Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel Sales-Skills Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
H1 Communicatie in de winkel H2 Het verkoopgesprek H3 Wat kom ik tegen tijdens het verkoopgesprek? H4 Telefoneren H5 Tijdens je BPV
Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: H1 Communicatie in de winkel Bekijk het filmpje en beantwoord onderstaande vragen: Wat denk je dat er bedoeld wordt met ‘de zender’. Wat denk je dat er bedoeld wordt met ‘de boodschap’. Wat denk je dat er bedoeld wordt met ‘de ontvanger’.
Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen. H1 Communicatie in de winkel Tijdens het bestuderen van dit hoofdstuk werk je aan doelen.
Terugkoppeling / feedback Ruis H1 Communicatie in de winkel Zender Boodschap medium Ontvanger Terugkoppeling / feedback Ruis
Intonatie Articulatie Volume Klemtoon Pauzes H1 Communicatie in de winkel Intonatie Articulatie Volume Klemtoon Pauzes
Persoonlijke grenzen en afstand H1 Communicatie in de winkel Uitstraling Beweging Oogcontact Aanraking Persoonlijke grenzen en afstand
Rood Oranje Groen Welke signalen zenden mensen die op rood staan? H1 Communicatie in de winkel Rood Welke signalen zenden mensen die op rood staan? Oranje Welke signalen zenden mensen die op oranje staan? Groen Welke signalen zenden mensen die op groen staan?
Open vraag Gesloten vraag Wie, wat, waar, wanneer, hoe H1 Communicatie in de winkel Open vraag Wie, wat, waar, wanneer, hoe Gesloten vraag Ja of nee antwoorden
Funshoppers Needshoppers Klant kijkt rond Vaak samen met een groep H1 Communicatie in de winkel Funshoppers Klant kijkt rond Vaak samen met een groep Needshoppers Lopen direct naar het artikel Stelt vragen over het artikel
H1 Communicatie in de winkel Collega’s Filiaalmanager Klanten
Denk aan non-verbale communicatie H1 Communicatie in de winkel Voorbereiden Denk aan non-verbale communicatie Hoe zie ik eruit? Hoe is mijn houding? Maak ik oogcontact? Hoe beweeg ik?
Feedback geven Alleen als iemand iets kan veranderen. H1 Communicatie in de winkel Feedback geven Alleen als iemand iets kan veranderen. Altijd in de ik-vorm. Duidelijk voorbeeld geven. Wees duidelijk. Kies een goed moment
Feedback ontvangen Gebruik de stilte om na te denken. H1 Communicatie in de winkel Feedback ontvangen Gebruik de stilte om na te denken. Accepteer de feedback en geef een positieve reactie. Geef antwoord. Stel een open tegenvraag.
Individuele conflicten H1 Communicatie in de winkel Groepsconflicten Individuele conflicten
H1 Communicatie in de winkel Conflictaanjagers Conflictremmers
H1 Communicatie in de winkel Oplossen:
Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in. H1 Communicatie in de winkel Zijn je doelen behaald? Vul de evaluatie in.