INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

Organisatie van een website
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les Navigatie I-C1#, datum.
Websites maken Waarom? Voor Wie? Hoe?
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
het bouwen van een website
Werkproces 1.5 Externe relaties opbouwen en onderhouden
Vrijwilligersbeleid. Waarom ben jij vrijwilliger? Wat motiveert jou? Wat heb jij nodig?
Waarom ben jij vrijwilliger? Wat motiveert jou? Wat heb jij nodig?
G!DS Basismodule Trainingsdag 2 Naam, functie Datum, plaats.
Tips voor de blogger in spé.
Meer bekendheid via je Website
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
Bezoekersgerichte teksten
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Hoofdstuk B. Whatsapp Voorwaarden: Beveiligd Heel nuttig Categorie: Sociaal netwerken App Stores: App store: Apple Play store: Android Het gebruiken van.
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
Training Webrichtlijnen Maar moet je je als webredacteur aan houden?
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
PR & Communicatie BIG Challenge BIG Challenge deelnemers uit de veehouderij en andere agrarische sectoren die samen fietsen en strijden tegen kanker.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Het Digitaal Educatief Produkt Waar haal je dat vandaan?
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Woordjes leren.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Hoofdstuk 18 Direct en online marketing: directe klantrelaties opbouwen.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Verbeter de vindbaarheid van je verenigingswebsite Samantha van der Werf.
 ‘Hoe maak ik een goed filmpje?’ En hoe kan ik hem gebruiken?
Werkplaats Communicatie Optimaal communiceren: Hoe doe je dat ? Uitwerking aspect “communicatie rondom burgerinitiatieven” Presentatie werkplaats communicatie.
1. 2 Storytelling Geen mooie marketing praatjes: maar de authentieke menselijke stemmooie marketing praatjes.
Team Communicatie 6 enthousiaste vrijwilligers Eind 2012 gestart Persvoorlichting, sociale media, evenementen, Kampong TV, interne communicatie, evenementen.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
De sociale sportvereniging op internet Janne Kuipers
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Cliënt en mediawijsheid Les 7 digitalisering in de zorg.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Leerlingen en social media
Maak je website beter vindbaar!
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Campagne-middelen Hoe in te zetten? Yvonne Polman Relatiemanager.
Stiftgedichten.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Essay Een essay is een beschouwende tekst over een literair, maatschappelijk of wetenschappelijk onderwerp, met een duidelijk persoonlijke inslag. Een.
What will you do to change the
H1 Media en communicatie
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Blog / Vlog woensdag 26 februari 2018
Online Marketing voor het MBO
Ik heb mijn boek uit… Wat nu?.
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
volgende bladzijde terug
Les 1: - Schrijven Spreken en gesprekken
Workshop 2 Technische tips voor gevorderden
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Social media voor statenleden/politici
voorbeeld volgende bladzijde terug
Taallab 3.0 Online geletterdheid
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
De website.
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

INZET VAN DIGITALE MEDIA VOOR PUBLIEKSBEREIK PROGRAMMA 12.45u Toelichting op de training 13.00u Communicatiemiddelen: klassiek vs nieuw 13.15u Website als belangrijkste middel 13.45u Stand van zaken eigen websites 14.15u Digitale nieuwsbrieven 14.30u Social Media 14.45u vragen en afronding

COMMUNICATIEMIDDELEN: KLASSIEK VS NIEUW Publicatie (boek, tijdschrift) Persbericht / uitnodiging per brief krantenartikel Advertentie / Advertorial in krant of tijdschrift poster / flyer / folder NIEUW Website Digitale nieuwsbrief / uitnodiging / persmailing social media / web 2.0

WEBSITE ALS BELANGRIJKSTE COMMUNICATIEMIDDEL In de huidige tijd is een goede website essentieel. Een website is een krachtig communicatiemiddel waarmee je jouw organisatie / fort kunt profileren. Maar waar moet een succesvolle website aan voldoen?

VOORWAARDEN VOOR EEN SUCCESVOLLE WEBSITE Gebruiksvriendelijk: informatie makkelijk vindbaar, menu is logisch Gestructureerd: laat je bezoeker niet verdwalen in je website, geef duidelijk aan waar een bezoeker zich in jouw site bevindt Inhoud voldoet aan de verwachtingen: voldoende informatie, aantrekkelijke teksten, verdieping over activiteiten, achtergrond etc. Probeer in te schatten wat de bezoeker wil weten. Contactgegevens; e-mailadres, telefoonadres en bezoekadres zijn makkelijk vindbaar. Snelheid; geen flashintro Geen onverwachte geluiden of muziek

SCHRIJVEN VOOR HET WEB Webteksten moeten voldoen aan andere eisen dan teksten op papier. Val met de deur in huis: belangrijkste en meest actuele informatie bovenaan de pagina. Inleiding, achtergrondinformatie en historie volgen pas daarna Hou rekening met de zoekvraag van de bezoeker: de meeste bezoekers van de website komen binnen met een concrete vraag. Probeer zoveel mogelijk van dit soort vragen te bedenken en hou hier in je tekst rekening mee. Schrijf ‘scanbaar’: veel mensen scannen een webpagina snel, op zoek naar trefwoorden die aansluiten bij hun vraag. Gebruik bullets , tussenkopjes en korte paragrafen. Schrijf beknopt, helder en aantrekkelijk Bezoekers houden niet van scrollen, maar klikken. Linken

DIGITALE NIEUWBRIEVEN Betrekt geïnteresseerden bij jouw fort/organisatie/activiteiten Geeft een ‘boost’ aan je websitebezoek We houden u op de hoogte: zorg dat websitebezoekers een e-mailadres kunnen achterlaten. Bezoekers lezen digitale nieuwsbrief als een website: hou de teksten kort en bondig in één oogopslag: wat, waar en hoe laat link voor verdieping door naar een pagina op de website spreek je publiek direct aan

SOCIAL MEDIA Technische, interactieve applicaties (voor het web) die bedoeld zijn participatie, communicatie en samenwerking tussen mensen te stimuleren. Sociale netwerken: facebook, linkedin, twitter etc Web applicaties: blog, rss, flickr, Youtube, widget Mobiele applicafies: QR, Layar, podcasts, app’s Ontvanger is ook gebruiker, recensent, coproducent en ambassadeur. De gebruiker reageert op jouw berichten, stuurt ze door naar vrienden, participeert door bijdrage te leveren.

WEB 2.0 is niet noodzakelijk in de communicatie, maar maakt het wel makkelijker. Vooral social media heeft meer publieksbereik dan bijv. radiocommercial TIPS Ga op zoek naar goede voorbeelden Vind niet opnieuw het wiel uit, maar maak gebruik van bestaande applicaties Begin klein! Met iets waar je enthousiast over bent Denk in relaties, niet in techniek Luister naar wat er gezegd wordt (op fora, netwerken enz) Stel een team samen Laat gebruiker participeren en creëren (fotowedstrijd wordt tentoonstelling) Experimenteer, leer, evalueer en maak plezier

LEUKE VOORBEELDEN www.wikilovesmonuments.nl www.onemilliongiraffes.nl www.postsecret.com www.oneindighoord-holland.nl www.facebook.com/JanEef