WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
Careport Een nieuw zorg en gezondheidsconcept.
GfG ® Ook uw gemoedsrust verdient vakantie! Voyages réservés, voyages assurés !
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Workshop NotuBiz ‘Raad digitaal sterk’ Workshop met praktische voorbeelden over digitaal werken voor raadsleden.
Goudsmidatelier Jaasma De strategie – deel 1. Wat hebben we vorige week besproken?  De vraag en uitdaging  Hoe ziet u zichzelf als goudsmid?  Waarom.
INTERNET EN UW DAGELIJKSE BEDRIJFSVOERING Wim de Rave De BedrijfsAdviseur.
Digitale leermaterialen op internet leermiddelendatabase, open methodes en wikiwijs Darco Jansen Programmamanager.
De toekomst van de betaalinstrumenten
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
Gedelegeerd bestuurder UNIZO Karel Van Eetvelt SEPA Een bedreiging voor de KMO’s?
Blue Turtle Business Partners Samen bouwen aan een sterkere en betere onderneming.
4 P´s en 3 R-en MK01.
Inkomensverzorger voor de sector zorg en welzijn
Economics of Motivation Studiedag ‘Het gaat niet goed’ 28 april 2011.
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
ZorgTV Innovatie & Strategie. Zorg TV Project ter ondersteuning van diabetici in opdracht van MLOZ Onafhankelijke Ziekenfondsen Via het gebruik van zeer.
Door Nik Van Looy & Pieter Jan Proost
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Marketing presentatie
Innovatief Aanbesteden: DE VLAAMSE OVERHEID ALS ACTIEVE INNOVATOR Kenniscentrum Innovatief Aanbesteden Christophe Veys – Peter Thevissen 28 juli 2014.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Hoofdstuk7 Gestandardiseerde informatiebronnen Wat is gestandardiseerde data? Gestandardiseerde data: soort secundaire data waarin de verzamelde gegevens.
Digitaal Sociaal Huis Samenwerkingsproject Vlaams-Brabantse sociale huizen 2 februari 2009.
Content Management Organisatie voor Eenduidige Communicatie Frido Tactor 28 november, 2006.
Innovatie-gunstig Johnson & Johnson
Crowdsourcing Tim Versluijs. Inhoud Motivatie Wat is crowdsourcing? De acht stappen De vormen van crowdsourcing Voorbeelden Voordelen en gevaren Rol van.
Social media Gemaakt door: Hassie en Sanne. 1.De rol van social media in marketing & internetstrategie De rol van social media in marketing & internetstrategie.
Herman Krommendam 23 september 2009
Social Media Door Dyonne en Yanthe
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Strategie en positionering
2) De nieuwe dokter Wanneer u als arts nieuwe ideeën wil opzetten of vormgeven wordt u snel geconfronteerd met allerlei regels en hindernissen rond financiering.
Succesvolle regie: meer dan een mooi contract Mark van der Velden 14 april 2008.
oefening Planning bespreken
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Steven van Belleghem. - Inspirator bij B-Conversational - Frequente spreker op congressen en binnen bedrijven. - Business coach en geeft advies omtrent.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie INDUSTRIE IN BELGIE.
Van Big Data naar Smart Data Het combineren van sociale media met survey inzichten GfK Belgium Tim Meeusen 22/09/2015.
Projectmanagement Hoofdstuk 5 Maken van een Plan van aanpak Roel Grit.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Een perspectief voor Vlaanderen Aggiornamento Een perspectief voor Vlaanderen auteur functie datum Marc Van den Bosch Voka Kenniscentrum September 2011.
Minor digital marketing Esmé van der Klei Laura Niessen Hotel-eventmanagent TIO Amsterdam.
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie INLEIDING.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
Concept beleidsvisie Informatie Management Gemeente Delft 2012 – 2016 SLIM SAMEN WERKEN, SAMEN SLIMME KEUZES MAKEN.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Henk Heurter Docent/trainer bij Station tot Station.
Op weg naar een sterke, toekomstbestendige retail Toekomstscenario’s.
Printshop Services Online Copyshop, Printshop, Printen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 3 Omgaan met geld in een bedrijf.
De marketing van kennis
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Belgisch Platform tegen armoede en sociale uitsluiting EU2020
Prijsvraag digitale economie informatiesessie 19 oktober
Groei van ‘de onderneming’ …
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
CIO 3.0: een gemeentelijk perspectief op de digitale transformatie
B&O Producten Voor efficiënt bouwen in prefab hebben
Menno Jansen, programmamanager Zorginnovatie
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Bedrijfsnaam Ondernemingsplan.
Levenscyclus van de productontwikkeling van Janus Henderson
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF 1ste publicatie in samenwerking met 140+ executive interviews 15 Executive Steering Committee Panel (Insurance + InsurTech Executives) www.worldinsurtechreport.com

