback Presentaties week 7 Eindrapport.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketing Marketingoriëntatie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Fase 1 Ken de (detail)handel
Gefelicitaart.nl.
Detailhandelsmarketing
[Productnaam] Marketingplan
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Consumentengedrag en het koopbeslissingsproces
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Marketing College 8 Hoe zat het ook al weer?. Deze week Herhaling stof tot nu toe Aanvullen “Test je kennis” Vragen Antwoorden “Test je kennis”
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Doelgroep en marktsegmentatie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Detailhandelsmarketing
5 e jaar 1. 1) Marketing & sales management 2) Financiering & financieel management 3) Logistiek & Supply Chain Management 4) Rechten 5) Wiskunde met.
Marketing 5 havo.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
PERSONEELSMANAGEMENT 2. 1 Onderdeel : 2. Omgeving PPT : 1
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Verkoop Hoofdstuk 4 De verkoopafhandeling. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Marketingstrategie.
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Een goed product maken is niet genoeg …
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktsegmentatie en positionering
Wat en waarom? J. Kamphuis AOC Oost 2017
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Presentatie en marketing
Ontvangt en verwerkt goederen
Verkoopt en handelt verkoop af
Vakman ondernemer – Commercieel plan
Verkoop De klant.
Ontvangt en verwerkt goederen
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Verkoopt en handelt verkoop af Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie

1 Handel en distributie 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5 Geld beheren 6 Service en klachten 7 Marktsegmentatie 8 Winkelformule 9 Retailmix

Marketinginstrumenten Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Marketinginstrumenten Plaats Product Prijs Presentatie Personeel Promotie

Marktsegmentatie De klanten indelen in verschillende groepen Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Marktsegmentatie De klanten indelen in verschillende groepen In stukjes / segmenten: groepen verdelen is segmenteren Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 1 (begrip marktsegmentatie).

Indeling markt Geografisch Demografisch Sociaal-economisch Cultureel Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Indeling markt Geografisch Demografisch Sociaal-economisch Cultureel Psychologisch Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Geografische marktsegmentatie Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Geografische marktsegmentatie Woonplaats Afstand. Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie

Demografische marktsegmentatie Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Demografische marktsegmentatie Gezinssituatie Woonsituatie Geslacht Leeftijd Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Sociaal-economische marktsegmentatie Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Sociaal-economische marktsegmentatie Indelen op basis van inkomen Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Culturele marktsegmentatie Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Culturele marktsegmentatie Je richt je op mensen die hun roots hebben in bijvoorbeeld de Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Antilliaanse of Poolse cultuur. Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Kenmerken psychologische marktsegmentatie Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Kenmerken psychologische marktsegmentatie Impulsiviteit Statusgevoel Hoe gevoelig je bent voor trends Soorten kopers Innovators (koplopers) Early adopters (volgers) Early majority (eerste peloton) Late majority (tweede peloton) Laggards (achterblijvers) Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Psychologische marktsegmentatie Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Psychologische marktsegmentatie Deze paragraaf sluit aan bij ESS examenterm 5.1 Bezit basiskennis van marktsegmentatie, punt 2 (criteria marktsegmentatie).

Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Hybride consument Consument die in zijn aankoopgedrag niet in een ‘hokje’ is te plaatsen en extremen vertoont.

Waarom de markt segmenteren? Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Waarom de markt segmenteren? uitstraling, verkoopmethode, producten en prijzen afstemmen op de klantengroep reclame en promotieacties afstemmen op de wensen van de klantengroep verkoopargumenten gebruiken die deze klantengroep het meeste aanspreken snel belangrijke trends herkennen en daar goed op inspelen

Marktfragmentatie Verdeling van doelgroepen binnen een segment Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Marktfragmentatie Verdeling van doelgroepen binnen een segment Een winkelier heeft twee keuzes: Meerdere doelgroepen bedienen Één doelgroep bedienen

Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Nichemarkt Afgebakend marktsegment met specifieke behoeftes, meestal klein. Bijvoorbeeld bruidsboeketten of dansschoenen.

De drie marketingstrategieën Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie De drie marketingstrategieën Geconcentreerde marketingstrategie Gedifferentieerde marketingstrategie Ongedifferentieerde marketingstrategie Bespreek het verschil tussen de verschillende marketingstrategieën en geef voorbeelden.

Technologie en marktsegmentatie: Hoofdstuk 7 Marktsegmentatie Technologie en marktsegmentatie: Klantenkaarten Beacons (met wifi- en/of Bluetooth-tracking) QR-codes op producten Big data verzamelen Leg uit dat er regels zijn verbonden aan het verzamelen van klantgegevens. Klanten moeten hiervoor toestemming geven.