LOP Antwerpen basisonderwijs Evaluatie CAR5 door de scholen AV 4 juni 2014
Bevraging Elektronische bevraging 51 directies namen deel Alle netten Ongeveer 30% Opgedeeld in verschillende thema’s: Aanmeldperiodes Informeren en communiceren scholen Informeren en communiceren ouders Ordeningscriteria en dubbele contingentering Software en portaal
Bevraging 4-puntenschaal 5-puntenschaal “De periode tussen beide aanmeldperiodes is voldoende lang?” 5-puntenschaal “De communicatie aan scholen in het kader van CAR5 in vergelijking met CAR4 was?”
Thema 1: Aanmeldingsperiodes De opsplitsing in deelperiodes, de start- en einddatum van de periodes en de duur van iedere periode werd positief bevonden door de grote meerderheid van de scholen Geen elementen die grote wijzigingen ondersteunen
Thema 2: Informeren en communiceren scholen Scholen vonden dat ze voldoende en tijdig relevante informatie kregen en dat ze met vragen bij de helpdesk scholen en ouders terecht konden De infosessie, handleidingen en brochures zijn handig voor de scholen De meerderheid van de scholen heeft de communicatie als beter ervaren dan in CAR4; niemand slechter
Thema 3: Informeren en communiceren ouders De kijkdagen zijn een meerwaarde en de informatie over de kijkdagen en infomomenten was algemeen duidelijk Zowel de school als aanmeldpunt als de intermediaire aanmeldpunten vinden scholen positief
Thema 4: Ordeningscriteria en dubbele contingentering De meeste scholen zijn tevreden met de criteria voorkeur en afstand en vinden tevens dat deze voldoende differentiatie toelaten Een meerderheid van de scholen is het eens dat de RA gebaseerd op een cirkel van 800m een goede weerspiegeling toelaat
Thema 5: Software en portaal Over de website MJA (informatie, aanmelden, inschrijven ordening van website) zijn de scholen tevreden scholen vinden de website CAR5 beter dan die van CAR4