NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SPECS: • Datum: 13 of 20 maart 2014 • Locatie: FLOOR Kohnstammhuis • Wie: Teams Hogescholen Nederland (met CE of CO opleiding) CONCEPT TEAMS: • Maximaal.
Advertisements

Gebruikersdag Gelukskunde 6 oktober 2009 VAN HARTE WELKOM! Gebruikersdag Gelukskunde.
Workshop Gamification. Doel workshop Inzicht gamification Toepassen van gamification voor eigen module.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
COMPETENTIEONTWIKKELING
Saskia Best HRO – CMD Lente 2009 Concept Development – 20 februari 2009.
Debriefing 24 januari 2012.
CMD - VID (College Jaar 1, Winter)
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 2.
Medmec04 week 7 Engagement.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 6.
Medmec04 week 5 Engagement. LesOnderwerpenHuiswerk voor komende week en les 1 o Inleiding module & werkwijze o Inleiding opdracht 1 en 2 o Bestuderen.
Media en creativiteit Trend Research Medmec02-5 les 8.
Welkom het is Lente. Jippie Medmec03
Media & Creativiteit / Pia Terstroet (wiki)
MedMec 04 Engagement The Game Called Life
Presentatie productvoorstellen
Opdrachten Inleiding IO Elke opdracht gegeven aan het eind van een college 2010.
CREATIVE MARKETING WC 4, jaar 1, Winter 2009 Best practices Me, You and Me Hoe maak ik van mezelf een brand? Docent: Toine Nagel.
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Planning Dinsdag 4 september 10:00-11:30 Kick Off en Briefing Little Chicken (GDD), Butterfly Games (GAR), IJsfontein (IAD) Woensdag 5 september 11:30-13:00.
Basis communicatieplan
MedMec01-2 Les schema per week
Media en Creativiteit 3 - Co-creatie Hogeschool – Media aan de Maas Jaar 1 – Periode 3 Les 1.
Les 4 – Kan ik meer met media?. Inhoud van de les Invullen werkblad Wedstrijd: de ‘Media challenge’ Presentatie plannen Beoordeling Invullen van de mediacompetenties.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Jij en de wereld om je heen
STUDIEDAG VERKEERS- EN MOBILITEITSEDUCATIE Workshopsessie Peer pressure 14 januari 2014 Provincie Limburg & Departement MOW Vlaanderen.
LES 6. glusyndicates.nl DIKKE VETTE VIEZE GROFFE EINDOPDRACHT Max €10.000,-
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Februari 2011 Co-creatie als meerwaarde 1 Voor CMI-MEDIA CO-CREATIE MEDMEC 03.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
CMTONT01-1- Ontwerpen als dit goed doordacht is... CMTONT01-1.
IBK3ESB01 Project ESB – Tussenstand – Hoe verder? George Pluimakers.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Ouderavond havo 3 Donderdag 3 maart AGENDA Profielen Doorstroming hbo /vwo Planning.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Bedrijf je geluk: sociaal ondernemerschap
Doelen realiseren met media
Platform Opleider2025 Samenwerking tussen BVMBO en Katapult (voorheen Platform Betatechniek – publiekprivaatsamenwerken). De cursief gedrukte woorden doen.
Een gezonde kijk op je werkomgeving
What is the meaning of? Student centered learning
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
Een vergadering organiseren
Doelen behalen met activiteiten
Een product of dienst verkopen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Direct aftrap C-propedeuse, studiejaar , blok 2
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
Plannen en optimaliseren
Een “gezonde kijk” op je werkomgeving
Vergadering Personeelsdienst
Marketing Week 2, les 1 Enquêtevragen maken.
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
De succesformule van Dienstverlening
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Netwerkweek #2: ONDERNEMEN.
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Art& Design Leerjaar 1 Productvormgeving.
Onderwijsmaterialen module: “Ontwerp je eigen eHealthapp.”
Netwerkweek Health and Happiness 3 t/m 7 December
Art & Design Productvormgeving.
ENERGIEBESPARINGSPLAN
Netwerk Conceptueel Bouwen
Burgerschap Thema: politiek
Transcript van de presentatie:

NETWERKWEEK HEALTH and HAPPINESS 3 – 6 dec 2018 “Happiness leads to greater health and longevity” “Laughter is the best medicine” “Een gezonde geest in een gezond lichaam” “Gezondheid is het grootste geschenk, geluk de grootste rijkdom”

INLEIDING Health and happiness  (dimensie: vitaal burgerschap) Algemene doelstellingen: Zorgdragen voor je eigen gezondheid en het creëren van een kritische houding t.a.v. gezondheid voor jezelf, de maatschappij en de wereld. Kennis en inzicht vergaren op wat je gezondheid beïnvloedt. Nieuwe ervaringen opdoen op het gebied van health and happiness. Bedenken van creatieve oplossingen voor gezondheids-issues.

