Hoofdstuk 2 Rechten en plichten

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dieter Smolders en Jef Claes Projectwerk Academiejaar
Advertisements

H1 wikken en wegen Paragraaf
Executieverkoop ds Ten laste van de heer B. Sen, wonende te 1108 GB Amsterdam aan het adres Leksmondhof 296 Op donderdag 27 maart 2014 om
4 July July July 2014Hogeschool Rotterdam1 ONDERNEMER EN CONSUMENT qhw8Qd97U.
KOOP-VERKOOP DEFINITIE EIGENDOMSOVERDRACHT RISICO-OVERDRACHT
Business Economics Handels –en financiële technieken
Module Consumptie Hoofdstuk 1:
Herhaling H4  Iedereen gaat staan  Lees en luister naar de vraag  Kies het voor jouw juiste antwoord doordat je het groene of rode kaartje toont.
Contract, AV, incoterms, E-commerce en Weens koopverdrag
De Algemene Voorwaarden
13 Rechtsgevolgen van een overeenkomst
Klachtenbehandeling Niveau 2 Kerntaak 2.
Docent: S. Allaoui Consumentenrecht.
Klas MEV1A Lokaal E0.01 Mr. Eppo van Koldam
Wat moet je leren voor het PW Heel hoofdstuk 4 Oefentoets Rekentrainer! Samenvatting einde van het hoofdstuk in leerwerkboek.
KREDIETVERLENING.
Afspraak tussen 2 partijen! Of een contract tussen 2 partijen.
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
De wet op de marktpraktijken en bescherming van de consument
Blok 4verbintenissen.
§ 1.2 Sta je samen sterker? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan.
Commercieel beleid en recht
Verkoop en marketingplan
3.2 Hoe beslis je wat je koopt?
3.4 Hoe woon je? Als je gaat verhuizen kun je een huis kopen of huren.
Recht H3 Kopen en verkopen Filiaalmanager.
3.3 Sta jij in je recht? Om de consument te beschermen is er niet alleen de Consumentenbond. Er zijn ook wetten en regels waar de aanbieder zich aan moet.
Fase 3 Controleren van de voorraad en bestellen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 15 Marketing en de wet.
1 CCC & CCM – Mod2 JACM Juridische Aspecten Credit Management H12. Koop & Ruil.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
HOOFDSTUK 3 Wat koop je ervoor?. Consumentenorganisaties Komen op voor de belangen van de consument (klant) Voorlichting geven Waarschuwen tegen misleidende.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Verkoop en advies Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Kosten ► Omzet ► Verkoopprijs ► Afzet ► Exploitatiekosten.
Introductie Service 4.1 Service. Introductie opdracht juichpakken roy donders vliegen winkel Maak de introductie opdracht met 2 of 3 personen.
Commercie en recht Hoofdstuk 10 Recht(en). Inhoud 1 Idee: Droom of illusie? 2 Voor wie doet een ondernemer wat hij doet? 3 Waarom ondernemen? 4 Wat heeft.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Recht Hoofdstuk 5 Overeenkomsten en verbintenissen.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Paragraaf 2.3 Wat willen zij dat je koopt?.
Tijdens deze opdrachten mag je je lesbrief gebruiken.
Juridische aspecten van een webshop
Verkopen Les 3 Niveau 4.
Een website. Wat komt daar eigenlijk allemaal bij kijken
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Consumentenrecht Alle regels en wetten die de consument beschermen bij de aankoop van producten van bedrijven De consument moet als ‘zwakkere’ partij beschermd.
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 4 Rechtssysteem in Nederland
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 1 Een onderneming starten
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Verkoopt en handelt verkoop af
Hoofdstuk 6 Consumentenkoop
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Verkoop Service.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Verkoop De klant.
Verkoop Het verkoopgesprek.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Verkoopgesprek Hoofdstuk 2 Rechten en plichten

H1 Verkoopgesprekken H2 Rechten en plichten H3 Verkoopafhandeling H4 Afrekensysteem en geldbeheer H5 Reclame en sociale media

Wat heb ik in de vorige les geleerd? Verkoopgesprekken Wat ga ik nu leren? Rechten van de koper Plichten en belangen koper Plichten verkoper Garantie Bescherming consument

Consumentenrecht Consumentenkoop Compleet product Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Rechten van de koper Consumentenrecht Compleet product Product heeft beloofde kwaliteiten Consument kent eventuele bijkomende kosten Consumentenkoop Het gaat om een roerende zaak Verkocht door een professionele verkoper Koper is een ‘natuurlijk persoon’

Verplichtingen van de koper Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Plichten en belangen koper Algemene voorwaarden Betalingsvoorwaarden Leveringsvoorwaarden Verplichtingen van de koper Koper voldoet de koopprijs volgens de afgesproken betaalwijze en binnen de betaalperiode Vooruitbetaling Rechten en plichten bij prijswijzigingen Consumentenorganisaties Onafhankelijk advies Warenonderzoek

Verplichtingen van de verkoper Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Plichten verkoper Verplichtingen van de verkoper Eigendomsvoorbehoud Recht van reclame Garantie Eisen aan het product Bij ondeugdelijk product: Reparatie Vervanging Vergoeding Geschillencommissie

Wettelijke garantie Fabrieksgarantie Winkelgarantie Verlengde garantie Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Garantie Wettelijke garantie Fabrieksgarantie Winkelgarantie Verlengde garantie Recht van regres

Wet productaansprakelijkheid Wet koop op afstand Hoofdstuk 2 Rechten en plichten Bescherming consument Wet productaansprakelijkheid  Beschermt de consument bij gevolgschade. Wet koop op afstand  Beschermt de consument bij een koopovereenkomst op afstand. Wet oneerlijke handelsafspraken  Beschermt de consument bij misleidende of agressieve verkoop. Wet handhaving consumentenbescherming  Hierin staan de rechten van consumenten en wie deze waarborgen.