Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
The customer centric software company
Advertisements

Optimale flexibiliteit in de verkrijging van royementsgegevens
Implementatie mogelijkheden voor professionele partijen
Work shop nieuwe functionaliteit Roy-data Nieuwe bevragings- en procesmogelijkheden release voorjaar 2014 Tjeerd Wierda.
Mobiel schademelden Het meest tastbare bewijs van vernieuwende verzekeraars Zoetermeer, november 2011.
EBSCO DISCOVERY Els Schaerlaekens Tom De Mey.
Pest Control geautomatiseerd!
Regelhulp Regelhulp is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
Introductie Clearinghuis Regresschades
Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Mailoplossingen voor het onderwijs
Easy Bis Bestuursdienst Informatie Systeem Van agendapunt tot besluit Met automatische internet publicatie.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
D.I.S. Distributie Informatie Systeem P. Harink 4Efficiency Services i.o.v. AEP Industries Nederland BV QAD Gebruikersdag - Juni 2008.
Empowerment via het internet Zelfhulp-portal reïntegratie
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Francis Devriendt, Stad Kortrijk Stefaan Ponnet, bvba Fusebox I-Points: digitale toeristische antennes in het straatbeeld van Kortrijk.
© Kars cum suis bv Benchmarking publiekszaken Workshop Procesmanagement 7 februari 2007.
Minicollege Service Oriented Architecture
Programma Verloop van schade zonder en met tegenpartij
Brug van incident naar preventie
Workshop nieuwe release Roy-data september Agenda Aanleiding en uitgangspunten nieuwe release Roy-data 1 x nieuwe zoekfunctionaliteit, 4 logistieke.
PADS4 maakt het eenvoudig om informatie te verspreiden naar een specifiek publiek op de juiste plaats en het juiste moment PADS4 is een professionele oplossing.
Tijdelijk informatie systeem overdracht vreemdelingen
Seminar Smart reports Voor een betere klantbediening en een effectievere schadebehandeling.
de digitale rechtsgang
Gemeente Ede Bedrijfsvoering Wmo 14 januari 2015.
MEETING SYSTEMS BV VOOREFFECTIEFVERGADEREN.  Meeting Systems bv levert software als hulpmiddel om het vergaderen te ondersteunen met de volgende kenmerken:
Uw eigen App Communiceer via uw website de App aan al relaties. Uw klanten beschikken altijd (ook offline) over uw en andere geregistreerde gegevens.
Wat is MultiBel? MultiBel is een alarmerings- en communicatiedienst. U bent in staat om met een paar simpele handelingen tot wel duizenden personen tegelijk.
WapliX Webdatabases New generations of applications.
Introductie Systems Engineering
Hoe optimaliseer ik de bereikbaarheid voor mijn organisatie.
Wordpress websites Zelf uw site bijhouden Partindag Maarten Pors.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Clearinghuis Regresschades Event 24 november 2015 De kracht van vertrouwen.
©2016 Avanade Inc. All Rights Reserved. RAI Community Technische Implementatie Rob Bakkers
DS WebShop presentatie. DS WebShop beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact beheer stamgegevens, artikelen en prijzen vanuit Exact real-time.
Bra1 STUDENTMOBILITEIT informatieanalyse Andre Brands – december 2014.
Mathijs Tieleman. Ilias binnen Bouw- en Infra opleidingen (ROC’s­)
Voorziening waarmee ambulance gegevens van/ over patiënt digitaal beschikbaar worden gesteld voor ketenpartner (vóór aankomst/ na overdracht)
Het Virtueel Kantoor Een eerste toelichting op het Virtueel Kantoor voor pgo-organisaties.
Stelling: Planning & Control (P&C) is iets van financiën !
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Efficiënte controle van uw Payroll proces Om de controle van de salarisverwerking inclusief de opvolgende processen (betalingen, loonaangifte en journalisering)
Gebruikers- ondersteuning Monitoring Data- beheer Management- informatie Change support Tactisch support Strategisch support Management support Behoefte-
Even over vrijwilligers. De VNG Vrijwilligersverzekering. Alle vrijwilligers binnen uw gemeente goed verzekerd Arjan Mengerink Accountmanager Overheid.
Ministerie van BZK – 3 november 2016
RadQuest 2.0 In samenwerking met ASolutions presenteert de
Medichain Hosted VoIP Medichain ICT & telecom
website pakket Je Bedrijf Onbezorgd Online!
26/10/2016 Stand van zaken betreffende de nieuwe organisatie van de Algemene Directie Instellingen en Bevolking.
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Klik op een app voor meer informatie: -ZermeloZermelo -Its LearningIts Learning -OneDriveOneDrive -Kahoot!Kahoot! -QuizizzQuizizz -QuizletQuizlet -Aura.
Nieuw Beter zoeken met Kenniswijzer.
Implementatie ECK Jorrit Janszen
Uw eigen diensten verkopen via 2tCloud
Digitale transformatie is de sleutel tot een nog succesvollere samenwerking Sven Eijck, 14 november 2017.
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
ON THE CUTTING EDGE OF E-HEALTH
RVC – Clinical Assistant
Handleiding NODR Schade App
Huishoudelijke hulp toelage (HHT)
secretaris stichting EDU-DEX
Middelburg werkt samen aan de toekomst Hoe de gemeente Middelburg inspeelt op maatschappelijke ontwikkelingen.
Floriday Plantenpaspoort
DRIE pilaren van Een gebruikersgerichte website
Transcript van de presentatie:

