Spel en beweging in het onderwijs Doe het even ff lekker zelf! Tape Flip-overs Stiften/pennen/etc. Post-its
Leer elkaar kennen
FED: wie zijn wij? Fontys Educational Designers - YouTube
Doel: onderwijsontwerp op basis van eigen (leer)ervaring
Analyseer en vul de empathy map: Wat maakte dat je leerde?
Aan de slag!
Opdracht: in 1 min de ruimte uit zonder de vloer te raken!
Team reflectie 2 minuten
Herkansing: in 1 min de ruimte uit zonder de vloer te raken!
Wat heb je geleerd? Wat maakte dat je leerde? Schrijf als duo op de flapover
Opdracht: creëer je eigen olympische oefening met de trampoline 1 minuut
Overleg over opdracht 2: Voer de complexiteit op 2 minuten
Wat heb je geleerd? Wat maakte dat je leerde? Schrijf als duo op de flapover
Applaus!
Wat heb je geleerd? Wat maakte dat je leerde? Schrijf als duo op de flapover
Define
Jullie einddoel Creëer een onderwijsontwerp gebaseerd op een van de leerervaringen waarin spel en beweging zijn verwerkt
Verplaats de leerervaringen naar het bord en kies de nummer 1
Opbrengsten voor de student Schrijf op post-it de opbrengsten van de leerervaring voor de student op Schrijf op post-it de context waarin de student belang heeft bij deze leerervaring Plak op de pop + context
Ideate
Ideate Bedenk zoveel mogelijk activiteiten/ werkvormen die aansluiten bij de opbrengsten en context 5 min op de rol
Ideate: be a superhero! Associeer door en verrijk/ verbeter de ideeën!
Prototype
Prototype Creëer een 3D leerreis met de beschikbare materialen ontwerp 15 minuten met je groep Presenteer 1 minuut aan hele groep
Test
Test Geef elkaar feedback en verbeter je ontwerp
Pitch jullie prototype in 2 min
Check out: Wat neem je hieruit mee? Popcorn style In 1 woord op post-it