VERZEKERINGSSECTOR ERKENT VOORDELEN SAMENWERKING INSURTECHS Verhoogde wendbaarheid in verbeteren klantenervaringen 77,2% 59,5% Snellere Time To Market Nieuwe digitale mogelijkheden 46,8% 40,5% Voordelen t.o.v. concurrentie Betere operationele en kosten efficiëntie 36,7% Wendbaarheid ontdekken nieuwe inkomsten 36,7% % van antwoorden Source: Capgemini Financial Services Analysis, 2018; WITR 2018 Executive Interviews, 2018

DOOR SAMENWERKING MET INSURTECHS, KAN VERZEKERINGSSECTOR MEER INNOVATIEVE OPLOSSINGEN AANBIEDEN.

STELLING 1 WELKE MEERWAARDE HEEFT EEN INSURTECH, VOLGENS JULLIE, VOOR DE VERZEKERINGSMAKELAARS?

STERKTE INSURTECHS LIGT IN AANSPREKEN VAN NIEUWE MARKTEN EN NODEN VAN KLANTEN Mogelijkheid aanspreken nieuwe markten en noden van klant 57,1% 73,1% 71,4% Wendbaarheid 80,8% Mogelijkheid tot samenwerking en integratie in ecosysteem 81% 65,4% Mogelijkheid opbouwen duurzaam en competitief voordeel 61,9% 46,2% 61,9% Degelijk bedrijfsmodel 26,9% 66,7% Schaalbaar 42,3% InsurTechs Verzekeringssector Source: Capgemini Financial Services Analysis, 2018; WITR 2018 Executive Interviews, 2018

UNIEKE STERKTEN VAN INSURTECHS GEEFT HEN DE MOGELIJKHEID OM VERZEKERINGSSECTOR STERK TE BEÏNVLOEDEN.

STELLING 2 INSURTECH FACILITEREN, MAAR KUNNEN EVENTUEEL VEEL VERDER GAAN. IS DIT, VOLGENS JULLIE, EEN BEDREIGING VOOR DE ROL VAN DE MAKELAAR?

BELGISCHE KLANTEN ERVAREN MEERWAARDE TRADITIONELE VERZEKERINGSSECTOR STERKTEN VERZEKERINGSSECTOR STERKTEN INSURTECH Toegankelijkheid producten en diensten 77,6% Aanbieden snelle en efficiënte diensten 27,5% 3,5% 32,5% Veiligheid en bescherming tegen fraude 50% Mogelijkheid integreren sociale media met financiële wereld 23,4% 11,4% 29,8% Persoonlijke interactie 49,3% 24% 36,7% Merk 16,3% InsurTechs Verzekeringssector Source: Capgemini Financial Services Analysis, 2017; Capgemini WFTR, 2017

VERZEKERINGSSECTOR IN BELGIË HEEFT STERKE REPUTATIE, WAARDOOR SAMENWERKINGSMODEL VOOR INSURTECHS NUTTIGE BENADERING IS.

STELLING 3 HOE ZIET U, ALS INSURTECH, DE TOEKOMST?