Stichting Efficiënte Processen Schadeverzekeraars Mobielschademelden: ondersteunen van uw digitale en STP ambities voor schademelden

Nieuwe focus om Mobielschademelden flink te laten groeien Nadruk op integratiemogelijkheden bij verzekeraars en volmachten Betrokken verzekeraars kunnen voor de eigen verzekerde een eigen digitale schademeldpropositie maken Van eenvoudig tot geavanceerd In de app maar ook bij de ‘tweede melding’, consistente klantervaring Verbeterde functionaliteit voor de klant: Klant hoeft zelf minder in te vullen Kan alles afhandelen op zijn eigen smartphone Functionaliteit op naam van verzekeraar of volmacht geeft meer vertrouwen Nieuwe propositie: maatwerk voor wagenparken Veel gegevens vooringevuld Routing naar wagenparkbeheerder App met naam en logo van het wagenpark

Vanaf medio 2018 op twee manieren tweezijdige schades melden. Vanaf nu: kunnen melden met 2 smartphones. Veel makkelijker voor de klant: 4 x zo snel melden omdat op 2 smart-phones wordt ingevuld en gegevens zijn vooringevuld Met nieuwe API kunnen verzekeraars onderscheidend zijn en een eigen interface ontwikkelen met een eigen digitale propositie. Met deze MSM oplossing is een volledige Straight Through Processing situatie te realiseren door de beproefde toedrachtsfunctionaliteit. Geanonimiseerde informatie wordt gedeeld met wegbeheerders tbv de verkeersveiligheid Concept is MSM inside Van App MSM platform MSM Naar API inside inside inside

Bestaande app blijft bestaan als versneller Bestaande app blijft behouden en is uitgebreid met een smartphone-smartphone faciliteit Samen op één smartphone blijft mogelijk MSM platform inside -Strategie ‘Mobielschademelden inside’ belangrijk voor vertrouwen klant en aansluiting op communicatie van politie en andere STAR stakeholders. Deze partijen promoten Mobielschademelden -Mogelijkheid tot koppeling met bestaande app garandeert direct groot toepassingsbereik

