G-Schema SESSIE 5.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma Informatiebijeenkomst
Advertisements

Vlot vergaderen Welkom.
Mindfulness Aan westerse samenleving aangepaste vorm van oosterse meditatie oefeningen. Effect: beter leren omgaan met psychische en lichamelijke klachten,
Bedrijfsverbetering met de Code
Lotgenotencontact.
Spelend leren, leren spelen Een training in sociale vaardigheden
Workshop Knallende ruzie
WORKSHOP SOLK (Somatisch Onvoldoende verklaarde Lichamelijke Klachten)
TitelWorkshop: Mijn patient heeft stressklachten! Wat nu
Hogescholen in Dialoog
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Nasali HR services  Kapitteldreef Sint Martens Latem
Thema 6 Les 1a Gevoelens.
Gedragsrepertoire Denken over je denken
Gezin in beweging De impact van een ziek kind op het hele gezin
PAD Mindfulness en Yoga
CanDo Coaching.
Volksuniversiteit Zwolle
X-stream les 4 WELKOM. Wat gaan we deze les doen?  Korte terugblik vorige les  Doelen van deze les  Digitale identiteit  Online samenwerken  Eindopdracht.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Praktijkervaring & Reflectie
Luisteren en feedback Hoofdstuk 15 VP15 Begeleidingskunde
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Transationele analyse (aka TA) Rotterdam, 26 augustus 2011.
Psychologieles 7 lesweek 7
NETWERKBIJEENKOMST Dinsdag 2 NOVEMBER.
Pag 65 t/m 77. Wat gaan we doen vandaag? Korte herhaling Huiswerk nakijken Werken aan ondernemendheid voor Dummies.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Talentontwikkeling op school Het ontwerpen van een programma voor talentontwikkeling door (aankomend)
Leespubliek. Spoorboekje Even opfrissen Oefening leespubliek Bespreken oefening Wat gaan we leren?: Je kunt vertellen wat een leespubliek is en naar welke.
Stedelijk basisonderwijs Storend gedrag door een andere bril bekeken …
1 H3: Analoge communicatie  Interpretatie  Taalgebruik  Stemgebruik  Lichaamstaal  Kleding  Uiterlijk  Persoonlijke verzorging.
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Help, mijn kind gaat naar de brugklas
Omgaan met gevoelens.
Executieve functies Marije Ruben.
Welkom havo 4..
Loopbaan en burgerschap les 2
Volksuniversiteit Zwolle
(HERKENNEN VAN) EMOTIES EN GEVOELENS
COMPLEXE POSTTRAUMATISCHE STRESSSTOORNIS
Woede SESSIE 13.
VAARDIGHEDEN 2 Zelftroost en zelfzorg
“Je ongekende vermogens nog beter leren kennen”
Hup aios hup! Hoe bevorder je een actief leerproces?
Herhalen en toepassen in een crisisplan
DISSOCIATIE SESSIE 3.
SLAAPPROBLEMEN SESSIE 2.
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Vertrouwen opbouwen SESSIE 17.
Kromme gedachten SESSIE 12.
Schuld en schaamte SESSIE 15.
VAARDIGHEDEN 4 Veiligheid en vertrouwen
Assertiviteit 3 en lichaamsbeleving
Terugkombijeenkomst na drie maanden
Assertiviteit 2 SESSIE 16.
VAARDIGHEDEN 1 Afleidingstechnieken
Onterechte overtuigingen
VAARDIGHEDEN 3 Ontspanning, acceptatie, rust
Assertiviteit 1 SESSIE 14.
Terugkombijeenkomst Het jaar voorbij
Afscheid voorbereiden
ontwikkelingspsychologie
Afscheid, uitvliegen en toekomst
Gevoelens.
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
ontwikkelingspsychologie
Transcript van de presentatie:

G-Schema SESSIE 5

Agenda Welkom (5 min.) Nabespreking huiswerk (40 min.) Evt. bespreken sabotage (10 min.) Pauze (10-15 min.) Lezing (20-25 min.) Huiswerk (20-30 min.) Sessie-5 G-schema

Checklist huiswerk Deel 1 Herkennen van emoties Doe deze week elke dag Oefening ‘Afstemmen op jezelf’ (zie Infoblad 4) Huiswerkblad 1 (met Infoblad 2a t/m d erbij) Deel 2 Uitdagen van mythen over emoties Huiswerkblad 2 (met Infoblad 3) Sessie-5 G-schema

Sessie-5 G-schema

Sessie-5 G-schema

Lezing Gevoelens als nuttige leidraad Het G-schema is een model voor het beschrijven van Gebeurtenis Gedachten Gevoelens Gedrag Gevolg Sessie-5 G-schema

Sessie-5 G-schema

5 G’s Gebeurtenis Vanuit jezelf of van buiten af Gedachten over de situatie Interpretatie Inschatting Gevoelens (4 B’s) Boos, Bang, Blij, Bedroefd Lichamelijke veranderingen Hersenveranderingen Waarneming/ervaring Neiging in actie te komen Sessie-5 G-schema

5 G’s (vervolg) Gedrag: gezond, prettig, nuttig, schadelijk? Lichaamstaal Woorden Handelingen Gevolgen Korte termijn Lange termijn Sessie-5 G-schema

Sessie-5 G-schema

Checklist huiswerk Herhaal lezing met Infoblad (G-schema) ernaast Elke dag Huiswerkblad (evt. met Infobladen 2a t/m d uit sessie 4) Sessie-5 G-schema