Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Opdracht 1 Waarom is het voor een onderneming belangrijk om een strategie te hebben? Zonder strategie is het niet duidelijk voor het de organisatie hoe.
Advertisements

Samen kunnen we meer … Partindag 2013 Workshop beleidsplan schrijven Lucy Engelen, Partin.
Management Control = Het proces waarmee managers het beslissingsgedrag
Marketingplanning en -strategie
STRATEGISCHE PLANNING
Aanzet tot strategisch denken
de manier waarop een bedrijf onderweg wil zijn
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Introductie beleidsplanning
Les 2 – Planmatig en gefaseerd veranderen
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Glow Eindhoven.
Commercialisatie Fietsen
Stap 1. Waarom een marketingplan?
Opdracht Strategieontwikkeling
Into the jungle Zaterdag 18 mei 2013 Gallerie Café CHV-Noordkade Veghel 19:30 – 00:30.
SWOT Analyse Wat is het? Analytische tool die kan helpen om ideeën te kiezen, rekening houdend met diverse interne en externe factoren: Een interne kijk:
S.O.R. Strategische Oriëntatie Ronde
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen
Marketingplanning en strategie
Onderzoek en Segmentatie MK02 HEO-CE1 Agenda Doelstelling MK02 Studiewijzer Site met presentaties Theorie Voor volgende keer MK01 HEO-CE1.
De OGGZ en de WMO 8 juni 2006 Stephan van Erp. Aanleiding OGGZ weinig aandacht in WMO Bieden van handreikingen aan gemeenten.
Retailmarketing hoofdstuk 1, paragraaf 1.7
Swot analyse
Slagkracht met kwaliteit
Organisatieontwikkeling NPO (1)
Ethisch en duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO)
Sensation white studentsounds
SLC periode 2 Week 1 Evaluatie
Beperken van fysieke belasting bij het hanteren van lasten
Commercieel beleid en recht
De sociale economie als partner voor profitbedrijven en lokale besturen Uitdagingen voor de 5 november 2014.
International Business Adviser
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 3 Processen besturen
SWOT speerpunten € € Sterktes Zwaktes Kansen Bedreigingen
Beleidsplanning voor gevorderden “Een beleidsplan als instrument”
Commercieel beleid 1 H2 Marktonderzoek Filiaalmanager.
ONDERWERPEN ACHTERGROND STUDENT OUDERE MATCH VALKUILEN KANSEN SLOTWOORD > meerwaarde in wonen… …voor ouderen en studenten Studenten Ouderen link bedacht.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Presentatie titel BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 1
Strategische Businesspartner
Het proces ► Analyse ► SWOT totaal ► Selectie SWOT
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 2 Werken in een Organisatie II Hafida El-Gharbaoui Kamer
50.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Hulpmiddelen voor bepalen activiteiten
Internationale marketing
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
De winst zit in de opbrengst NINTES experience september MVO; op weg naar nieuwe opbrengsten? Henk Folkerts, Rijnconsult.
Toezicht houden op SamenOud NVTZ Noord Nederland, 03 juni 2016.
Start Agile werken Programma customer excellence Strategie gericht op innovatie Hoog rendement Winst is stijgende Hierarchische structuur Verouderde infrastructuur.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Indeling van hoofdstuk 2
Economische Agenda Wijk bij Duurstede
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Wedstrijdanalyse formulier
(POD) Folkert de Wind Ivo Saes
Internationale handel
Duurzaam ondernemen.
Marktonderzoek Marktonderzoek.
Beleid en regelgeving Les 1.
International Business Practice
Hoofdstuk 3 Je verkoopkanalen
Hoofdstuk 3 Waarom ondernemen?
Transcript van de presentatie:

Sterkten versus kansen Zwakten bedreigingen Kansen Bedreigingen

Ubuntu 18 Belangrijkheid Afbakening weight 4,5 SWOT Sterkten Zwaktes Kansen Bedreigingen S1 Sterkte 1 W1 Zwakte 1 O1 Kans 1 T1 Bedreiging 1 S2 Sterkte 2 W2 Zwakte 2 O2 Kans 2 T2 Bedreiging 2 S3 Sterkte 3 W3 Zwakte 3 O3 Kans 3 T3 Bedreiging 3 S4 Sterkte 4 W4 Zwakte 4 O4 Kans 4 T4 Bedreiging 4 S5 Sterkte 5 W5 O5 Kans 5 T5 Bedreiging 5 S6 Sterkte 6 W6 O6 Kans 6 T6 Bedreiging 6 S7 Sterkte 7 W7 O7 Kans 7 T7 Bedreiging 7 S8 Sterkte 8 W8 O8 T8 Bedreiging 8 S9 Sterkte 9 W9 O9 T9 S10 W10 O10 T10 Ubuntu 18 Belangrijkheid Afbakening weight 4,5

Sterkten Zwaktes S1 S2 S3 S4 S5 S6 Z1 Z2 Z3 Z4 Kansen O1 1 5 3 12 O2 9 Confron-tatie- matrix Sterkten Zwaktes S1 S2 S3 S4 S5 S6 Z1 Z2 Z3 Z4 Totaal (S+Z) Kansen O1 1 5 3 12 O2 9 O3 O4 10 O5 Bedreigingen T1 13 T2 T3 T4 7 Totaal (O+T) 22 15 11 24 4 Ubuntu 18 weight 4,5

Sterkten Zwaktes S1 S2 S3 S4 S5 S6 Z1 Z2 Z3 Z4 Kansen O1 + - ++ 2 O2 Confron-tatie- matrix Sterkten Zwaktes S1 S2 S3 S4 S5 S6 Z1 Z2 Z3 Z4 Totaal (S+Z) Kansen O1 + - ++ 2 O2 -- -1 O3 o 5 O4 O5 Bedreigingen T1 T2 T3 3 T4 -4 Totaal (O+T) -6 1

Sterkten Zwaktes S1 S2 S3 S4 S5 S6 Z1 Z2 Z3 Z4 Kansen O1 1 3 2 6 O2 O3 Confron-tatie- matrix Sterkten Zwaktes S1 S2 S3 S4 S5 S6 Z1 Z2 Z3 Z4 Totaal (S+Z) Kansen O1 1 3 2 6 O2 O3 O4 O5 Bedreigingen T1 T2 T3 T4 Totaal (O+T) 4 11 10 13

Welke sterkten hebben we in huis, waarmee we kansen in de omgeving kunnen benutten? Welke zwaktes voorkomen dat we kansen die we zien kunnen benutten? Welke sterkten kunnen we gebruiken om bedreigingen vanuit de omgeving te counteren? Welke zwaktes laten toe dat bedreigingen daadwerkelijk een probleem kunnen gaan vormen? Sterkten Zwakten Kansen Bedreigingen

Aanvallen! Offensieve strategie Versterken Schoon schip maken Verdedigen Defensieve strategie Terugtrekken Overlevingstrategie Sterkten Zwakten Kansen Bedreigingen

Geschikt Haalbaar Acceptabel Financieel Organisatorisch Economisch Technologisch Sociaal Juridisch Ethisch

Weeg-factor Optie 1 Optie 2 Optie 3 Suitablility (geschiktheid) In lijn met strategie? 5 3 2 1 Versterkt kansen? Verzwakt bedreigingen? Totaal geschiktheid (score x weegfactor) 33 19 15 Feasibility (haalbaarheid) Financieel haalbaar? Organisatorisch mogelijk? 4 Economisch verantwoord? Technisch mogelijk? Sociaal aanvaardbaar? Juridisch mogelijk? Ecologisch verantwoord? Totaal haalbaarheid (Score x weegfactor) 69 60 58 Aceptability (acceptabel) Ethisch verantwoord? In lijn met MVO beleid? Passend bij bedrijfscultuur? Acceptabel voor medewerkers? Acceptabel voor andere stakeholders? Totaal acceptatie 39 29 22 Totaal 141 108 95