Leidt tot gezonde groei van het aantal meldingen

Diverse mogelijkheden om te branden voor verzekeraars Front end (app of website) Back end (aanvullen van de melding door klant en voeding back-office) Labelen van de Verbondsapp Verbondsapp voorzien van eigen logo en look & feel. Mogelijkheden ook eigen lettertype. Daarnaast is het ook mogelijk de persoonlijke data te voeden vanuit een eigen omgeving. Zelf in te richten eigen pagina voor vervolgdiensten en boodschappen Melding klant laten aanvullen in ‘mijn’ omgeving of via MSM -Voorheen de ‘achterkant’ van het SAF. Mobielschademelden kan de melding doorgeleiden naar de mijn omgeving van de verzekeraar. -’achterkant’ van MSM kan nu ook worden gelabeld (geskind) Eenvoudige API oplossing Focus op tweezijdige meldingen met 2 smartphones waarbij de app van de verzekeraar eerst de eigen automobilist bedient. De andere partij vult in via Mobielschademelden. Eigen teksten en flow. Dekt 90% van de meldingen. Volledig geïntegreerd in eigen userinterface met klant. Automatische voeding back-office -Automatische voeding met xml berichten of andere formaten. -door toedrachtsfunctionaliteit 60% STP afhandeling mogelijk. Volledige API oplossing Volledige Mobielschademelden functionaliteit voor alle Verkeersdeelnemers. ‘Tweezijdige schades invullen op één smartphone én op twee smartphones. Eigen Teksten, flow en volledige integratie met eigen services. met bijv. chatbot onderscheidend t.o.v. andere verzekeraars

Kosten en impact om te realiseren Front end (app of website) Back end (aanvullen van de melding door klant en voeding back-office) Labelen van de Verbondsapp -Kosten voor het labelen beperkt, enige duizenden euro’s -doorlooptijd: enkele weken incl. testen -kan worden ingeframed in de eigen website -back end oplossing optioneel Melding klant laten aanvullen in ‘mijn’ omgeving of via MSM -impact met name afhankelijk van reeds beschikbare omgeving en functionaliteit -vanuit het Mobielschademelden platform is dit configurabel Eenvoudige API oplossing -kosten goed te overzien, enige tienduizenden euro’s -doorlooptijd: 2 maanden -Eigen back-end oplossing is een vereiste. Deze back-en oplossing dient dan ook indien gewenst voor meldingen vanuit de Mobielschademelden Verbondsapp. Automatische voeding back-office -kosten voor automatische voeding van gegevens zijn relatief laag. -voor volledige STP ontwikkeling zijn verdere interne investeringen nodig waarbij een groei model kan worden gehanteerd. Volledige API oplossing -kosten 100.000 + afhankelijk van de te kiezen oplossing -doorlooptijd: 4 mnd+ -Eigen back end oplossing is een vereiste -Inspanning met name ook afhankelijk van eigen concept ontwikkeling

Fleet focus Waarom focus op wagenparken? Aan bestuurders van wagenparken kan opdracht gegeven worden om digitaal schades te melden Relatief hoge schadefrequentie Gaat om wagenparken a la Arriva, transportbedrijven etc. Basis is een gelabelde app met eigen url Een melding vanuit een wagenpark app gaat altijd naar de wagenparkbeheerder (en de tegenpartij) Eigen vervolgstappen op eigen webpagina kunnen worden ingericht Inrichten van een wagenpark app kost slechts enige honderden euro’s

Efficiency, 60% STP Elementen om efficiency te verhogen: Informatie wordt automatisch digitaal en ‘leesbaar’ aangeleverd; Betere, situationele uitvraag direct na de aanrijding; Beide partijen hebben direct de informatie ter beschikking; Adviesfunctie toedrachtsfunctionaliteit + oordeel van de klant maakt automatisch verhaal in het clearinghuis mogelijk: Verdere efficiency door mogelijkheden voor digitale klantproposities

Schadelastreductie en fraude Mogelijkheden op claim niveau en branche niveau Mbt. individuele claim: Nieuwe app vraagt ‘gestuurd’ om foto’s: verkeerssituatie en eigen schade; Foto’s eigen schade worden uitgewisseld via het MSM platform; Mogelijkheid extra vragen aan eigen polishouder te stellen; Op termijn: koppeling aan fraude detectie systemen. Mbt branche niveau: Completere ongevalsmeldingen ten behoeve van fraude detectie Locatie wordt nu veelal nauwelijks doorgegeven Tegenpartij en rekeningnummers worden nu nauwelijks doorgegeven

Aangesloten partijen 95% van de verzekeraars en volmachten aangesloten 80% van de lease aangesloten

Meer informatie? Neem contact op met: Tjeerd Wierda Tel nr 06-14185436 of twierda@seps.nl