Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ondernemen in de fysiotherapie is oorlog
Advertisements

Ondernemingsplan van <Naam van jullie bedrijf>
WE GAAN VOOR GOUD! Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland.
Ho 5: Kernkwaliteiten.
Ondernemen na je studie!
 Het begin  Hoe zijn we op ons idee gekomen?  Hoezo dieren?  het ontwerpen.  Het eindresultaat Hoofdstukken.
Koptekst Datum Cyclus succesvol ondernemen. Ondernemersvaardigheden Kamer van Koophandel Pieter Dijkhuis Voettekst.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Het onderschrift zou moeten luiden…
5 % 15 % 80 % Reteaming, plannen maak je samen! 14 November 2014 Joost Iserief Cathelijne Spijker Vantevoren snoepjes klaarleggen Uitdelen knikkers.
Cross Media. Functies binnen team Strategie Voorbereiden van debriefings Op de hoogte blijven van (markt) ontwikkelingen van klanten / concurrenten Adviseren.
Help Selina’s eerste les
Promotie- en doelgroepanalyse
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen  Een eigen bedrijf  Freelancer  Voordelen  Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie  Nadelen 
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf.
Voor jezelf beginnen Een eigen bedrijf. Algemeen Een eigen bedrijf Freelancer Voordelen – Grote vrijheid Leuk werk Brede oriëntatie Nadelen – Alles zelf.
Commercieel beleid en recht
1 Congres : wat na ons Jij ziet de dingen en zegt: Waarom? Ik droom de dingen en zeg: Waarom niet? B,Shaw.
De DIA – Dialoog In Actie van VIA ! Welkom bij deze workshop Marcel Daems ● advies ● training ● management Resultaat door verbinding.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 3 Ik sta aan het roer Neem initiatieven in en voor je werk.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 6 Hoe ziet jouw product eruit?
Les: Ondernemings plan LBB – Module Groen Ondernemen Coen van Wetering.
Waarom? Je hebt de afgelopen lessen je interesses, vaardigheden en persoonlijkheid in kaart gebracht. Waar dat samenkomt, daar ligt je passie. Dat.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 4 Waar is het gat in de markt?
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Een start van jouw groene idee In de duurzaamheidsweek klas 11 Februari 2016Jan Paul ter.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Presentatie voor de Soester Zakenkring - Organisatie & Innovatie - Waarde Winst Inspiratie.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 2 Mijn idee!
GROEIEN MET JE IDENTITEIT. EVEN VOORSTELLEN… WAT IS EEN KLANT?
Creatief Ketengericht Ondernemen 18 oktober 2012.
Commercie en recht Hoofdstuk 5 Concurrentie?. Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat.
De onderneming Hoofdstuk 1 Welk type ondernemer ben ik?
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Vakinhoudelijk leiderschap, in een tijd van verandering
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
LOB Presenteer je stagebedrijf
LOB zeven stappen naar succes
Thema 20 MZ 2 Onderhandelen.
Les 5: Het marketingplan
Beste ath 4..
Beste ath 4..
Uw bedrijf en de groei.
Ondernemerschap Jullie zijn gestart aan het laatste studiejaar en met nog een paar maanden te gaan komt een diploma steeds dichterbij. Om dit diploma te.
Dwaande met je bedrijf Ondernemersvaardigheden
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Goederenstroom en voorraadbeheer
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Nederland en de rest van de wereld
Creëer je zelf!.
Hoofdstuk 5 Hoe en met wie ga ik ondernemen?
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Zorgen voor een succesvol resultaat
waar / niet waar DE WAARDE VAN IETS IS VOOR IEDEREEN HETZELFDE
ONDERNEMEND LEREN LES: OUD SPEELGOED.
Eens / oneens EEN PRODUCT IS GOED ALS HET DUUR IS
Inspelen op innovaties
Hoofdstuk 7 Onderhandelen
Hoofdstuk 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten
De onderneming Hoofdstuk 7 1, 2, 3… GO!.
Creëer je zelf!.
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Verder rekenen met kommagetallen
Hoofdstuk 1 Idee: Droom of illusie?
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig Commercie en recht Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn?

1 Idee: Droom of illusie. 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? 5 Concurrentie? 6 Gezocht: leuke, betrouwbare klanten 7 Onderhandelen 8 De juiste marketingmix 9 Marketingdoelstellingen 10 Recht(en)

Wat maakt je tot een goede ondernemer? Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? Wat maakt je tot een goede ondernemer? Kernkwaliteiten en kernkwadranten Kwaliteit of valkuil? Allergieën

Een goed idee = een succesvol idee? Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? Een goed idee = een succesvol idee? Niet ieder goed idee levert meteen succes op! Zorg voor een goede voorbereiding Inventariseer knelpunten en struikelblokken

Hoofdstuk Wat heeft een onderneming nodig om succesvol te zijn? De stappen naar succes Sta achter je idee – vind je het over 20 jaar nog een goed idee? Staan klanten achter je idee – is er markt? Bepaal een goede kostprijs Begin met een hecht team aan je onderneming Overtuig de juiste geldschieter