beslist geen rocket science

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Redactioneel schrijven Les 2
1 van 4 6 Delen met rest 1. Voorbeeld. 2. Vergelijken in tweetallen. 3. Bespreken in viertallen.
Doelstellingen formuleren
Effectief rekenonderwijs
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
1 van 3 41 Waar denk je aan? (1) 1 Werk in tweetallen. Waar denk je aan bij...? Vertel om beurten waar je aan denkt. Schrijf het op één blaadje. Ieder.
7.3: Trampolinebed of hangmat?
Puppy-training Les Een Spelen met hoe je de aandacht kunt richten.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding. Les 7: Evalueren Doelen: Bespreek hoe de ouderavond is gegaan. Hoe zou je jezelf en je klasgenoten beoordelen? Was.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Week 4 Conversatieanalyse - interactie in de klas.
Instructie eBook Pack via Entree-account (met activeringscode)
KINDERMISHANDELING Jaarlijks worden worden er kinderen mishandeld in Nederland. Dat zijn er heel veel en het kan zomaar zo zijn dat dit iemand.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Uitleg  In dit spel is het de bedoeling dat je zoveel mogelijk punten verzamelt door vragen goed te beantwoorden.  In ronde 2, 3 en 4 staat er ook een.
MARKTONDERZOEK Deskresearch Field research Enquetes Diepte-interview.
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
SVP op dezelfde plaats zitten als vorige keer s.v.p. Wat gaan wij doen? -De vorige les (ca. 5 min.) -Huiswerk bespreken (ca. 5 min.) -Meegebracht voorwerp.
Gert Treurniet Christelijk Gymnasium Sorghvliet Docent wiskunde
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Anders kijken, anders doen
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Even voorstellen Marion Hijmensen Eigenaar 2toGrow, staat voor samen groeien Borging en transfer naar de praktijk Certified Professional Jump Movement.
Een beoordeling schrijven
Creatief schrijven.
Maslow Behoeftenpiramide.
Trivalent Loopbaanevent 21 mei
Thema 20 MZ 2 Onderhandelen.
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
© UNIEK IN DE KLAS.
Nee Zeggen!.
Samenwerken, dat kunnen ze wel
Welkom! In deze studie zijn we geïnteresseerd in het vermogen van mensen om taken uit te voeren met een deel van het lichaam dat normaal niet voor die.
Peer Buddy Nieuwkomer Metameer
NSCCT Instructie groep 4
Studie vaardigheden Thema 8 : Ups & downs.
Welkom instructeurs!.
Didactische structuren
Duurzame inzetbaarheid
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 7
NSCCT Instructie groep 6
PROEVERIJ.
Slim tellen.
Startopdracht! Ga direct voor jezelf aan de slag met de volgende twee opgaven: Los op: x2 - 4x = 5 Los op: x(x + 3) + 2 = 0.
Afsluiting: Hoe zit jij in je kippenvel?
De treinrails in je lichaam
Slim tellen.
Communiceren met knipperen
SEL Les 2: normen en waarden.
Methodisch handelen Week 3. Methodisch handelen Week 3.
Les 3: regels en afspraken met de klas
België: samenwerking met Nederland
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
NSCCT Instructie groep 6
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
NSCCT Instructie groep 7
Iedereen in de dramadriehoek
Hoofdstuk 1 Krachten Wat gaan we doen vandaag? Terugblik
Wat leer je allemaal op school?
Tijd Expert domein A Expert domein B
Transcript van de presentatie:

beslist geen rocket science Volledige Instructie beslist geen rocket science

OPDRACHT Wat? Inventariseren waar een goede opdrachtinstructie aan moet voldoen. Hoe? Werk in tweetallen. Welke vragen kunnen leerlingen hebben na het geven van een instructie voor een opdracht? Schrijf er zo veel mogelijk op. Tijd? 3 tot 5 minuten Hulp? Gebruik je eigen ervaring. Help elkaar. Vraag de trainer. Opbrengst? We inventariseren gezamenlijk de vragen en proberen te komen tot een ‘oplossing’. Klaar? Geef even een seintje. Sluit je aan bij een ander tweetal, vergelijk jullie vragen en vul aan. Opbrengst: iedereen gaat staan, om de beurt een vraag noemen, iedereen streept af bij dezelfde vraag, gaan zitten als je lijstje volledig is afgevinkt, doorgaan tot iedereen zit.

VOLLEDIGE INSTRUCTIE HET SCHEMA Wat? Wat moeten je leerlingen doen en waarom? Hoe? Hoe gaan ze aan de opdracht werken? Welke stappen doorlopen ze? Werken ze samen of alleen? Tijd? Hoeveel (doorloop)tijd hebben ze voor deze opdracht? Hulp? Waar of bij wie kunnen je leerlingen hulp halen of vragen? Opbrengst? Wat ga jij of gaan jouw leerlingen met de opbrengst doen? Klaar? Wat kun je gaan doen als je klaar bent?