Van Arbotelefoon naar Arbo-adviespunt

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vertaling van Miriam Zweverink Project No Presentatie 2009 Tool 3 WORX voor aannemers.
Advertisements

Model RI&E Sociale Werkvoorziening
Overflow of partnership Marion V. van den Brink vdb interim management.
Management Informatie en Business Intelligence voor uw kantoor
IPV 2012 Van opleidingsadviseur naar personeelsadviseur
Digitale dienstverlening
Welke koers vaart het Zuyderzee College?
Inspelen op ontwikkelingen farmaciemarkt
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Welkom Workshop: Verenigingscoach Programma: -Voorstellen -Introductie Huis voor de Sport Limburg -Verenigingscoach.
Ervaring project Op Eigen Benen Vooruit Projectleidersbijeenkomst 6 september Trudi Taat Verpleegkundig Specialist.
Informatiebijeenkomst mei 2010 voor medewerkers gezondheidscentra.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Sofokles Sector WO Duurzame Inzetbaarheid van Medewerkers
De kracht van Pylades B.V. Pylades is een integrale ICT dienstverlener op het gebied van Dynamics AX, CRM, SharePoint, Business Intelligence en software.
Project : Bestelbonnen Automatisering van het verzenden van bestelbonnen via Outlook.
45 minuten: Introductie, afstemming (10 min.)
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Welkom.
Meer maatwerk door vernieuw(end) teamwerk ‘t Heibosch
Totaalaanpak Novostar
Frontlijnaanpak in Leeuwarden
Zonnekeur Installateur Solar days 2014, Wageningen Gerard van Amerongen Stichting DEPK 1.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Titel aanpassen.
Individueel roosteren
1 Stand van zaken. Werkgeversaanpak 2 Vanuit 1 loket: Ontzorgen en kwalitatieve dienstverlening aanbieden op diverse gebieden vanuit het concern. Dienstverlening.
Introductie Ouder- en kindadviseur [Naam spreker, gelegenheid, datum, plaats,]
Datum naam 1 datum plaats Multidisciplinaire Richtlijn Preventie beroeps- slechthorendheid Juli 2007 naam persoon.
Projectplan <naam project>
KAM H5 Veiligheid Logistiek teamleider.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Ondernemingsdossier Ervaringen en doorontwikkeling Bart Ekkelkamp Procesadviseur Gemeente Zwolle.
StudyCall // ROC West-Brabant. Agenda 15.45u – 16.00u: Inloop 16.00u – 16.15u: Toelichting besluit BAG, Peter Zacht 16.15u – 16.30u: Korte demo StudyCall.
Adviesrecht in de praktijk. Caroline van den Berg, trainer BOinK.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Ervaringen met implementatie van beeldschermzorg "Een deur naar de rest van de wereld" Irene van Duijvendijk Adviseur Zorg ICT & Innovatie 15 oktober 2015.
marketing Projectgroep 7. Eén van de meest gebruikte Gratis tot s en mail adressen Maken van templates Resultaten meten Mails.
Altijd in de buurt!. Even voorstellen: Meindert Baptist Administrateur / Financial Controller (v.h. Manager bedrijfsbureau)
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 6 Onderdeel : personeelsinstrumenten.
MEE Noord en Midden Limburg Ondersteuning bij leven met een beperking.
KENNISMAKINGSAVOND REYNAERTCOLLEGE 3 VMBO BK 5 OKTOBER 2015.
Subsidie Sociale innovatie en vitale bedrijven VAPRO Subsidieadvies.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Veilig en gezond aan ’t werk, dat raakt iedereen. Goed voor jou en voor de zaak. Samen sterk voor preventie Wat kunt u van Esener opsteken over leiderschap.
Wat kun je doen tegen werkdruk
Testen Realisatie Ontwerp Require- ments man. Gebruikers- ondersteuning Educatie Monitoring Data- beheer Management- informatie Operationeel support Tactisch.
Auteur: Felicie van Vree, Susan van Klaveren Datum: 4 februari 2010 Van AWBZ naar Wmo: zoeken naar nieuwe vormen van ondersteuning Susan van Klaveren en.
Cliënten Over Kwaliteit (COK). Over het LSR Het LSR, landelijk steunpunt (mede)zeggenschap Koepelorganisatie voor cliëntenraden Kwaliteitsonderzoek, training,
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Landelijke raad 11 juni 2016 Toelichting op de belangrijkste onderwerpen van de agenda.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
Nieuwe wetgeving sinds 1 januari 2015
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Personal Coaching Service.
Sociaal Juridische Dienstverlening
Informatiebijeenkomst Facet
Naar meer activerend onderwijs in het VO
Beroepstrots: de gemotiveerde ambtenaar
Wijzigingen Arbowet & Procedure Ziekteverzuim
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
TWI = Training Within Industry
Procesmigratie van ITIL naar ISM
Medezeggenschap? Ook voor u!
Arbocatalogus 13 januari 2019.
Sterke FNV: Zichtbaar betrokken wervend hoe doe jij dat?
Groeien in ATEX volwassenheid
Welkom! Jolande Dirkx en Judd Emmen 6 maart 2019.
Welkom bij de inspiratiemiddag
Transcript van de presentatie:

Van Arbotelefoon naar Arbo-adviespunt

Aftakeling Tot 5 jaar geleden liep de Arbotelefoon goed Toen: introductie van nieuwe werkwijze bij CC ‘Stroomlijning’ dienstverlening, Arbotelefoon en regulier door elkaar, een uurtje voor de mail, geen vaste werkplekken Veel verwarring, weinig saamhorigheid, lange wachtrijen, onbeantwoorde mails, verslechterde kwaliteit

Herleving Er moest wat gebeuren. Veranderproces ingezet, 3 jaar knokken Uiteindelijk door tussenkomst management start met veranderproces Arbo-consulenten, teamleiders CC en adviseurs BAG hebben samen een analyse, kwaliteitsdoelstelling en projectplan opgesteld

Back in business De Arbotelefoon heet nu Arbo-Adviespunt, met een nieuw telefoonnummer, nieuwe email en ruimere openingstijden Twee consulenten elke dag dedicated Arbo-Adviespunt Vaste werkplekken, goed archief en documentatie, regelmatig contact met de BAG en intervisie Kwaliteit sterk verbeterd, en service level veel hoger

De toekomst Het aantal beantwoorde vragen is gestegen, maar het Arbo-Adviespunt kan meer aan Inzetten voor campagnes, acties en activerend vakbondswerk Landelijke bekendheid als het punt voor deskundig advies over veilig en gezond werken, voor alle werknemers Regelmatige stuurinformatie voor de FNV