Hoofdstuk 1 Taken Teamleider

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Succesfactoren van teamcoaching
Advertisements

Computerverslaving Door Eva Haerdeman.
Vraaggericht werken.
Leidinggeven Management Eerste verkoper.
Retailmanagement hoofdstuk 1, paragraaf 1
 Psychische problemen › mensen met langdurige psychische klachten › ex–psychiatrische patiënten.
ADHD bij kinderen.
CURSUS ONDERLUITENANT Lesgever: Lt De Groeve Luk
Hoofdstuk 12 Conflicthantering
Praktische Organisatiepsychologie
Conflicten en onderhandelingen
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Hoofdstuk 9 Het aansturen van teams
1. Leidinggeven Blz. 7 Boekje Leidinggeven. leidinggeven Wat wil een leidinggevende? Dat het werk goed gedaan wordt en dat medewerkers met plezier werken!
Delegeren Leidinggeven Blz. 177.
Conflicten hanteren Leidinggeven Blz. 77.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Begeleiden Management Verkoopspecialist.
2.2 Managementmethodes Moderne Beheerstechnieken
GROEPSDYNAMICA voor Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen
Werken in een arbeidsorganisatie H2 Werkhouding Assistent verkoopmedewerker.
Projectwijzer 6 H1 Klachten Middenkader Engineering.
CRM H5 Klachten Commercieel medewerker.
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
Sales H5 Leidinggeven Junior Accountmanager.
Leidinggeven H1 Taken leidinggevende Logistiek supervisor.
Fase 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties
Leidinggeven H8 Begeleiden en controleren Logistiek supervisor.
Leidinggeven H6 Werkoverleg Logistiek teamleider.
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
Management en leidinggeven
Programma Voorstellen Inleiding LINC als methodiek Wat staat er in de rapportage? Testuitslagen Competenties in kaart gebracht Koppeling met beroepen-
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
Begeleiden en Coachen week 5
Periode 3 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Leiding en begeleiding Par: 1.2:
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
Periode 3 Verzorgen van de winkel en/of opslagruimte Kerntaak: verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Schoonmaak Par: 5.5.3: Derving.
Hoofdstuk 2: Organiseren van het werk Werken in een arbeidsorganisatie.
KAM – Integrale kwaliteitszorg Hoofdstuk 1 Kwaliteitszorg.
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken leidinggevende. Inhoud 1 Taken leidinggevende 2 Leidinggeven 3 Overleg 4 Communicatie 5 Instrueren, stimuleren en motiveren.
Leidinggeven Hoofdstuk 10 Functionerings- en beoordelingsgesprekken.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 5 Wat doen leidinggevenden?
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Colette de Bruin Bron: Geef me de 5 Colette de Bruin Bron:
Wat is DRAMA??.
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Organisatiestructuur Personeelsmanagement
Samenwerken en communicatie
Conflicten Hoofdstuk 28 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Leidinggeven voor eerste verkoper
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Hoofdstuk 3: Leiderschapsstijlen
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Omgaan met verschillen
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Omgaan met verschillen
Management en leidinggeven
Leidinggeven Hoofdstuk 4 Motiveren.
Hoofdstuk 6: Gesprekken met medewerkers
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Hoofdstuk 2: Taken teamleider
Leidinggeven Hoofdstuk 3 Begeleiden.
Hoofdstuk 5 Communiceren
Overzicht gedragingen per competentie
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 Taken Teamleider Leidinggeven Hoofdstuk 1 Taken Teamleider

1 Taken Teamleider 2 Leidinggeven 3 Begeleiden 4 Motiveren 5 Communiceren 6 Werkoverleg 7 Relaties

Taken Teamleider: Beslissingen nemen volgens het beslismodel Hoofdstuk 1 Taken Teamleider Taken Teamleider: Beslissingen nemen volgens het beslismodel Controleren volgens PDCA-cyclus Delegeren van taken Conflicthantering Leidinggeven Begeleiden Motiveren Communiceren

Beslissingen nemen volgens het beslismodel Hoofdstuk 1 Taken Teamleider Beslissingen nemen volgens het beslismodel

Hoofdstuk 1 Taken Teamleider PDCA-cyclus

Conflicthantering: Groepsconflicten en individuele conflicten Hoofdstuk 1 Taken Teamleider Conflicthantering: Groepsconflicten en individuele conflicten Conflictaanjagers en conflictremmers Thomas-Kilmann-model

Kenmerken van conflicten: Hoofdstuk 1 Taken Teamleider Kenmerken van conflicten: Verschil in behoefte, inzicht of gevoel Gebrek aan begrip Negatieve emoties Verstoorde communicatie Polarisatie

Thomas-Kilmann-model Hoofdstuk 1 Taken Teamleider Thomas-Kilmann-model