Algemene Vergadering v.v. Woudrichem 09 oktober 2017
Agenda Opening door voorzitter Kees Braat Binnengekomen, uitgegane stukken en mededelingen over vrijwilligers en jubilarissen Kees Notulen AV 12 december 2016 en Bijzondere AV 13 september 2017 Marjan Jaarverslag van het bestuur Marjan Financieel verslag over het afgelopen boekjaar Stephan Goedkeuring van de balans en van de staat van baten en lasten en de daarbij behorende toelichting Stephan Verslag van de kascontrolecommissie Lid Benoeming nieuwe kascontrolecommissie Stephan Vaststelling van de begroting Stephan Vaststelling van de contributies Stephan Indienen vragen voor de rondvraag Dirk Pauze Beantwoorden van de vragen in de rondvraag Dirk Besluit nieuwe bestuursstructuur Remco Besluit tot statutenwijziging Kees Benoeming bestuursleden Kees Sluiting Kees
5. Financieel verslag - voetbalzaken Voetbalzaken - kosten Begroting Werkelijk Voetbalzaken - opbrengsten 2017-2018 2016-2017 2016-2017 Personeelskosten 30.500 33.014 32.500 Entreegelden 4.000 3.134 3.250 Kosten jeugd 3.000 1.900 Jeugdacties (Grote clubactie, flessenactie, pasen) 3.691 2.000 Medische verzorging 1.074 1.500 Kosten selectie 4.500 1.750 2.500 Inschrijfgelden 1.000 1.492 - Attenties / prijzen / geschenken 2.154 Materialen 1.048 5.000 Opleidingskosten Kosten voetbalzaken 45.500 42.432 Opbrengsten voetbalzaken 7.250 6.825 5.250 Contributie 55.000 55.328 KNVB 12.500 12.512 14.000 Subsidie gemeente Jeugd Kosten leden Opbrengsten leden 56.900 57.228 Totaal kosten - Voetbalzaken 58.000 54.944 59.500 Totaal opbrengsten - Voetbalzaken 64.150 64.053 62.150
5. Financieel verslag – facilitaire zaken (1) Facilitaire zaken - kosten Begroting Werkelijk Facilitaire zaken - opbrengsten 2017-2018 2016-2017 Kosten kopieerapparaat 3.500 3.553 Telefonie, internet, tv 1.500 1.817 1.800 Accountantskosten 2.500 628 Sponsorbijdragen hoofdsponsors ESJ - Administratiekosten 7.500 5.998 7.800 Opbrengsten administratie Gas, water, licht 18.000 17.755 20.000 Zakelijke lasten 4.000 3.540 Verzekeringen 4.500 4.635 Onderhoud gebouwen 5.000 4.792 Vrijval Voorziening 15.911- Huisvestingskosten 31.500 14.811 33.000 Onderhoud - Stichting sport en welzijn 24.000 12.000 Onderhoud velden 4.706 22.000 Brandstof machines 440 1.300 Subsidie Gemeente onderhoud velden 6.100 Onderhoud machines 4.742 2.000 Overige subsidies 2.980 Accomodatiekosten 21.888 25.300 Opbrengsten subsidies 9.080 Personeelskosten 10.000 11.000 Inkoop kantine 45.000 50.781 44.500 Opbrengsten kantine 92.500 96.350 87.500 Inkoop propjevol Opbrengsten propjevol Kantinekosten 57.500 61.781 57.000 Kantine opbrengsten 95.000 90.000
5. Financieel verslag – facilitaire zaken (2) Facilitaire zaken - kosten Begroting Werkelijk Facilitaire zaken - opbrengsten 2017-2018 2016-2017 Rente hypotheek 2.000 2.446 3.000 Bankkosten 700 794 1.000 Rente opbrengsten 100 - 250 Financieringslasten 2.700 3.240 4.000 1e elftal (sponsoring) 2.500 Sponsorbijdragen hoofdsponsor Jacco Sport Overige elftallen 3.500 11.158 10.000 Sponsoring wedstrijdkleding 500 Kosten wedstrijdkleding 6.000 12.500 Opbrengsten wedstrijdkleding 5.000 6.500 Kosten Draaimiddagen Draaimiddagen 4.500 5.117 1.600 Kosten