Introductie intervisie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende meningen en verschillende.
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Trek een stukje van een ansichtkaart uit de hoge hoed.
Les 5: orde en klassenmanagement
Almere in vogelvlucht!. Doel v/d les? Voorkennis activeren over Almere/Flevoland.
5 e /6 e leerjaar Vul hier je school in LES 2 - Krabbels van een onderzoeker.
OFC28 mediawijsheid les 3.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Page 1 Workshop thema 4 21 mei 2013 Hanneke Koopmans.
Iedereen gebruikt social media.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 6: Presenteren Doelen: Zorg dat jullie het hele programma op 1 USB-stick hebben staan zodat de ouder- avond zonder.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
Groepsdynamica & Interactief communiceren
Coaching week Rotterdam Academy.
Week 7 Jacqueline Koopmans Docentenkamer PH 01.12
Coach Academy Opbouw 1. Doel Leren hoe je van het Alkmaar Guardians jeugdplan tot een trainingsplan komt Ervarigen met elkaar delen Een gezellige avond.
Dialyse…… en wat betekent dit voor u als partner Carla Deen Dirry Keurhorst.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Zicht op Samenspel! Meander & Bas Schepers. Programma EERSTE HELFT –Inleiding –Verwachtingen & Vragen –Project of Traject ? –Volgen RUST TWEEDE HELFT.
Professionalisering en intervisie
Derde training Verloop traject Systematisch werken
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Professionele ontwikkeling
Alcohol en grenzen Plaatje.
Observeren en rapporteren
BDO Basisdocentschap Tamar Clasquin
Maak een fotocollage van jouw familie
Reflecteren even pas op de plaats
Martin Creed – Museum Voorlinden
Week 1, les 3.
Communicatie 4e les.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Laaggeletterdheid en de BPV
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
© UNIEK IN DE KLAS.
Schrijfvaardigheid Doelen:
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Het discussiespel In ons land is er steeds meer weerstand tegen de vee-industrie. Het moet anders, maar hoe? In deze discussie spelen verschillende.
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Gesprekstechnieken Les 4.
Financiën & administratie
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Les 1 7 Mei Werkveldoriëntatie Les 1 7 Mei 2018
14 december 2017 bijeenkomst 5.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Intervisie.
Iedereen heeft z’n eigen locker om
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Vriendschap en verliefdheid
Loopbaan en burgerschap les 3
gesprekstechnieken Les 2
Persoonlijke doelen maken
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
SEL Les 2: normen en waarden.
Les 4: iedereen is anders
Social media Wat deel je wel en niet?.
Les 8: Samenwerkingsvaardigheden 2
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Heet iedereen welkom en geef aan dat de bijeenkomst erg belangrijk is
Lessenserie: Voeding – mbo 2 Vak: burgerschap 2 Lesuren: Herkomst van voeding Eigen verspillingsgedrag.
Doelen Aan het einde van de les weten jullie:
Suriname Samsam – Burgerschap in de Klas
Transcript van de presentatie:

Introductie intervisie

Programma van vandaag A&A registratie Introductie intervisie Stagesituaties Oplossingenspel Afsluiting

Wat is intervisie? https://www.youtube.com/watch?v=SaFiyxcx47M * Beter worden in je werk * Zelfhulp * Geen leiding, gelijkwaardig * Vertrouwelijk * Gedisciplineerd * In de derde les gaan we afspraken maken over intervisie. In les 4 is de eerste intervisiebijeenkomst.

Stagesituaties Wie heeft er een situatie over stage en wil dit met de klas delen? Klas: stel vragen zonder dat daarin je eigen mening naar voren komt. Is de situatie voor iedereen helder? Wat heeft jouw klasgenoot heel erg goed gedaan in deze situatie en zie je ook als een kwaliteit? Hoe zou jij het zelf aanpakken? Conclusie

Oplossingenspel Jullie gaan in twee groepen werken. Jullie krijgen een casus die op stage voor zou kunnen komen. Iedereen bedenkt voor zichzelf hoe hij/zij zou handelen in deze situatie. Wanneer iedereen iets heeft bedacht mogen jullie dit aan elkaar vertellen. Iedereen heeft 10 punten. Deze punten kun je uitdelen aan oplossingen die in jouw ogen heel goed bedacht zijn. Nabespreken

Afsluiting Hoe vonden jullie deze les? Wat heb je vandaag geleerd? Tot volgende week!