Proactief en klantgericht incasseren

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Voorbereiding stelselwijzigingen Transitiebureau en VNG
Advertisements

OPLEIDER IN SCHOOL EEN PROJECT VAN DE PABO HANZEHOGESCHOOL GRONINGEN EN HET SCHOOLBESTUUR VAN DE GEMEENTE GRONINGEN.
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
Programma SVB Trekkingsrecht
Schuldhulpverlening Madeleine Boonstra Senior Beleidsadviseur DWI
Schuldhulpverlening Zuinig met beleid
“Bewust keuzes maken” ISD-conferentie Wat doet de afdeling Re-integratie?
Minisymposium ChristenUnie
Meer grip op uw geld door financiële coaching
Armoede: meer dan te weinig inkomen? Paul de Beer Amsterdams Instituut voor ArbeidsStudies (AIAS) & De Burcht.
Schulden in Almere Stadwijkstudies ~ 2 november 2010
Inleiding arbeidsmarkt
De transformatie van het sociaal domein in financieel perspectief VNG-congres gemeentefinanciën 18 november 2013.
“… en dan krijg ik dus 40 leerlingen” Onderwijs, arbeidsmarkt en het invullen van de, gezamenlijke, maatschappelijke rol.
SCHULDEN EN PARTICIPATIE
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen Wetsvoorstel Werken naar Vermogen informatie voor SW- medewerkers.
Alliantiedagen 2011 Verweer en Vernieuwing Zorg om zorg - CG-Raad Marijke Hempenius.
Zorg nieuwe stijl.
Wet gemeentelijke schuldhulpverlening per 1 juli 2012 Presentatie
Vrijwilligerscentrale Haarlem e.o.
Platform Uitkeringsgerechtigden Reeuwijk-Bodegraven Cliëntenorganisatie WWB, IOAW, IOAZ, WSW Jan Bouwens, 1 oktober 2013.
Op weg naar een solide Pgb in de Wmo en de Jeugdwet
Bob’s belevenissen met schuldhulp aan de keukentafel van de gemeente.
7.2 Wat doet de overheid voor ons?
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
Informatiebijeenkomst 24 maart 2015 Wmo huishoudelijke ondersteuning.
Taalakkoord: Zet in op Taal!.
De Wet maatschappelijke ondersteuning. Waar gaan wij u over informeren Wat is de Wet maatschappelijke ondersteuning? Hoe werkt het wanneer u zich aanmeldt.
Wmo zorg & ondersteuning in 2015.
Tafel dagbesteding gemeenten
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 30 maart 2010.
,, Stand van zaken van (ook) uw sociale dienst Raadsbijeenkomst Gemeente Dordrecht 17 november 2009.
Huiskamers van de Buurt, Amsterdam. Huiskamer van de Buurt Een collectieve voorziening in de vorm van dag(deel)arrangementen voor mensen met een beperking.
Sociale Verzekeringsbank Betaling & overzicht Tim Eijpe Tjitske Nieboer.
Corporate presentatie CJIB | 2010 Het Centraal Justitieel Incassobureau Dé expert op het gebied van inning, incasso van boetes en coördinatie van straffen.
Mantelzorg is goedkoop maar niet gratis Voordracht van prof. Guus Schrijvers bij het Congres organisatie en financiering van CVA-zorg op weg naar 2020.
Brunssum & Landgraaf Januari Even terugkijken.
Hulp in de huishouding Van een formele maatwerk voorziening naar een informele algemene voorziening in Kessel, Kessel Eik, Koningslust en Meijel 5 Januari.
Zorg Verandert. Presentatie SBOG Marijke Hempenius 2 maart 2015.
REGELREKSESSIE SCHAKELDAG 21 juni 2016 Boukje Keijzer en Marte Kappert.
Vanuit het perspectief van de cliënt: Inkomenspositie en gevolgen.
Voorlichting VKB Bijeenkomst Armoedepact Veendam, Pekela & Bellingwedde Dinsdag 13 november 2012.
OPZET Presentatie Achtergrond decentralisaties Wat verandert er in de WMO en zorg Wat gebeurt er nog meer in de gemeente Wat betekent dit voor Brielle.
2013 – 2016  Rino Schreuder secretaris stichting EDU-DEX 1.
JAARCIJFERS NVVK Aantal aanmeldingen Gemiddelde schuld
Taalakkoord: Zet in op Taal!. Teksten begrijpen Hoeveel van een tekst moet je begrijpen om de inhoud te snappen? A. 70% B. 90% C. 100% Bron:
Ondernemerschap E43.
Raadsinformatieavond PGB
Schuldhulpverlening in 2012 e.v.
Wetten extramurale zorg
Coachen op persoonlijke kracht
Workshop Schulden & Laaggeletterd
Integraal sociaal werk
Programma ISD voor gemeenten en aanbieders
(Bijna) iedereen doet het
Samen aan de slag voor werk in Zwijndrecht
Klantgerichte publieke dienstverlening in Nederland
Renovatietraject “De leest next level”
Update financiële positie per eind 2015 – waarom nu een korte versie?
Uitdagingen voor lokale overheden
Symposium Seniorenbeurs 6 april 2018 Pauline Terwijn
Financiering van het zorgstelsel
Dwaande met je bedrijf Spreker: Auke Algra.
Meer grip op uw geld door financiële coaching
Maatschappelijke geldhoeveelheid
Schuldpreventie loont
Financiering van het zorgstelsel
MEEDOEN IN OSSENDRECHT EN CALFVEN
Hoe verdien je geld aan mensen zonder geld?
Touroperator SunShine
Transcript van de presentatie:

Proactief en klantgericht incasseren Amsterdam, 9 juni 2016

Ondanks economisch herstel Groep de Mos geschokt: blijven schulden groeien Rekenkamer vernietigend over Haagse schuldhulpverlening ‘Schuldenaren moeten aan te zware eisen voldoen voor hulp’ DN-Bulletin: Arbeidsmarkt ruimer dan werkloosheid doet vermoeden Nieuwe aanpak Inkomen fors lager voor schuldhulp: kwart Nederlanders; niet iedereen Helft is grip op geld kwijt hoeft meer SVB beaamt aanhoudende problemen schuldenvrij met pgb-betalingen In steeds meer huiskamers nemen schulden toe, terwijl inkomen daalt en de administratie steeds complexer wordt.

Zorg verzekeren is een lange termijn relatie. Je bent bij elk live event. Dus ook als het financieel even tegen zit. CZ doet meer dan alleen nota’s vergoeden.

Ongeacht schuldpositie, debiteur blijft klant van CZ Uitgangspunten: convenant NVVK/ZN, géén verrekening (PGB) vergoeding Zvw, gebruik e-Court €75,- griffie. Daadkracht: stelt de maatschappelijke norm in incassoland. Verantwoordelijk: Wanbetalersregeling kost de branche €75 mln per jaar, 21% voor CZ Samenwerking met gemeenten e.a. partijen in preventie en uitstroom bij ZiNL. Voortrekker in ambitie-coalitie schuldeisers ‘van Schulden naar Kansen’ Realistische afspraak leidt tot win-win voor klant & CZ Betekenisvol: Klantgericht, maatschappelijk verantwoordelijk & solidair Ethisch manifest Ongeacht schuldpositie, debiteur blijft klant van CZ

‘huiskamer’ begrijpen begrip ontvangen verbinding maken regie geven ‘huiskamer’ begrijpen maatwerk oplossing begrip tonen Kanaal, timing & tone of voice passend bij momentum live event

 first time right  klanttevredenheid  rendement  kosten Creditmanagement centraal: alle vormen (in)direct klantcontact op één plek, vraagbaak en niet doorverbinden Partnership deurwaarders: dagelijks datawisseling, risico’s kosten voor CZ & vaste postcodeverdeling Geen incassobureau’s Klant blijft in contact met CZ Real time sturing & grip gehele incassoketen op alle niveau’s  first time right  klanttevredenheid  rendement  kosten

Fact-sheet Debiteurenbeheer CZ 116 operationele FTE (34 uur p/week) Vorderingen CZ 4.8 miljard per jaar Aantal klanten groeit, Debiteurensaldo neemt af 99,5% minnelijke incasso (=zonder tussenkomst deurwaarder) 25.000 nieuwe regelingen per maand > 90% van de regelingen wordt nagekomen 241.000 deelnemers gespreid betalen Eigen Risico 3 jaar op rij 30% meer MSNP/WSNP verzoeken Landelijk daling in wanbetalersregeling 4,3%, CZ - 25,5% Klachten SKGZ/Ombudsman - 25%, - 75% op Debiteurenbeheer Klanttevredenheid 8,2