Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

StartDOCUMENT Petje op petje af Muziek van holland spot of fimpje.
Praktijkleren Waarom? Ontwikkelen van competenties binnen het beroep waarvoor wordt opgeleid. Niet alle competenties kunnen op school worden ontwikkeld,
Projectonderwijs in het HBO
Leerbedrijf partner in opleiden Jan Fleer 15 november 2004
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
CGO-Begeleidingsstructuur en Beroepspraktijkvorming
Kees van der Eem Team ICT Gouda ID college
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Ho 8: Portfolio.
(Beroeps) Onderwijs in Beweging
Afstudeerproject = Proeve van Bekwaamheid
Op naar…
Van, voor én door het onderwijs.
Het belang van een stage
Workshop “Beoordelen”
Beoordelen van praktijkonderzoek Quinta Kools (q.
Het belang van een stage
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
Kwaliteitsaspecten van examinering in de BPV. 25 maart Binden en boeien BPV De beoordeling zit wel goed!?
STagebegeleiding Bijeenkomst 8 Blok 2.
Mijn opleidingsbeeld.
Studieadviesregeling
Bachelor Medische Hulpverlening
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
ORGANISATIE BPV PARTICULIER BEVEILIGER NIVEAU 2. BEGINSITUATIE MIJN ACHTERGROND INWERKPERIODE STRUCTUUR VAN DE BPV MOTIVATIE VAN DE LEERLINGEN KWALITEIT.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg 17 juni 2014.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Slc. Hoe gaat het ?? 4.5 Opdracht: Mijn studievaardigheden Planning: kwartaal 2 Inleveren via: Inleverknop van module SLC via Voor deze opdracht.
STAPPENPLAN ABB 1. WORKSHOP ABB Affectief bewuste benadering (ABB) Stappenplan: 1.Kennismaken met cliënt en zijn netwerk 2.Beeldvorming 3.Ondersteuningsbehoefte.
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
De nieuwe studente krijgen in hun opleiding te maken met keuzedelen. Hoe ziet het keuzeproces van de student eruit? Wat zijn belangrijke momenten in het.
Kiezen voor keuzedelen
Toetsing en examinering Engels Gebruikersdag Taalblokken Malmberg, 1 november 2012.
Studieloopbaanbegeleiding. Rollen Examinator BPV begeleider Studieloopbaanbegeleider Vakspecialist Beoordelaar Begeleider integrale opdachten.
1 Stagevoorlichting Schooljaar Anouk Boog.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Digitaal BPV-werkboek: Studenten instructie
Studieloopbaanbegeleiding
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Informatieavond juni Informatieavond juni 2017.
Voorlichting BPV voor Studenten
Kwaliteit leerbedrijven
Beoordelen Wat is beoordelen Beoordelingsnormen Beoordelingsgesprek P.O.C. in het bedrijf Taken van de praktijkopleider.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Didactiek Lesformulier.
Maatschappelijke Zorg 21 februari 2017
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Werkveldbijeenkomst Z&W 19 Juni 2018
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Werkveldoverleg Maatschappelijke Zorg
Werkveld bijeenkomst Maatschappelijke Zorg
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Hoofdstuk 2 Beginnend beroepsbeoefenaren werven en selecteren
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Hoofdstuk 5 Het leerproces bewaken en beoordelen
Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider
PraktijkLeren Operatieve zorg en technieken & Anesthesiologische zorg en technieken VOPL B PL 1 Fontys Hogeschool Mens en Gezondheid J.A. Witkamp-
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Welkom bij de Stage-informatieavond
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar Praktijkopleider Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren?

1 Jij als praktijkopleider 2 Beginnend beroepsbeoefenaren werven en selecteren 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? 4 Opleiden en begeleiden 5 Het leerproces bewaken en beoordelen 6 De BPV-periode evalueren

Leerbehoefte vaststellen Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Leerbehoefte vaststellen 0-meting Werkplan met leerdoelen Kwalificatiedossier WISH Leerdoelen leerbedrijf Competenties

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? 0-meting Meting van de beginsituatie van de beginnend beroepsbeoefenaar waarmee je alle ontwikkelingen vanaf dat moment kunt aantonen.

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Werkplan De beginnend beroepsbeoefenaar geeft in een werkplan aan wat zijn leerdoelen zijn. Bespreek deze met elkaar.

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Kwalificatiedossier Zorg dat je op de hoogte bent van de inhoud van het kwalificatiedossier. Zo weet je welke eisen er vanuit de opleiding zijn en kun je de leerdoelen van de beginnend beroepsbeoefenaar daaraan relateren.

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? WISH Instrument om leerdoelen en leerwensen van een beginnend beroepsbeoefenaar helder te krijgen.

Leerdoelen van het leerbedrijf Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Leerdoelen van het leerbedrijf Vaardigheden en competenties die een leerbedrijf belangrijk vindt

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Competenties Zorg dat de beginnend beroepsbeoefenaar de juiste competenties voor het beroep ontwikkelt.

Leeractiviteiten bepalen Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Leeractiviteiten bepalen Hoe doelen behalen? Welke leeractiviteiten zijn mogelijk in het leerbedrijf? Leeractiviteiten vaststellen en opnemen in werkplan Opbouw in moeilijkheidsgraad tijdens de BPV

Contact met de BPV-begeleider Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Contact met de BPV-begeleider Bespreek SAMEN de invulling van de BPV-periode Neem daarbij de verwachtingen van de school serieus Geef ook je eigen verwachtingen en wensen aan

Hoofdstuk 3 Wat gaat de beginnend beroepsbeoefenaar leren? Planning opstellen