Specifieke doelstelling voor deze netwerkweek: Bevorderen van een gezondere levensstijl bij jongeren in het algemeen en bij studenten van SintLucas in het bijzonder d.m.v. een NUDGE!

NUDGING Nudging is een, in 2008 beschreven, gedragspsychologische motivatietechniek waarbij mensen (in hun onderbewustzijn) worden gestimuleerd om zich op een gewenste wijze te gedragen. Voorbeelden: https://www.youtube.com/watch?v=tSkkUxzJCNI https://www.youtube.com/watch?v=LF4ETgw29BA https://www.youtube.com/watch?v=SByymar3bds https://www.youtube.com/watch?v=qRgWttqFKu8 https://www.youtube.com/watch?v=SB_0vRnkeOk https://www.youtube.com/watch?v=0ziqlGgc8_k https://www.youtube.com/watch?v=LMLSMxi99xk https://www.youtube.com/watch?v=lXGxZrycTUA

OPDRACHT Ontwerp een NUDGE ter bevordering van een gezondere levensstijl bij jongeren in het algemeen en bij studenten van SintLucas in het bijzonder. PRIJZEN / WINNAARS Ook de afdelingen CM/CT en GAD maken NUDGES. Per afdeling wordt een winnaar gekozen. De winnaars van de 3 afdelingen gaan tegen elkaar battlen op donderdagmiddag. De winnaar wint een mooie prijs: 4 dagen naar Berlijn (reis en verblijf wordt betaald) voor het hele winnende team.

STAPPEN DIE JE – ALS TEAM – MOET NEMEN: Kies een captain per team Definieer het probleem. De ongezonde levensstijl van studenten. Maar wat is nu het probleem?? Definieer het doel dat je wilt bereiken. Aanzetten tot het maken van gezondere keuzes. Maar welke keuzes maakt een student m.b.t. de (ongezonde) levensstijl? Breng het gedrag in beeld dat hoort bij een (ongezonde) levensstijl. Gedrag dat de (ongezonde) levensstijl beïnvloeden zijn onder andere: kopieergedrag, sociaal wenselijk gedrag, luiheid, gemakzucht, zuinigheid. Maar hoe zou je dit bewust of onbewust kunnen beïnvloeden? Ontwerp de NUDGE. LET OP! De NUDGE-presentatie t.b.v. de PITCH moet DIGITAAL ingeleverd worden. Dus bedenk een uitvoerbare presentatievorm. De pitch mag niet langer dan 3 minuten duren!!!

PLANNING - MAANDAGOCHTEND 3 DECEMBER Teams 11:00 u – 12:30 u 1 t/m 14 Workshops VMBO atrium 15 t/m 19 Briefing in E.1.51 20 t/m 24 Briefing in E.1.41 25 t/m 28 Briefing in E.1.53

PLANNING - MAANDAGMIDDAG 3 DECEMBER Teams 13:30 u – 15:00 u 15 t/m 28 Workshops VMBO atrium 1 t/m 12 Briefing in E.1.40 13 en 14 Briefing in E.0.60 DAARNA KLAAR VOOR VANDAAG

PLANNING - DINSDAG 4 DECEMBER WERKEN AAN JE PROJECT Onderzoek en realistisch / uitvoerbaar conceptontwikkeling. Teams 9:00 u – 16:30 u 1 t/m 14 E.1.40 E.0.60 15 t/m 28 E.1.41 E.1.51 E.1.53

PLANNING - WOENSDAG 5 DECEMBER WERKEN AAN JE PROJECT Realisatie (prototype) Teams 9:00 u – 15:00 u 1 t/m 14 E.1.40 E.0.60 15 t/m 28 E.1.41 E.1.51 E.1.53

PLANNING - DONDERDAG 6 DECEMBER 9:30 u – 10:00 u Inleveren eindresultaat Docenten maken een selectie. E.1.40 11:00 u – 12:30 u Presentaties Winnaar bepalen van het beste concept / ontwerp. NATLAB

PLANNING - DONDERDAG 6 DECEMBER 17:00 u – 17:30 u Battle tussen de winnaars van AUDIOVISUEEL CROSS MEDIA EN CREATIVE TECHNOLOGIES GAME ART EN GAME DEVELOPMENT NATLAB

TIPS EN EISEN: Leg het proces vast Communiceer goed met elkaar Aanwezigheid en inzet is verplicht Oefen je Duits 