Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen
Advertisements

De weg (terug) van een ‘high potential drop-out’…
Taghon Geert 2011.
1 HET ROER MOET OM! Presentatie over merken, businessen en situaties waar om diverse omstandigheden een stepchange gemaakt moet worden. We gebruiken voorbeelden.
Leonardo school – Hoogbegaafdheid
Vrijwilligers & motivatie
“Stretchen of stollen”
Sleutel tot verhoging van het studierendement? Olaf Spittaels
Arbeidstevredenheid en prestaties
De opbrengsten van een groei-mindset
CREATIVITEIT Het geluid van de wind in de pijnbomen.. Op een schilderij. 7 aandachtspunten voor flow geïnspireerd door Denken als Leonardi da Vinci, M.
Motiveren Leidinggeven Blz. 143.
VPT-themadag 7 maart 2011 ‘Veiligheid boven alles!’
BIJ JONGEREN MET AUTISMESPECTRUMSTOORNIS
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Wat doen ze me nou...? Jan Bransen Publiekslezing, 7 april 2010.
Organisatiecultuur.
Hoofdstuk 10 Prestaties beoordelen en bijsturen
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Herontwerptool Educator – CINOP.
Leeftijd, Mindset en Leiderschap NIP Utrecht 12 februari 2010 Betty Dalhoeven.
Rekenbegrip derde kleuterklas
1 TEKST 6PRESTATIEMOTIVATIE EN FAALANGST VERBAND MET INTELLIGENTIE: WILLEN BENUTTEN VAN JE CAPACITEITEN, OP WELKE GEBIEDEN DAN OOK = AMBITIEUS GEDRAG,
Carol Dweck: Mind-set Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
FWG SUPERSET®.
Aanraken a.u.b. Culturele Onderwijstentoonstelling
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Werkhoudingsproblemen bij hoogbegaafde kinderen
Dossier Empowerment.
C. Molmans SOD-Opleidingen
Hoogbegaafd? Herkennen en erkennen
Algebra met Inzicht Bijeenkomst 11 december 2009.
Werkveldconferentie 13 november 2014
VERSTERK WAT WERKT.
Les 5 Twee weken over de sociale ontwikkeling : de ontwikkeling van het individu in relatie tot de sociale omgeving Interactie met anderen, mensen reageren.
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Week 1: kennismaken Mindset en feedback.
Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen
Geïntegreerde schoolverbetering
Feedback geven als methodiek om op maat van studenten te werken Onderwijsdag AUHL 18 januari 2016.
Het concept ‘leren’ en de werking van de hersenen
Ze kunnen het omdat jij dat denkt Workshop groeigericht feedback geven
Coaching bij onderpresteren (van leerlingen én ouders) Maria van Groenestijn SLOMaria van Groenestijn
Passie voor het vak Oog voor het kind
Talent stimuleren en ontwikkelen
Mindset DE ROL VAN OVERTUIGINGEN OP GEDRAG EN FUNCTIONEREN JAN VAN ZUTPHEN.
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Desirée Houkema & Yvonne Janssen Conferentie ‘Passend onderwijs en (hoog)begaafdheid’ – 11/12 november.
Building Alliances Gezond In … Brian Tjemkes 23 juni 2016.
G ELUKKIG ZIJN KUN JE LEREN H ET VERLANGEN NAAR GELUK IS VOLGENS ONDERZOEK UNIVERSEEL WENSELIJK EN MENSELIJK Sheila Neijman,
Formatief versus summatief
Good Practices VO Gouden weken en schoolstewards
Clinic Bondsvergadering
Werk samen of alleen. Maak een dia waarin je ‘Neural propagation depth’ visualiseert. Maak gebruik van de afbeeldingen op deze dia – EN vind of maak je.
Motiveren: de ins en outs!
In de EscapeRoom Met behulp van Monique & Kiki
Breinleren.
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
Leerteam Flow.
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
Executieve functies versterken middels denkspellen.
Ze kunnen het omdat jij dat denkt
De Mindset voor Presteren in het Klaslokaal
Kansarmoede in de school
Prestatiegedrag.
Profiel van een plusleerling
Veiligheidsprogramma’s toen…
De FoutenFabriek Frank Deuring
Transcript van de presentatie:

Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht Carol Dweck: Mind-set Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht

Carol Dweck: Fixed versus Growth Mind-set ontwikkelingspotentieel hoogbegaafd

Intelligentie kan verder Fixed Mind-set Intelligentie is een statisch gegeven Growth Mind-set Intelligentie kan verder ontwikkeld worden Gevolgen voor het omgaan met: UITDAGINGEN HINDERNISSEN INSPANNING KRITIEK SUCCES VAN ANDEREN

Growth FIXED Mind-set Mind-set Leidt ertoe dat men slim wil overkomen en daardoor heeft men de neiging om … Leidt tot de wil om te leren en daarom… FIXED Mind-set

The greatest barrier to SUCCESS is the fear of FAILURE

Kenmerken flow ervaring Externe Condities  Interne condities Duidelijk en bereikbaar doel Directe, constructieve feedback Uitdaging en vaardigheid in balans Volledige concentratie en focus Gevoel van controle over de activiteit of situatie De activiteit levert intrinsieke beloning Verlies van zelfbewustzijn Verlies van tijdsbesef