HUISSTIJL.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Inloggen in de VREG databank
Advertisements

Een afdelingswebsite bouwen met Google Sites
Workshop 3 deel 1: Marketing
Briefconventies 6 januari 2014
Normen specifiek voor brieven
Thema’s. Thema’s   Thema’s toepassen  Vooringestelde thema’s  Snel en efficiënte  Je maakt een nieuw document  Pagina-indeling - Thema‘s of.
Opmaak brief.
Organisatie AG Stadsplanning
Corporate Guidelines.
Training Sharepoint Wendy Ankersmit.
Werken met een Adressenbestand
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
Management en Organisatie © 2009 | Noordhoff Uitgevers bv.
= de visuele presentatie van een organisatie
concern 1 naam mei Vanaf 1 juni 1 logo.
Werken met een adressenbestand in Word 2010 wo
solliciteren indeling sollicitatiebrief fasen sollicitatiegesprek
detaillistenpromotie
Chatten………. Gevaarlijk speelgoed ?????.
DE SOLLICITATIEBRIEF = VISTEKAARTJE NUMMER 1
10 tips over samenwerking bij ondernemersdienstverlening.
Exposantentool Handleiding. Stap 1: Start ! Ga naar de link die u via ontving van Sylvie Buydaert. Login met uw: Gebruikersnaam Wachtwoord.
Huisstijl voor de Remonstrantse Broederschap Stand van zaken in het proces van heroriëntatie en vernieuwing; presentatie resultaten enquête onder de remonstrantse.
Zoeken naar een bekend tijdschrift of artikel Demo Nyenrode bibliotheek.
De dag van het solliciteren Blok 1
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Een eigen bedrijf starten Busra, Afrah, Adile en Rani.
Tom Meyer. Wat is Publisher  Wysiwygwissiewikjaren 80  DTP  Digitaal kantoor  Efficiënt communicatie middel.
?.
SLC21 : Solliciteren Solliciteren 1 : De sollicitatie-brief
Eenvoudige website Weebly Simon Hardy & Emre birinci.
Examen schrijven Kan de volgende tekstsoorten bevatten:
Alle Uw Print Shop behoeften End hier  Internet Copyshop is een gerenommeerde naam in de print en media-industrie. Dit bedrijf bedient Nederland uit.
WhatsApp-groep GB Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid Gemert-Bakel.
Gebruik alleen kleine letters en kies voor Opslaan als. Sla daarna bijvoorbeeld op als frans.html.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
, Stans van Dongen Vignetten in de huisstijl.
Agenda-slide. Starten met het Figlo Platform Figlo Manager instellingen.
Rob Goossens De Werkomschrijving.
Opmerking: Deze brochure is ontworpen om te worden afgedrukt. Maak eerst een afdruk op gewoon papier om na te gaan of het document op de juiste positie.
Schrijven V – 2011 periode Afzender plus adres gegevens 2. Dagtekening: plaats, datum 3. Geadresseerde plus (post-)adres 4. Betreft-regel.
BEGINNER EV3 PROGRAMMeer Les
Laat jezelf ZIEN bij je sollicitatie
kennis- en informatieavond leerjaar 2 september schooljaar
Standaard briefmodel (briefconventies)
3F maken van een verslag.
Northwind traders Wie wij zijn Ondertitel brochure of bedrijfsslogan
Standaard briefmodel (briefconventies)
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Zoeken naar een bekend tijdschrift of artikel
Les 1 Doelgroep: mbo niveau 4 – taalreferentieniveau 3F Docent: Anja Vergeer-Negenman Nederlands leesvaardigheid.
Dag 2:
Bedrijfsnaam Producten en services
De zakelijke brief.
Uw bedrijfsbrochure Dit is een uitstekende plek voor een missieverklaring U kunt deze nieuwe professionele brochure gebruiken zoals hij nu is of u kunt.
Klachtenbrief Sollicitatiebrief Overig
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
volgende bladzijde terug
Klachtenbrief Sollicitatiebrief Overig
Bedrijf – adres – postcode – plaats – telefoonnummer – - website
Welkom bij de bijeenkomst: WhatsApp-groep Veiligheid
Inspelen op Innovaties
Inspelen op Innovaties
Telefoon | adres | Webadres
Creëer een mooie folder
Art & Design Grafisch vormgeven
volgende bladzijde terug
Doel van deze les: Een brief schrijven op een officiële manier.
Transcript van de presentatie:

HUISSTIJL

Wat is huisstijl? De huisstijl is de ‘verpakking’ van het bedrijf. Alle uiterlijke kenmerken een bedrijf vallen onder de huisstijl.

Maar ook… Bedrijfskleding Manier van telefoon opnemen Relatiegeschenken Visitekaartjes Personeelsadvertenties Afspraken maken met alle ‘correspondenten’ over de briefindeling.

Consequent gebruik Huisstijl Spreek af wat met kleine en wat met hoofdletters geschreven wordt: Bijvoorbeeld: Aalberse Speelgoed BV BV (Besloten Vennootschap) als B.V., BV, b.v. of bv -> kies voor één en dezelfde manier van schrijven

BEWEGWIJZERING

HERKENBAARHEID

Waarom is eenduidigheid in huisstijl belangrijk? Omdat het de uitstraling van een organisatie vormt. Een duidelijk logo en kleurstelling bevorderen het herkennen, onthouden en terugvinden van de naam van een bedrijf of instelling. tekenen van zorg -> geeft vertrouwen in de dienstverlening -> hiermee bouw je mee aan het imago van je organisatie

Waar komt de management ondersteuner kijken? sturing geven aan een projectgroep alle afspraken vastleggen in een huisstijl handboek (gebruiksaanwijzing van de huisstijl) op papier of digitaal op het int(ra)ernet

Brieven (neem een voorbeeld op in je handboek) Formaat briefpapier: Digitaal of gedrukt briefpapier: Adres links of rechts (vanwege venster)?: Waar wordt aangetekend/vertrouwelijk genoteerd? Schrijfwijze geadresseerde: Schrijfwijze postcode en spaties: Plaatsnaam in kleine of hoofdletters: (voorbeeld toevoegen van brief)

Controleren of begeleiden van de huisstijl? Er moet één aanspreekpunt zijn die flexibel is en openstaat voor vernieuwingen

Logo Sjabloon aanmaken in WORD en opslaan Lettertype Lettergrootte Afbeelding Bedrijfsnaam of afkorting

Opdrachten mèt huisstijl Officiële uitnodiging met het programma in grote lijnen vermeld plus antwoordstrookje Waarom nodig je iemand uit? Wanneer? Waar? Programma vermelden Verzoek om te reageren door middel van het antwoordstrookje (denk aan dieetwensen).

Bevestigingsbrief Bevestigingsbrief met het definitieve, gedetailleerde programma met toegangskaartje. Wat bevestig je precies? Refereer naar het thema. Waar en wanneer (exacte tijden) Melden hoe laat men waar en wanneer aanwezig moet zijn Tips voor parkeren