Spel en beweging in het onderwijs

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DE kleefkracht van de AMstelcampus
Advertisements

K!X is een project van. Wat is K!X? K!X is een project waarin je op een leuke, boeiende en actieve manier met een groep jongeren een promoteam vormt om.
Les 1 Wat is “ Kook met mij mee!”?. Een dag zonder vlees
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
BattleBots The school battle.
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
Medmec04 Engagement Les 2. agenda Teams vormen Maatschappelijk thema bepalen Ontwerpprocedure opstellen Dummie Procesverslag.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
Toetsen: weet wat u meet
Seksueel grensoverschrijdend gedrag
met studievaardigheden
Tilburg University Maarten Grootendorst Maarten Heidenrath
VOORBEREIDING LERENDE ORGANISATIE
LOCO CONGRES 2014 CREATIVITEIT.  JORIS VAN DOOREN COEN LUIJTEN 
De start Intro Wie zijn wij ? Programma Alle neuzen..... Lekker blijven plakken De benen strekken Vertaal opdracht In schema.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Werken met de koppelkaart pendelen tussen theorie en praktijk Astrid Wijnands Hannah Wielenga 21 april 2016.
Filmpje: e.com/watch?v=nEx pvLXap1U.
Landelijke dag lerarenopleiding Biologie Ecent conferentie 16 mei 2012.
WORKSHEETS - DESIGN THINKING - WORKSHOP. Kies een van de 2 probleemstellingen Hoe zouden we … de studenten (of nieuwe collega’s) na de vakantie op een.
POETRY Monday 01/01/2016. TRENT SHELTON ‘SPOKEN WORD’
Mondzorg - persoonsgericht
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf presenteren!
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Hoezo creatief? Workshop Door: Maaike Zeilstra (De Werveling Soest),
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Welkom! Neem plaats in de kring.
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Jonas Wood.
Loopbaan en burgerschap les 2
Loopbaan in eigen handen? We werken er aan!
Welkom instructeurs!.
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
Design Thinking Immo Dijkma
Open online aansluitingsmodules statistiek
PROEVERIJ.
“Context-concept in je eigen lessen”
Gesprekstechnieken Les 1.
TALENTENQUIZ.
Hoe speel je de Pizza Game?
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Gemeente Terneuzen Gesprekstechnieken, kader zetten
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Loopbaan en burgerschap les 3
Conferentie Formatief Toetsen 21 november 2018
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Design Thinking Immo Dijkma
Workshop creativiteit
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Feedback Reinier Geurts.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Art & Design Productvormgeving.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Creatief denken Design thinking.
Succescriteria voor Spreekvaardigheid
Cijferloos lesgeven bij talen
Project gamemarket Les 1.
waar / niet waar EEN PRODUCT IS VOOR JE KLANT EEN CADEAUTJE
Kunst, Wetenschap & Technologie Irritant! groep 6 t/m 8
<Geef de titel van het probleem op>
EEN REKENSPEL ONTWERPEN
Is er een recept voor het maken van een T&T-opdracht?
Transcript van de presentatie:

Spel en beweging in het onderwijs Doe het even ff lekker zelf! Tape Flip-overs Stiften/pennen/etc. Post-its

Leer elkaar kennen

FED: wie zijn wij? Fontys Educational Designers - YouTube

Doel: onderwijsontwerp op basis van eigen (leer)ervaring

Analyseer en vul de empathy map: Wat maakte dat je leerde?

Aan de slag!

Opdracht: in 1 min de ruimte uit zonder de vloer te raken!

Team reflectie 2 minuten

Herkansing: in 1 min de ruimte uit zonder de vloer te raken!

Wat heb je geleerd? Wat maakte dat je leerde? Schrijf als duo op de flapover

Opdracht: creëer je eigen olympische oefening met de trampoline 1 minuut

Overleg over opdracht 2: Voer de complexiteit op 2 minuten

Wat heb je geleerd? Wat maakte dat je leerde? Schrijf als duo op de flapover

Applaus!

Wat heb je geleerd? Wat maakte dat je leerde? Schrijf als duo op de flapover

Define

Jullie einddoel Creëer een onderwijsontwerp gebaseerd op een van de leerervaringen waarin spel en beweging zijn verwerkt

Verplaats de leerervaringen naar het bord en kies de nummer 1

Opbrengsten voor de student Schrijf op post-it de opbrengsten van de leerervaring voor de student op Schrijf op post-it de context waarin de student belang heeft bij deze leerervaring Plak op de pop + context

Ideate

Ideate Bedenk zoveel mogelijk activiteiten/ werkvormen die aansluiten bij de opbrengsten en context 5 min op de rol

Ideate: be a superhero! Associeer door en verrijk/ verbeter de ideeën!

Prototype

Prototype Creëer een 3D leerreis met de beschikbare materialen ontwerp 15 minuten met je groep Presenteer 1 minuut aan hele groep

Test

Test Geef elkaar feedback en verbeter je ontwerp

Pitch jullie prototype in 2 min

Check out: Wat neem je hieruit mee? Popcorn style In 1 woord op post-it