Harmanna, Mieke, Thomas & Jelmer

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De relatie tussen visie doelstellingen toetsing leertrajecten Een “innige band” !
Advertisements

Briefconventies 6 januari 2014
Vandaag hebben we een ander soort les dan normaal.
Opscheppen les 3 voorbereiding op het bezoek aan Firma Ruizendaal in Waverveen.
PRESENTATIETRAINING.
Google Earth in de klas Jan Knuivers.
Hoofdstuk 5 Detailplanning
Tekst en illustraties gemaakt door: Jonas, Jonathan, Yannick, Janita, Silke en Veerle.
Ping Pong Christy van den Bosch.
De onsterfelijke Alexander de Grote
Voortgezet technisch lezen
Ventielen.
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Presentatie over paarden en ponys
Krachten.
BSN nederland De Action Learning MBA
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
De onsterfelijke Alexander de Grote 1 Hermitage Amsterdam Morphing Alexander by Erwin Olaf.
PRESENTEREN.
Carera Nabarro 6 de leerjaar Mater Dei Centrum Schooljaar
Het Voltooid Deelwoord
Voltooid deelwoord.
Presentatie studiecoaching
Inleiding Dierziektes Oplossing Keurmerk Afronding.
1 Cultureel zelfportret
SIM GOES HEROES !!! Met medewerking van: Thai, Jolien, Jelke, Laura, Manon, Ines & Baziel.
Informatievaardigheden
OFC28 mediawijsheid les 4.
:Muziek La Paloma.
Sprookjes.
Dinosaurussen Deze voorstelling gaat over de dinosaurussen. Dino’s zijn dieren die heel lang geleden op de aarde leefde. Door deze voorstelling leren jullie.
Crossmediaal mediaconcept Kyra Dirksen Thomas van der Haar Anne Verdurmen.
MEE ‘s- Hertogenbosch Ondersteuning bij leven met een beperking.
Activerende literatuurdidactiek in de onderbouw en het vmbo
Er was eens… een klas vol techniek.  Eeuwenoud  Mondeling overgedragen  Nadien neergeschreven  Traditie  Bij ons maar ook wereldwijd  Elk land heeft.
Trainingsleer B Mieke Theunissen.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
De mens achter de sprookjes van een ……………. Een visie Ineke Strijp.
Dinsdag 17 november 2015 Carousselbijeenkomst HAN.
Vreugde is de grote schoonmaak van het hart. Het juiste antwoord op een stekelige vraag vinden we altijd even te laat.
Meervoud op –”n of - ën Maar weet je waar de klemtoon ligt?
Er was eens…. Sprookjes … anders bekeken 2 sprookjesvertellers Focus vandaag ligt  NIET op verhaallijn of opvoedende waarde.  WEL op een bepaald aspect.
Werkwoordspelling Tegenwoordige tijd. Stam zoeken (infinitief –en) PersoonVormPersoon Ik …Stam Je/JijStam + t StamJe Hij/zij/hetStam + t Wij/jullie/zijStam.
S/K/L 2.7 PRESENTEREN. WAT GA JE LEREN *Waar een goede presentatie aan voldoet *Hoe je een presentatie voorbereidt.
Monniken en ridders 5.4 De opkomst van de Islam
6vwo thema CSE, tehatex 2011 ‘Wat van ver komt…’ Presentatie G-0
Project ww-spelling.
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
Welkom T1A Goedemorgen! Ga op je plek zitten volgens de klassenplattegrond. Je hebt voorlopig geen IPad nodig. Berg je telefoon op, of lever hem bij mij.
Opdracht interviewen ouderen en technologie
Realistische en niet-realistische verhalen
Effect van vertelstandpunt, tijd
Practicum spiegeling. (speldenprik methode)
Alinea’s, inleiding, middenstuk en slot
Schrijfvaardigheid Doelen:
Betrouwbaarheid van informatiebronnen
Griekse en Romeinse verhalen
Creatief schrijven Hierop laten staan voor de opdracht begint
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Opdracht interview Ouderen & Technologie
Voltooid deelwoord 1A3 en 1A4.
1/9 (voorzang) Die naar mens’lijke gewoonte
LICHT - spiegelbeeld Het spiegelbeeld.
Vandaag Les 6: Dieren Wat Tijd Start 5 Schimmelbrood : opdracht
ProDemos schuift aan: Recht van spreken?
Diersoortverdieping overige zoogdieren
Met afbeelding (tekening of foto)
Ons symbool: de fakkel.
Meetkunde Verzamelingen Klas 8.
Transcript van de presentatie:

Harmanna, Mieke, Thomas & Jelmer Sprookjes Harmanna, Mieke, Thomas & Jelmer

Wat gaan we doen? Thomas: ‘wat’ Harmanna & Mieke: ‘doen’ Jelmer: ‘waarom’

Inleiding: ‘wat’ doelgroep: 1 havo/vwo (1F) - methode: Talent, redelijk nieuw - ervaring aanwezig kerndoelen - fictie - onze presentatie

Sprookjes met Harmanna en Mieke kenmerken verschillende soorten

Kenmerken sprookjes Begint vaak met er was eens Eindigt vaak met en ze leefden nog lang en gelukkig Symbolen Held en vijand Onbestemd verleden, onbepaalde plaats Levensles

Voorbeeld Waarom is Sneeuwwitje een sprookje? Noem eens 3 kenmerken Held en een vijand (Sneeuwwitje en de boze koningin) Onbekende plaats en tijd ( heel lang geleden in een land hier ver vandaan) Symbolen (Spiegel is het symbool van geweten) Levensles (Schoonheid zit van binnen)

Verschillende soorten sprookjes Wondersprookjes Legendesprookjes Novellesprookjes Domme-duivelsprookjes

Opdracht Sprookje afmaken Maximaal 15 regels Verwerk minstens twee kenmerken in je sprookje Voorlezen

Afsluiting ‘waarom’ leerproces doelen fictie