Communicatie 3e les.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Identiteitsverankering
Advertisements

Vaardigheden van de coach Bijeenkomst 2
Welkom bij de 4e workshop over:
toolbox deco-procedure
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Feedback Goed feedback kunnen geven is belangrijk
Communicatief gedrag + / -
Talenten boven water krijgen
Ho 5: Kernkwaliteiten.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
Talent in Ontwikkeling
OFC28 mediawijsheid les 4.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2
Happy new year Goede voornemens.... Waardenlijst Neem de waardenlijst door. Omcirkel de vijf voor jou belangrijkste waarden van de groep waarop je werkt.
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2.3
Communicatie Les 3 Jennifer de Vries-Aydogdu med.hro.nl/vrije.
Week 6 Docent: COMMUNICATIE. Huiswerk Opdracht 3 Hoe is het gegaan? Wat viel je op? Vragen over de theorie.
IK ZIE, IK ZIE, WAT JIJ NIET ZIET
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
KERNKWADRANTEN.
Dagdeel 3 conflicthantering
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
KernKwaliteiten 10 mei Matchcare | Programma Verwachtingen IK WIJ HET model van Moeten  Willen  Kiezen Het Kernkwadrant Een andere kijk op samenwerken.
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Talent in Ontwikkeling
Handvatten voor coaching
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Communicatie Les1.
Communicatie 5e les.
Communicatie 7e les.
Communicatie 3e les.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Professionele ontwikkeling
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Talent in Ontwikkeling
Communicatie 6e les.
Kernkwaliteiten In deze powerpoint presentatie wordt stap voor stap beschreven staat hoe je een kernkwadrant invult en welke mechanismen een kernkwadrant.
Communicatie 4e les.
Week 1, les 5.
Afstemmen op elkaar doorheen voorbereidend gesprek
Burgerschap Samenwerkend leren
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Beeld magazine.
Loopbaan en burgerschap les 2
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
RÜYA Bijeenkomst 1 Meiden.
ADL 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Communicatie Les 2.
Communicatie 4e les.
Communicatie 7e les.
Gedragsproblemen en stoornissen
Loopbaan en burgerschap les 3
Communicatie 6e les.
Persoonlijke doelen maken
ADL Les 1.
Communicatie 5e les.
Social media Wat deel je wel en niet?.
Zichtbaarheid Creëren
TOOL – Kernkwaliteiten ontdekken
ADL Les 1.
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Eigenaarschap.
Denken en doen.
Transcript van de presentatie:

Communicatie 3e les

Les programma Theorie kernkwadranten/communicatie Opdracht kernkwadranten Activerende werkvorm gericht op kernkwadranten Huiswerkopdracht en filmpje Vooruitblik volgende les

Theorie kernkwadranten van Daniel Ofman Het helpt je bewust te worden van je eigen kwaliteiten, valkuilen, uitdagingen en de manier waarop je communiceert met de ander. Kernkwaliteiten zijn de sterke eigenschappen, die kenmerkend voor jou zijn

Kernkwaliteit dit is een eigenschap die jij bezit waar jij van denkt dat iedereen het kan die anderen in jou waarderen die je niet ‘uit’ kunt zetten (maar wel verborgen kunt houden als de omgeving er niet op zit te wachten) en wat jij bij anderen als vanzelfsprekend verwacht

Valkuil je sterke kant in de doorgeschoten vorm die je neigt te rechtvaardigen bij jezelf dat wat jou soms wordt verweten maar wat jij bij anderen door de vingers ziet en hoewel gedrag dat bij deze valkuil succesvol kan zijn (een doel is bereikt) kost het je veel energie

Uitdaging het positief omgekeerde van je valkuil de eigenschap die je bij jezelf mist die je zou kunnen ontwikkelen om meer in balans te komen die anderen je toewensen en die jij in anderen bewondert

Allergie oef, hier zit de ergernis of het onbegrip en het vermijden want het is de doorgeschoten variant van jouw uitdaging, in een ander (waar je een allergische reactie op hebt) het negatief tegenovergestelde van je kwaliteit wat je in jezelf zou verafschuwen dat wat je in anderen minacht waardoor jij in je valkuil kunt schieten

Het Johari venster

Vul je eigen kwadranten in Studenten vullen deze individueel in en mogen het hulpblad of internet erbij gebruiken. Daarna klassikaal bespreken.

Kernkwadranten oefening Maak groepjes van 4/5 personen Je geeft elkaar een opgeschreven kernkwadranten en leg uit waarom je dat vindt passen bij hem/haar Daarna klassikale terugkoppeling Jullie krijgen hier 20 minuten voor! Succes! Elke groep krijgt gekleurde memo’s en geeft je geeft iedereen een unieke kernkwaliteit. Blijf origineel zodat er geen dubbele zijn. Daarna klassikale bespreken. Wat past bij je? Zijn er ook blinde vlekken?

Huiswerk: feedback vragen https://www.youtube.com/watch?v=o_GIZ2ad_9Y Je gaat in je omgeving feedback vragen om inzicht in je blinde vlek of kernkwaliteit te krijgen. Maar feedback geven hoe doe je dat?

Vooruitblik volgende les Metacommunicatie Inhoudsniveau en betrekkingsniveau Gelijkwaardig/ongelijkwaardig