Presentatie en marketing Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek
1 Winkelinterieur en -exterieur 2 Winkelpresentatie verzorgen 3 Handelskennis 4 Marktsegmentatie 5 Retailmix 6 Hospitality 7 De klant en het verkoopgesprek 8 Klachten en service
Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Fasen in een verkoopgesprek Begroeten Observeren Aanspreken Het gesprek De afronding
Fasen verkoopgesprek Begroeten Observeren Aanspreken Het gesprek Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Fasen verkoopgesprek Begroeten Observeren Aanspreken Het gesprek Afronding
Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Klanttypen
Klantgedrag Klantgedrag en koopintentie Klantgedrag en koopkracht Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Klantgedrag Klantgedrag en koopintentie Klantgedrag en koopkracht Klantgedrag en consumentenbehoefte Klant gedrag en internet
Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Fasen van klantgedrag
Invloedfactoren op klantgedrag Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Invloedfactoren op klantgedrag
Co-creatie en gepersonaliseerd aanbod Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Co-creatie en gepersonaliseerd aanbod Selecteren Personaliseren Inspireren Participeren Creëren
De beïnvloedingstechnieken van Cialdini Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek De beïnvloedingstechnieken van Cialdini
Begroeten Oogcontact Welkom heten klant Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Begroeten Oogcontact Welkom heten klant
Observeren Heb je de indruk dat de klant alleen maar wil kijken? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Observeren Heb je de indruk dat de klant alleen maar wil kijken? Kijkt de klant zoekend rond? Kun je merken of hij op zoek is naar iets speciaals? Merk je door het gedrag van de klant dat hij wat wil kopen?
Methoden voor observeren Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Methoden voor observeren Observeren op afstand Participerend observeren Gestructureerde observatie Ongestructureerde observatie
Aanspreken Kijkt de klant zoekend rond? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Aanspreken Kijkt de klant zoekend rond? Staat de klant bij een bepaald artikel? Probeert de klant oogcontact te maken? Heeft de klant een artikel gepakt?
Hoe spreek je de klant aan? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Hoe spreek je de klant aan? De leeftijd van de klant Bekendheid met de klant Drukte in de winkel Verbale en non-verbale signalen van de klant
Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Trechtertechniek
Soorten vragen Open vragen Gesloten vragen en meerkeuzevragen Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Soorten vragen Open vragen Gesloten vragen en meerkeuzevragen Indirecte vragen Cocktailvragen Suggestieve vragen
Tonen en demonstreren Een artikel tonen Een artikel demonstreren Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Tonen en demonstreren Een artikel tonen Een artikel demonstreren
Artikelverschillen verklaren Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Artikelverschillen verklaren Vergelijkende methode Optelmethode Aftrekmethode Deelmethode
Afronding Heeft u een keuze kunnen maken? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Afronding Heeft u een keuze kunnen maken? Zal ik deze voor u bij de kassa leggen?