Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Verkoopgesprek Hoofdstuk 2 Rechten en plichten
H1 Verkoopgesprekken H2 Rechten en plichten H3 Verkoopafhandeling H4 Afrekensysteem en geldbeheer H5 Reclame en sociale media
Wat heb ik in de vorige les geleerd? Verkoopgesprekken Wat ga ik nu leren? Rechten van de koper Plichten en belangen koper Plichten verkoper Garantie Bescherming consument
Consumentenrecht Consumentenkoop Compleet product Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Rechten van de koper Consumentenrecht Compleet product Product heeft beloofde kwaliteiten Consument kent eventuele bijkomende kosten Consumentenkoop Het gaat om een roerende zaak Verkocht door een professionele verkoper Koper is een ‘natuurlijk persoon’
Verplichtingen van de koper Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Plichten en belangen koper Algemene voorwaarden Betalingsvoorwaarden Leveringsvoorwaarden Verplichtingen van de koper Koper voldoet de koopprijs volgens de afgesproken betaalwijze en binnen de betaalperiode Vooruitbetaling Rechten en plichten bij prijswijzigingen Consumentenorganisaties Onafhankelijk advies Warenonderzoek
Verplichtingen van de verkoper Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Plichten verkoper Verplichtingen van de verkoper Eigendomsvoorbehoud Recht van reclame Garantie Eisen aan het product Bij ondeugdelijk product: Reparatie Vervanging Vergoeding Geschillencommissie
Wettelijke garantie Fabrieksgarantie Winkelgarantie Verlengde garantie Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Garantie Wettelijke garantie Fabrieksgarantie Winkelgarantie Verlengde garantie Recht van regres
Wet productaansprakelijkheid Wet koop op afstand Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Bescherming consument Wet productaansprakelijkheid Beschermt de consument bij gevolgschade. Wet koop op afstand Beschermt de consument bij een koopovereenkomst op afstand. Wet oneerlijke handelsafspraken Beschermt de consument bij misleidende of agressieve verkoop. Wet handhaving consumentenbescherming Hierin staan de rechten van consumenten en wie deze waarborgen.