Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Advertisements

Communiceren Leidinggeven Blz. 53.
Hoofdstuk 3 Interpersoonlijke communicatie
Communicatief gedrag + / -
Adri Verhoosel, Avans Hogeschool
De eerste presentatie voor Nederlands
Hoofdstuk 2 Interpersoonlijke communicatie
TRAINING SOCIALE VAARDIG-HEDEN
Jezelf presenteren Niveau 2 Kerntaak 2.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
WSNS 4 oktober 2007 “Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg”.
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Schriftelijk communiceren voor teamleiders Blok 1
De Veilig in elke Vezel campagne is een initiatief van VERAS en VVTB ter bevordering van de veilige verwijdering van asbest in Nederland. Deze campagne.
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Communicatie en dementie
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Thema 3 Communicatie Luisteren en feedback.
Communicatieproblemen
Communicatieve vaardigheden SAMENWERKEN
Leidinggeven H1 Taken teamleider Logistiek teamleider.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Interculturele communicatie
Management en leidinggeven
Leidinggeven H2 Taken leidinggevende Filiaalmanager.
COMMUNICATIE Week 1 Docent:.
Week 2.  Theoretische inleiding vaardigheden  Bespreken van de verdiepende leervraag  Oefenen met vaardigheden  Laatste uur: zelfstandig oefenen.
Gespreksvaardigheden
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Training: Effectief communiceren op de werkvloer
1 H3: Analoge communicatie  Interpretatie  Taalgebruik  Stemgebruik  Lichaamstaal  Kleding  Uiterlijk  Persoonlijke verzorging.
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Boek ‘Begeleiden’ Hoofdstuk 13 Communicatieproblemen
Communicatie 5e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Communicatie 6e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Feedback H3, blz 115 Is informatie van iemand over de effecten van het gedrag van een andere persoon op hem of haar Beschrijf waarneming Geef geen oordeel.
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Praktijk Opleiders Cursus
H1 Media en communicatie
Samenwerken en communicatie
AGRESSIE Les 3.
Communicatie.
Training communicatie
Presentatie en marketing
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven Communicatie.
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Hoofdstuk 1 Hoe gedraag ik mij?
Hoofdstuk 3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek?
Communicatie Les 2.
Verkoopt en handelt verkoop af
Communicatie 7e les.
Presentation-Skills H4 Promotie en service.
Presentation-Skills H3 Winkelinterieur.
Hoofdstuk 1 Taken Teamleider
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Omgaan met verschillen
Communicatie 6e les.
Op het werk, in de klas en prive.
Omgaan met verschillen
Communicatie 5e les.
Kritiek geven en krijgen
Les 6: non-verbale communicatie
H5 Onderhouden van het exterieur en interieur
Sociale Vaardigheden.
SO bespreken: wat was moeilijk?
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel Sales-Skills Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel

H1 Communicatie in de winkel H2 Het verkoopgesprek H3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek? H4 Telefoneren H5 Tijdens je BPV

Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: H1 Communicatie in de winkel Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: Wat denk je dat er bedoeld wordt met ‘de zender’. Wat denk je dat er bedoeld wordt met ‘de boodschap’. Wat denk je dat er bedoeld wordt met ‘de ontvanger’.

Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen. H1 Communicatie in de winkel Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen.

Terugkoppeling / feedback Ruis H1 Communicatie in de winkel Zender Boodschap medium Ontvanger Terugkoppeling / feedback Ruis

Intonatie Articulatie Volume Klemtoon Pauzes H1 Communicatie in de winkel Intonatie Articulatie Volume Klemtoon Pauzes

Persoonlijke grenzen en afstand H1 Communicatie in de winkel Uitstraling Beweging Oogcontact Aanraking Persoonlijke grenzen en afstand

Rood Oranje Groen Welke signalen zenden mensen die op rood staan? H1 Communicatie in de winkel Rood Welke signalen zenden mensen die op rood staan? Oranje Welke signalen zenden mensen die op oranje staan? Groen Welke signalen zenden mensen die op groen staan?

Open vraag Gesloten vraag Wie, wat, waar, wanneer, hoe H1 Communicatie in de winkel Open vraag Wie, wat, waar, wanneer, hoe Gesloten vraag Ja of nee antwoorden

Funshoppers Needshoppers Klant kijkt rond Vaak samen met een groep H1 Communicatie in de winkel Funshoppers Klant kijkt rond Vaak samen met een groep Needshoppers Lopen direct naar het artikel Stelt vragen over het artikel

H1 Communicatie in de winkel Collega’s Filiaalmanager Klanten

Denk aan non-verbale communicatie H1 Communicatie in de winkel Voorbereiden Denk aan non-verbale communicatie Hoe zie ik eruit? Hoe is mijn houding? Maak ik oogcontact? Hoe beweeg ik?

Feedback geven Alleen als iemand iets kan veranderen. H1 Communicatie in de winkel Feedback geven Alleen als iemand iets kan veranderen. Altijd in de ik-vorm. Duidelijk voorbeeld geven. Wees duidelijk. Kies een goed moment

Feedback ontvangen Gebruik de stilte om na te denken. H1 Communicatie in de winkel Feedback ontvangen Gebruik de stilte om na te denken. Accepteer de feedback en geef een positieve reactie. Geef antwoord. Stel een open tegenvraag.

Individuele conflicten H1 Communicatie in de winkel Groepsconflicten Individuele conflicten

H1 Communicatie in de winkel Conflictaanjagers Conflictremmers

H1 Communicatie in de winkel Oplossen:

Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in. H1 Communicatie in de winkel Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in.