Betekenisvol Leren op SBO Het Zilverlicht

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat moeten we verder doen?
Advertisements

Spotprent Humoristische tekening waarin iemand of een situatie bespot wordt. De tekenaar heeft een boodschap.
Beheer en ordenen van digitale documenten 2008
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Taalportfolio in Action
Agenda: CITO Entree Voorstellen Algemene zaken Huiswerk Vakken Vragen
Werkvormen voorstellen theorie werkvormen cursus werkvormen
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Pinkeltje Gemaakt door :Lisa. pinkeltje Gemaakt door :Lisa.
ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.
Practicum fysica: denken en redeneren over én experimenteren met fysische wetmatigheden Luc Vanden Abeele.
Anamnese Opnamegesprek.
Verdraagzaamheid & diversiteit + wordcloud (voor, in, met, en, …)
Wij houden onze presentatie over Anne Frank
Infoshop in het kader van het congres “Bewegen als levenslange uitdaging” Lokale Task Forces 50+: Op weg naar een aanpak om 50+ers aan te zetten tot meer.
Ons onderwijs in groep 1 en 2
Voorstellen Bianca van den Heuvel en Sandra Overeem
Voorkomen van weerstand
De basis van ADSL: het constructivisme
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
Middelen voor je buurtproject 28 maart Sessie 2.
Training digitale didactiek
Boek Presentatie. Mijn Boodschap Door het lezen van dit boek….
Samenvatting.
Flipping the Classroom Woudschoten Chemie Conferentie 2015 Laura van de Raa.
Anne van Emmerik Suzy Maljaars
Kimber van Valkenburg Movies that Matter Educatie
Vergelijk het schilderij van Claude Monet met het Schilderij vanPaul Cezanne Claude Monet Boulevard de Capucine, Paul Cezanne Baai van Marsaille.
Hoe ziet jouw droomschool eruit?
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
PPO Delflanden IB netwerk “Groepsgericht denken”.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
S AMEN ZORGEN ; TRAINING VOOR ( ZORG ) PROFESSIONALS.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
Digitale vaardigheden in je les. Yvon Bom Kellebeek College.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
Welkom Functiecreatie in de Jeugdzorg 9 juni 2016.
Andreas Hoogeveen Praktische Leidraad Evenementen 25 november 2010.
Informatieve ouderavond 13 april 2016 BEGRIJPEND LEZEN OP DE OLIJFBOOM.
Verhip, Waar zijn de knieën van een kip?
Het onderzoeksverslag
De Vreedzame school Ouderavond 17 maart 2009 Het Klinket Welkom!
Kennisnetwerk Werving&Imago 3 november 2016
Activerende werkvormen
Scriptschrijven voor dummies
EXAMEN 2015 “ANDERS” + DE GOUDEN TIPS.
Kick off Strategische Benchmark GGD 25 maart 2015
Bellen tekenen Handelingen 2:1-2
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Component Gezondheid en welzijn
Teamwerkpresentatie Naam van bedrijf.
Praktijk Opleiders Cursus
Talentontwikkeling in Noord-Holland/ Flevopolder
Ieder Talent telt Waalwijk, 9 mei 2017.
Activeren en differentiëren bij Grieks en Latijn
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Gesprekstechnieken Les 1.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Workshop “De veranderende professionaliteit”
Hoofdstuk 2 Wat gaan we vandaag doen? Opening Doel Nieuwe stof
KEN JE KERK.
Meetkunst Een verbinding tussen beeldende kunst en meetkunde
Hoe laat ik leerlingen in de les leren?
Onderzoek naar beweging PIZ deelnemers
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

Betekenisvol Leren op SBO Het Zilverlicht Door Anne voogd en Bianca van den broek

Inhoud: Voorstellen Waarom betekenisvol leren? Ervaren en onderzoeken Vragen/gespreksvoering Evalueren

Waarom betekenisvol leren:

Koffertjeskring – activerende werkvorm Beschrijf hoe het voorwerp eruit ziet: vorm/ kleur/ beweging. Wat voor functie zou het voorwerp kunnen hebben? Samenvatten informatie over het voorwerp.

Hoepels – activerende werkvorm Herkenning? Aan de slag op verschillende niveaus. Toepassing op teamniveau Gespreksvoering achteraf Evaluatie

Vragen?

Tips: menti.com Kahoot.com Tools (om mee te nemen)