Presentatie en marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Workshop 3 deel 1: Marketing
Advertisements

De marketingmixstrategie
Geld verdienen met trends
Werkcollege Marketing blok 2 week 5
Geld verdienen met trends Les 2. 1.Blog gevonden? Modulehandleiding geprint? Vragen over de inhoud? 2.Trends gevonden? Google? 3.Opdracht A 4.Uitwisselen.
Geld verdienen met trends
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Geld verdienen met trends
Evenementenorganisatie
Fase 1 Ken de (detail)handel
Detailhandelsmarketing
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
College 3 Consumentengedrag
MARKTSEGMENTATIE EN DOELGROEPKEUZE
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Marketing H3 Strategisch managementplan Junior Accountmanager.
Commercieel beleid 1 H3 Marktsegmentatie Filiaalmanager.
Klanttype doelgroep. Doelgroep: Een groep mensen met en gelijke behoefte. Eisen: De groep moet duidelijk een eigen behoefte hebben (afstemmen assortiment)
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Hoofdstuk 4 Conflicten § 3 Oorzaken gewapende conflicten.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 7 Vandaag begint de toekomst.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer en bestellen.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Verkoopcijfers Hoofdstuk 1 Handel. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Kosten ► Omzet ► Verkoopprijs ► Afzet ► Exploitatiekosten.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Stap 1: stel een doel Welke doel wil je Ga verder met je doel.
Marktsegmentatie en positionering
Migratie Anouck, Anne, Indy, Lisanne& Nikki.
Verkoopt en handelt verkoop af
Marketing Week 3 les 1.
Marketing Week 3 Les 1 (maandag 11 december 2017)
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Presentatie en marketing
Presentatie en marketing
Leidinggeven voor eerste verkoper
Zindelijkheid in de kleuterschool
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 3 Inkoopwaarde van de omzet
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoop Verkoop afhandelen.
Verkoop Service.
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Verkoop Het verkoopgesprek.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Transcript van de presentatie:

Presentatie en marketing Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie

1 Winkelinterieur en -exterieur 2 Winkelpresentatie verzorgen 3 Handelskennis 4 Marktsegmentatie 5 Retailmix 6 Hospitality 7 De klant en het verkoopgesprek 8 Klachten en service

Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Consumentenbehoefte Marktsegmentatie Soorten doelgroepen Marktfragmentatie Marketingstrategieën.

Consumentenbehoeften Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Consumentenbehoeften Veranderende behoeften Trends

Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie

Geografische marktsegmentatie Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Geografische marktsegmentatie

Demografische marktsegmentatie Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Demografische marktsegmentatie Gezinssituatie Woonsituatie Geslacht Leeftijd

Sociaal-economische marktsegmentatie Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Sociaal-economische marktsegmentatie

Culturele marktsegmentatie Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Culturele marktsegmentatie Gericht op mensen die hun roots hebben in bijvoorbeeld de Marokkaanse, Turkse, Surinaamse, Antilliaanse of Poolse cultuur.

Psychologische marktsegmentatie Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Psychologische marktsegmentatie Levensstijl Psychologische kenmerken Gevoeligheid voor trends Merkentrouw

Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Soorten doelgroepen

Marktfragmentatie Verdelen van een segment in kleinere groepen Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Marktfragmentatie Verdelen van een segment in kleinere groepen

Marketingstrategieën Hoofdstuk 4 Marktsegmentatie Marketingstrategieën