Presentatie en marketing

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Jan Evertsenstraat Amsterdam
Advertisements

Nivo 2 Kerntaak 2 Bladzijde 21
Weten wat je verkoopt Niveau 2 Kerntaak 2.
Keuze projecten. • Inzetbaarheid keuze projecten • Op de site Integrale Archimedes ProjectenIntegrale Archimedes Projecten • Vakoverstijgend:
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Observeren en rapporteren
Segmenteren en Positioneren
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
Modellen adviesvaardigheden 13 februari 2015
Verkopen en kassa H3 Service en klachten Filiaalmanager.
Verkopen en kassa H2 Verkoopgesprekken Ondernemer detailhandel.
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Madeleine Meurs Med.hr.nl/meurm Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 3. Wat gaan we doen? Herhaling vorige week Feiteninterview Stagegesprekken Opdracht voor volgende week.
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Periode 2 Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties Kerntaak: Verzorgen ontvangst en verwerking van goederen Hoofdstuk: Bouwen en verzorgen van artikelpresentaties.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 5 Winkelformule.
Verkoop Hoofdstuk 6 Service en klachten. Inhoud 1 Klaar voor de verkoop 2 Klanten ontvangen en benaderen 3 Verkoopgesprekken 4 De verkoopafhandeling 5.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Verkoop Hoofdstuk 2 Klanten ontvangen en benaderen.
Verkoop en advies Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 1 De winkelinrichting, vaste artikelpresentaties.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 4 Voorraadbeheer en bestellen.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 1 Hospitality.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 3 Handel en distributie.
Introductie Het verkoopgesprek 3.1 Fasen van het verkoopgesprek.
Hospitality en voorraadbeheer Hoofdstuk 3 Klachten en service.
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
Observeren Les 3.
Observeren en rapporteren
Les 5: Het marketingplan
Observeren rapporteren
Help!!!!! Een klacht.
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Hoofdstuk 2 Inkoopbeleid
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 1 Communicatie in de winkel
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 7 Verbetering aanbod en winkelpresentatie
Hoofdstuk 2 Klanten helpen
Verkoopt en handelt verkoop af
Presentatie en marketing
Hoofdstuk 3 Verkoopafhandeling
Observeren Les 2.
Hoofdstuk 4 De winkel is open
Verkoopt en handelt verkoop af
Verkoop Verkoop afhandelen.
Verkoop Service.
Interculturele communicatie
Observeren Les 2.
Hoofdstuk 7 Verkoopprognose
Les 6: non-verbale communicatie
Hoofdstuk 4 Afrekensysteem en geldbeheer
Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media
Training Observeren Kijken naar kinderen en leerkrachten
Hospitality en voorraadbeheer
Verkoop De klant.
Verkoop Het verkoopgesprek.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Observeren rapporteren
Transcript van de presentatie:

Presentatie en marketing Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek

1 Winkelinterieur en -exterieur 2 Winkelpresentatie verzorgen 3 Handelskennis 4 Marktsegmentatie 5 Retailmix 6 Hospitality 7 De klant en het verkoopgesprek 8 Klachten en service

Wat heb ik de vorige les geleerd? Wat ga ik nu leren? Fasen in een verkoopgesprek Begroeten Observeren Aanspreken Het gesprek De afronding

Fasen verkoopgesprek Begroeten Observeren Aanspreken Het gesprek Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Fasen verkoopgesprek Begroeten Observeren Aanspreken Het gesprek Afronding

Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Klanttypen

Klantgedrag Klantgedrag en koopintentie Klantgedrag en koopkracht Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Klantgedrag Klantgedrag en koopintentie Klantgedrag en koopkracht Klantgedrag en consumentenbehoefte Klant gedrag en internet

Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Fasen van klantgedrag

Invloedfactoren op klantgedrag Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Invloedfactoren op klantgedrag

Co-creatie en gepersonaliseerd aanbod Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Co-creatie en gepersonaliseerd aanbod Selecteren Personaliseren Inspireren Participeren Creëren

De beïnvloedingstechnieken van Cialdini Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek De beïnvloedingstechnieken van Cialdini

Begroeten Oogcontact Welkom heten klant Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Begroeten Oogcontact Welkom heten klant

Observeren Heb je de indruk dat de klant alleen maar wil kijken? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Observeren Heb je de indruk dat de klant alleen maar wil kijken? Kijkt de klant zoekend rond? Kun je merken of hij op zoek is naar iets speciaals? Merk je door het gedrag van de klant dat hij wat wil kopen?

Methoden voor observeren Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Methoden voor observeren Observeren op afstand Participerend observeren Gestructureerde observatie Ongestructureerde observatie

Aanspreken Kijkt de klant zoekend rond? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Aanspreken Kijkt de klant zoekend rond? Staat de klant bij een bepaald artikel? Probeert de klant oogcontact te maken? Heeft de klant een artikel gepakt?

Hoe spreek je de klant aan? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Hoe spreek je de klant aan? De leeftijd van de klant Bekendheid met de klant Drukte in de winkel Verbale en non-verbale signalen van de klant

Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Trechtertechniek

Soorten vragen Open vragen Gesloten vragen en meerkeuzevragen Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Soorten vragen Open vragen Gesloten vragen en meerkeuzevragen Indirecte vragen Cocktailvragen Suggestieve vragen

Tonen en demonstreren Een artikel tonen Een artikel demonstreren Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Tonen en demonstreren Een artikel tonen Een artikel demonstreren

Artikelverschillen verklaren Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Artikelverschillen verklaren Vergelijkende methode Optelmethode Aftrekmethode Deelmethode

Afronding Heeft u een keuze kunnen maken? Hoofdstuk 7 De klant en het verkoopgesprek Afronding Heeft u een keuze kunnen maken? Zal ik deze voor u bij de kassa leggen?