Activiteitencommissie Activiteitencommissie 4.692 3.600 Kosten Loterijen Extern Loterijen Overig (Lotto en Vriendenloterij) 1.068 800 Kosten Verlotingen Opbrengsten Verlotingen 10.877 Afschrijvingen Machines en inventaris 3.295 Afschrijvingen Kunstgrasveld 7.000 3.518 Afschrijvingen Gebouwen 4.768 4.900 Afschrijvingskosten 14.000 11.581 10.500 Overig (drukwerk e.d.) 6.237 Autocross 5.116 Overige kosten 7.108 5.200 Opbrengst overlast MCD Diverse kosten Diverse opbrengsten 11.353 20.000 Totaal kosten - Facilitair 148.700 137.565 155.301 Totaal opbrengsten - Facilitair 118.100 128.160 131.350
5. Financieel verslag – Sponsorzaken Sponsorzaken - uitgaven Begroting Werkelijk Sponsorzaken - opbrengsten 2017-2018 2016-2017 Kosten Reclameborden 1.000 4.556 - Opbrengsten reclameborden 15.000 11.377 10.000 Sponsoropbrengsten 1e elftal 4.500 4.400 5.000 Kosten wedstrijdballen 960 1.120 Sponsor wedstrijd ballen Kosten Merchandise 400 Opbrengsten Merchandise 500 Kosten Clubblad de Stormvogel 2.800 3.070 2.750 Opbrengsten Clubblad de Stormvogel 3.250 3.105 3.000 Kosten Rommelmarkt 750 Opbrengsten Rommelmarkt 2.000 Kosten Bolwerkkoerier 3.500 3.480 Opbrengsten Bolwerkkoerier 3.750 4.158 Overige sponsoring 1.250 2.661 Totaal kosten - Sponsorzaken 9.060 12.226 7.000 Totaal opbrengsten - Sponsorzaken 32.010 26.821 25.500
5. Financieel verslag - overzicht Totaal kosten - Voetbalzaken 58.000 54.944 59.500 Totaal opbrengsten - Voetbalzaken 64.150 64.053 62.150 Totaal kosten - Facilitair 148.700 137.565 155.301 Totaal opbrengsten - Facilitair 118.100 128.160 131.350 Totaal kosten - Sponsorzaken 9.060 12.226 7.000 Totaal opbrengsten - Sponsorzaken 32.010 26.821 25.500 Totaal 215.760 204.735 221.801 214.260 219.034 219.000 Begroot resultaat 2016 - 2017 2.800- Gerealiseerd resultaat 2016 - 2017 14.299 Begroot resultaat 2017 - 2018 1.500-
15. Besluit tot Statutenwijziging Aanleiding: AV statutenwijziging sept. 2007 geen notariële akte, vallen daarmee terug op 27-11-1978 deels gewijzigd 27-2-1979 Onvoldoende ruimte voor gewijzigde Bestuursstructuur Bijzondere AV 13-09-2017 geen twee derden leden aanwezig, dus geen besluit Vragen in die vergadering: Artikel 6 lid 5 Straffen; schorsing van 5 naar 1 jaar Artikel 9 lid 2 Bestuur; ten minste tien leden kandidaat stellen i.p.v. drie Artikel 10 Bestuursbevoegdheid; oud art.14 lid 5 goedkeuring AV rechtshandelingen/investeringen boven 15.000 euro vervallen Nagetrokken bij notaris en KNVB. Ruimte om KNVB model aan te passen/vullen. Voorstel bestuur: Schorsing max. 1 jaar handhaven Tien leden kandidaat stellen aanpassen naar drie akkoord Oud artikel boven 15.000 euro toestemming AV niet toevoegen, dus bij afwijkingen van goedgekeurde begroting altijd terug naar AV
16. Benoeming bestuursleden Aftredend volgens rooster en herkiesbaar Marjan Pullen, secretaris Uitbreiding bestuur naar 6 leden, voorstel ???, bestuurslid Voetbalzaken Wijziging bestuursfunctie Remco Pronk, wordt bestuurslid Facilitaire Zaken ROOSTER VAN AFTREDEN 2018 2019 2020 Kees Braat Voorzitter Aftredend niet herkiesbaar Remco Pronk Facilitaire Zaken ?? Voetbalzaken Stephan van Leeuwen Penningmeester Dirk Pellicaan Sponsoring Marjan Pullen Secretaris